Hoe u op de hoogte blijft van macrotrends die van invloed zijn op de PPC-prestaties

Het begrijpen van macrotrends is van cruciaal belang om weloverwogen beslissingen te nemen in uw PPC-account. Daarom moeten bedrijven een holistisch monitoringplan opstellen dat alle belangrijke datapunten aanpakt. 3 manieren om PPC-prestaties bij te houden beschrijft hoe u de betaalde zoekprestaties uitgebreid kunt volgen. Dit artikel laat u zien hoe u processen voor het volgen en analyseren van gebeurtenissen op macroniveau kunt instellen die van invloed zijn op uw algehele PPC-prestaties en bedrijf.

Contextualiseer uw PPC-prestaties door macrotrends bij te houden

Verschillende externe factoren kunnen van invloed zijn op uw betaalde zoekinspanningen. Uw PPC-monitoringplan zou u dus moeten helpen bij het ontdekken van opkomende trends in uw branche, zodat u uw advertentiestrategieën dienovereenkomstig kunt aanpassen. Het monitoren van nieuwscycli, PR en activiteiten van concurrenten kan waardevolle inzichten opleveren in uw branche en het benchmarken van uw advertentieprestaties. Hier volgen enkele voordelen van het volgen van PPC-macrotrends:

  • Crisisbeheersing: PR monitoren met Google Alerts kan u helpen om snel negatieve pers of publiciteit te identificeren. Dan kun je de potentiële schade aan je merkreputatie direct verkleinen.
  • Kansen identificeren: Als u op de hoogte bent van wat uw concurrenten doen, weet u wat wel en niet werkt in uw branche. Gebruik het om nieuwe groeimogelijkheden te identificeren en strategieën te creëren om uw merk te onderscheiden van uw concurrenten.
  • Vergelijkende analyse: U kunt uw campagneprestaties ook benchmarken door uw PPC-campagnes te vergelijken met die van uw concurrenten. Duidelijke benchmarks stellen realistische advertentiedoelen en -verwachtingen vast en identificeren gebieden voor optimalisatie.
  • Kostenbesparingen: Door macrotrends te volgen, kunt u uw advertentie-uitgaven optimaliseren op basis van branchetrends en marktomstandigheden.

Dit kan leiden tot aanzienlijke kostenbesparingen en bedrijven helpen een beter rendement op hun investering (ROI) te behalen voor hun advertentie-inspanningen.

Deze trackers zijn handig om de PPC-macrotrends bij te houden.

  • Google Analytics: Deze gratis webanalysetool biedt gegevens over websiteverkeer, gebruikersgedrag en conversies. Het helpt u de prestaties van uw betaalde zoekcampagnes te volgen en te analyseren en verbeterpunten te identificeren.
  • Google Search Console: Het bijhouden van organische zoekstatistieken zoals vertoningen, klikken en klikfrequenties kan uw betaalde zoekstrategie bepalen.
  • Google trends: Deze gratis tool volgt zoektrends en -patronen in verschillende regio’s en talen.
  • Google-meldingen: U kunt aanpassen om vermeldingen van trefwoorden of woordgroepen in een specifieke taal, regio of bron bij te houden, zoals nieuws, blogs of video’s. Kies de frequentie van waarschuwingen, van “zoals het gebeurt” tot “een keer per dag” of “een keer per week”.
  • Resultatenrekeningen: Het zou je verbazen hoe informatief de winstrapporten van beursgenoteerde bedrijven kunnen zijn. Als u een klant in deze categorie heeft, moet u hun inkomensgesprekken bijwonen.

Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Jaar-op-jaar (YoY) prognoses op basis van historische gegevens kunnen realistische verwachtingen scheppen voor campagneprestaties. YoY-prognoses verbeteren de nauwkeurigheid van prognoses, maken datagestuurde besluitvorming mogelijk, vergemakkelijken strategische planning op lange termijn en verbeteren de verantwoording.

Hulpmiddelen voor het maken van prestatieprojecties

Verschillende gratis bronnen kunnen u helpen voorspellingen te doen op basis van uw historische PPC-prestaties.

Microsoft Advertising, Google Ads en Google Spreadsheets

Download historische prestatiegegevens rechtstreeks van advertentieplatforms (Google en Microsoft) om maandelijkse prognoses voor het komende jaar te maken. U wilt uw prognoses aanpassen om gegevens uit te sluiten die worden beïnvloed door wijzigingen in specifieke strategieën of PPC-accounts. Uw bedrijf heeft bijvoorbeeld in de zomer een eenmalige uitverkoop gehouden, wat de verkoop heeft gestimuleerd. Dit is echter geen jaarlijkse verkoop, dus het mag niet worden opgenomen in uw prognosemodel.

Google Prestatieplanner

Performance Planner is een gratis Google Ads-tool waarmee adverteerders de prestaties van hun Google Ads-campagnes kunnen ontwerpen en voorspellen. U moet essentiële informatie over uw campagne invoeren, zoals uw doellocatie, advertentie-indeling, biedstrategie en budget. U moet ook de zoekwoorden specificeren waarop u uw campagne wilt richten. Nadat u deze informatie heeft ingevoerd, analyseert Performance Planner historische prestatiegegevens van uw Google Ads-account en gebruikt machine learning-algoritmen om toekomstige prestaties van uw campagnes te voorspellen.

Betaalde hulpmiddelen

Als u een betrouwbaardere projectie-app wilt maken, kunt u de volgende tools bekijken:

  • Optmyzr: Optmyzr heeft een prognosefunctie waarmee u de potentiële prestaties van uw Google Ads-campagnes kunt inschatten op basis van uw budget en andere belangrijke statistieken.
  • advertentiefase: Met AdStage kunt u de potentiële prestaties van campagnes via meerdere advertentiekanalen, waaronder zoekmachines, meten.
  • NinjaKat: Het vermogen van Ninjacat om PPC-prestaties te voorspellen, omvat het gebruik van historische gegevens om toekomstige resultaten te voorspellen. Het platform kan historische PPC-prestatiegegevens analyseren, waaronder klikken, vertoningen, conversies en andere relevante statistieken.

Concurrentiemonitoring informeert uw analyse op macroniveau

Door regelmatig de promotionele activiteiten van uw concurrenten te controleren, kunt u beter begrijpen wat voor hen werkt en wat niet.

Hulpmiddelen om u te helpen uw concurrentie te volgen

Ontdek concurrentie-inzichten met behulp van grote PPC-platforms. Google en Microsoft bieden tools die inzicht geven in wat concurrenten doen.

Inzichten in Google Ads-veilingen

Google Ads Auction Insights is een gratis tool die de prestaties van u en die van andere adverteerders in dezelfde veiling vergelijkt. U kunt het gebruiken om te zien hoe vaak uw advertenties worden weergegeven naast de advertenties van uw concurrenten en om gebieden te identificeren waar u mogelijk achterop raakt.

Tabblad Microsoft Advertising Competition

Het tabblad Concurrentie biedt waardevolle concurrentie-inzichten in uw campagnes. Hun Auction Insights-rapporten geven een overzicht van de prestatiestatistieken van uw concurrenten en hoe ze zich verhouden tot die van u.

Google-meldingen

U kunt Google Alerts gebruiken om uw bedrijf te monitoren, maar het is ook een goede strategie om alerts in te stellen voor uw belangrijkste concurrenten. Ze kunnen belangrijke berichten leveren die uw campagnes ten goede komen.

Winst-en verliesrekenings Als u belangrijke concurrenten in uw branche heeft, moet u ook overwegen om in hun inkomsten te delen! U kunt waardevolle inzichten uit deze gesprekken halen. Bedrijven bieden inkomstenrapporten, strategische initiatieven en meer.

Betaalde hulpmiddelen

Enkele handige betaalde abonnementstools kunnen helpen bij het informeren van concurrerende monitoringpraktijken. Bekijk de onderstaande tools als je meer nodig hebt dan de gratis tools.

  • Semrush stelt u in staat om de organische en betaalde zoekstrategieën van uw concurrenten te analyseren. U kunt het gebruiken om te bepalen op welke zoekwoorden uw concurrenten scoren, welke advertentietekst ze gebruiken en welk budget ze gebruiken.
  • SpyFu is gespecialiseerd in concurrentieanalyse van PPC-reclame. Hierdoor kunt u de advertentiegeschiedenis van uw concurrenten, de best presterende zoekwoorden en varianten van advertentieteksten bekijken. U kunt het ook gebruiken om uitsluitingszoekwoorden te identificeren die door uw concurrenten worden gebruikt, wat u kan helpen uw campagnes te optimaliseren.
  • Vergelijkbaar internet: SmallWeb geeft inzicht in het websiteverkeer van uw concurrenten, inclusief waar hun verkeer vandaan komt, welke pagina’s goed presteren en welke kanalen ze gebruiken om verkeer te genereren.

Veel externe factoren kunnen uw PPC-prestaties beïnvloeden. Daarom moet u prioriteit geven aan campagneprestaties en optimaliseren op basis van die gegevens. Als u uw concurrentielandschap begrijpt en trends en uw concurrenten in de gaten houdt, krijgt u een klein voordeel. Het bericht Hoe u macrotrends die de PPC-prestaties beïnvloeden voor kunt blijven verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten