PPC-salarissen 2023: hoeveel in-house, freelance en agency search marketeers verdienen

PPC-salarissen 2023: hoeveel in-house, freelance en agency search marketeers verdienen post thumbnail image
Bepalen hoeveel u moet worden gecompenseerd, kan moeilijk, ongemakkelijk en soms zelfs intimiderend zijn, omdat u een evenwicht moet vinden tussen persoonlijke verwachtingen en branchenormen en organisatorische beperkingen. Een recent onderzoek naar PPC-salarissen kan echter enig inzicht geven in het al dan niet onderhandelen over een verhoging of het nastreven van nieuwe kansen. Duane Brown, CEO en Chief Strategy Officer van Take Some Risk, stelde zijn jaarlijkse PPC Salary Survey samen en publiceerde deze. Het uitgebreide rapport, dat bestaat uit 112 dia’s, is gebaseerd op gegevens van 902 deelnemers en verdeelt de brutosalarissen handig per land en regio. Hoewel de enquête boordevol informatie zit, zullen we ons concentreren op een paar belangrijke gebieden: bureau-, freelance- en interne salarissen voor PPC-professionals in de VS. Bekijk hier het volledige PDF-rapport voor een meer gedetailleerde analyse. . Brown erkent in het rapport dat sommige gegevens vertekend kunnen zijn door respondenten met slechts 1-3 jaar PPC-ervaring, maar die al tien jaar of langer in het vak zitten. Agency PPC-salarissen. Het gemiddelde salaris varieerde van $ 50.182 $ 47.500 (minder dan een jaar ervaring) tot $ 199.000 (15+ jaar ervaring). Deze aantallen zijn een flinke stijging ten opzichte van 2022. het rapport vermeldde $ 47.500 (minder dan een jaar ervaring) tot $ 139.000 (meer dan 15 jaar ervaring). Dit was gebaseerd op reacties van 219 mensen die bij het bureau werken. Hier is de grafiek: Interne PPC-salarissen. Het gemiddelde salaris varieerde van $ 62.150 (één tot twee jaar ervaring) tot $ 124.000 (meer dan 15 jaar ervaring). Het was gebaseerd op reacties van 125 mensen die voor de klant of het merk werkten. Er waren niet genoeg deelnemers werkzaam in het bedrijf met minder dan 1 jaar ervaring om de enquête in te vullen. Werken in zijn eigen bedrijf. Het gemiddelde zelfstandige salaris is $ 155.833 voor mensen met 3-5 jaar ervaring. Degenen met 10 tot 15 jaar ervaring ontvingen de hoogste vergoeding in deze categorie met $ 322.500. Bedrijfsomvang. In het onderzoek is ook gekeken naar de salarissen per bedrijfsgrootte. Als u streeft naar een salaris van zes cijfers, kunt u het beste werken voor een bedrijf met 1-10 werknemers. Dat is heel anders dan in 2022. rapport, waarin het hoogste gemiddelde salaris lag bij bedrijven met meer dan 200 werknemers. Man versus vrouw. In een schokkende wending kregen vrouwen met 9 jaar ervaring of minder meer betaald dan hun mannelijke tegenhangers. Degenen met 10 jaar of meer ervaring verdienen echter gemiddeld meer dan mannen. Het grootste verschil is te zien in het interval van 10-15 jaar, waar vrouwen $ 130.000 en $ 160.000 verdienen. Waarom kan het ons schelen? Het is erg belangrijk om uw waarde te begrijpen en het werk dat u doet te waarderen. Of je nu in-house bent, een freelancer of bij een bureau, verschillende factoren zijn van invloed op je salaris, waaronder locatie, ervaring, geslacht en onderhandelingsvaardigheden. Door op de hoogte te blijven van PPC-salaristrends en branchebenchmarks, kunt u onderhandelen over een andere functie of salarisverhoging. Als u uw waarde erkent, krijgt u niet alleen een eerlijke vergoeding, maar draagt ​​u ook bij aan de algemene tevredenheid en het succes van uw carrière. De post PPC-salarissen 2023: hoeveel interne, freelance en bureau-zoekmarketeers verdienen verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten