TikTok heeft zijn communityrichtlijnen bijgewerkt met AI-inhoud

TikTok heeft zijn communityrichtlijnen bijgewerkt, die in 2023 van kracht worden. 21 april De bijgewerkte richtlijnen introduceren de TikTok-communityprincipes die leiden tot het modereren van inhoud om te voldoen aan de mensenrechten en internationale wettelijke kaders. TikTok heeft met meer dan 100 organisaties over de hele wereld samengewerkt om de regels te versterken om nieuwe bedreigingen te bestrijden en potentiële schade voor gebruikers te minimaliseren. Grote wijzigingen in de richtlijnen van de gemeenschap zijn van toepassing op synthetische media, stammen en burgerlijke en electorale integriteit.

AI-gegenereerde inhoud

TikTok definieert “synthetische media” als inhoud die is gemaakt of gewijzigd door AI. Hoewel kunstmatige intelligentie en aanverwante technologieën makers in staat stellen zich op veel nieuwe manieren uit te drukken, kunnen ze voor kijkers ook de grens tussen feit en fictie doen vervagen. Ontwikkelaars moeten synthetische of gewijzigde media labelen om het potentiële risico op verkeerde informatie te verkleinen. Om mogelijke schade tot een minimum te beperken, zijn synthetische media met echte privépersonen verboden. Particulieren zijn personen jonger dan 18 jaar en volwassenen die geen publieke personen zijn. Het gebruik van publieke figuren ouder dan 18 jaar – overheidsfunctionarissen, politici, bedrijfsleiders en beroemdheden – is toegestaan, maar met beperkingen. Makers mogen geen synthetische media gebruiken om haatdragende taal, seksuele uitbuiting en ernstige intimidatie te schenden. Ze moeten ook duidelijk synthetische media en gemanipuleerde inhoud onthullen die realistische scènes met nepmensen, -plaatsen of -gebeurtenissen weergeven. Publieke figuren mogen niet worden gebruikt in synthetische audio of video voor politieke of commerciële steunbetuigingen, om gebruikers te misleiden over financiële of politieke kwesties. U kunt synthetische media echter gebruiken voor artistieke en educatieve inhoud.

Bescherming van stammen

TikTok heeft al regels om mensen en groepen met specifieke kenmerken te beschermen tegen haatdragende acties, hatelijke uitlatingen en haatdragende ideologieën. Volgens de nieuwe richtlijnen heeft het platform stammen toegevoegd aan de lijst met beschermde attributen, waaronder etniciteit, geslacht, ras, religie en seksuele geaardheid. Hoewel TikTok publieke figuren toestaat kritieke inhoud te plaatsen zoals hierboven gedefinieerd, verbiedt het taalgebruik dat iemand lastigvalt, vernedert, bedreigt of dwingt. Gebruikers kunnen de bronnen en hulpmiddelen van TikTok bekijken om pestgedrag te identificeren en hun instellingen configureren om verder pesten te voorkomen.

Burgerlijke en electorale integriteit

TikTok merkte op dat verkiezingen van cruciaal belang zijn voor de gemeenschapsdialoog en het bevorderen van maatschappelijke waarden. TikTok benadrukte onlangs zijn inspanningen om relevant debat te bevorderen en tegelijk de eenheid te bewaren. Om dit doel te bereiken is politieke reclame, reclame en fondsenwerving betaald door politici of partijen verboden. Dit beleid is van toepassing op traditionele advertenties en betaalde inhoud van videomakers. TikTok zegt dat het de geïnformeerde civiele uitwisseling van ideeën ondersteunt om constructieve gesprekken aan te moedigen en tegelijkertijd de verspreiding van verkeerde informatie over stemprocessen en verkiezingsuitslagen te voorkomen. Content die niet-geverifieerde beweringen over verkiezingsuitslagen bevat, komt niet in aanmerking voor de feed. Voordat deze wijzigingen volgende maand van kracht worden, krijgen moderators aanvullende training over hoe ze deze effectief kunnen implementeren.

Zullen de laatste wijzigingen meer TikTok-verboden voorkomen?

TikTok’s bijgewerkte communityrichtlijnen en verduidelijking van communityprincipes lijken te streven naar meer transparantie en het bevorderen van een veilige, inclusieve en authentieke omgeving voor alle gebruikers. TikTok is van plan te blijven investeren in beveiligingsmaatregelen om creativiteit en verbinding te bevorderen binnen zijn wereldwijde gemeenschap van een miljard gebruikers wereldwijd. De laatste wijzigingen van TikTok om de transparantie te verbeteren, schade te verminderen en gebruikers inhoud van hogere kwaliteit te bieden, kunnen deel uitmaken van een poging om te voorkomen dat de app in de VS wordt verboden. De House Energy and Commerce Committee houdt deze week een volledige commissiehoorzitting over TikTok. CEO Shou Chew over hoe het Congres de gegevensprivacy van Amerikaanse consumenten en kinderen kan beschermen tegen online schade. Ook organisaties als het Maintenance Project hebben hun zorgen geuit over de risico’s van grote techbedrijven als Amazon, Apple, Google en Meta.
Uitgelichte afbeelding: BigTunaOnline/Shutterstock

Relevante berichten