TikTok heeft een nieuwe functie geïntroduceerd waarmee gebruikers For You-kanalen kunnen updaten als ze vinden dat de huidige aanbevelingen niet langer relevant zijn voor hun interesses. Dit maakt deel uit van de voortdurende inspanningen van het bedrijf om een plezierige kijkervaring te bieden en tegelijkertijd de doelen van zelfexpressie en inhoudsdiversiteit in evenwicht te houden. TikTok biedt verschillende manieren om nieuwe content te ontdekken, van gepersonaliseerde aanbevelingen in de For You-feed tot populaire content in de Browse Feed. Door videomakers te volgen, naar inhoud te zoeken en interactie te hebben met video’s (vind-ik-leuks, reacties en tags), bouwen gebruikers aanbevelingen op voor het ‘Jij’-kanaal.
Hoe updaten inhoudsdiversiteit bevordert
Met de nieuwe updatefunctie kunnen gebruikers hun kanalen voor je resetten alsof ze zich zojuist hebben aangemeld voor een nieuw TikTok-account en helemaal opnieuw contentaanbevelingen doen. TikTok zal beginnen met het doen van nieuwe inhoudsaanbevelingen op basis van nieuwe interacties met videomakers en video’s. Deze functie verwijdert geen instellingen die u heeft in uw bestaande inhoudsvoorkeuren, zoals specifieke trefwoordfilters, beperkte inhoud en verborgen makers. TikTok hoopt dat deze stap dubbele inhoud zal verminderen, zodat gebruikers nieuwe dingen kunnen blijven ontdekken. Het platform vermijdt over het algemeen het aanbevelen van opeenvolgende video’s van dezelfde maker of het gebruik van dezelfde audio. TikTok zet zich in voor het creëren van een veilige en plezierige kijkervaring voor zijn gebruikers door inhoud te verwijderen die de richtlijnen van de gemeenschap schendt, schadelijke onderwerpen in aanbevelingen te verminderen en inhoud voor volwassenen te filteren voor een jonger publiek met behulp van inhoudsniveaus, een systeem vergelijkbaar met film- en tv-beoordelingen. Bovendien beperkt TikTok inhoud die mogelijk voldoet aan de richtlijnen van de gemeenschap, maar een negatieve invloed kan hebben op de gebruikerservaring wanneer deze herhaaldelijk wordt bekeken, zoals video’s met verdriet, overmatige lichaamsbeweging, beperkende diëten of seksueel dubbelzinnig materiaal. Terwijl TikTok gebruikers aanmoedigt om zich te uiten, zelfs in moeilijke tijden, wil het ook de promotie van zelfbeschadiging of andere schadelijke inhoud voorkomen.
Aanvullende manieren om inhoudsaanbevelingen opnieuw in te stellen
Gebruikers die aanbevelingen in de ‘Jij’-feed willen updaten, kunnen dat nog steeds doen, zelfs zonder de nieuwe updatefunctie. Je kunt sommige of alle video’s die je hebt bekeken selecteren en verwijderen in je reacties en kijkgeschiedenis in je accountinstellingen en privacy.
Screenshot van TikTok, 2023 Maart. Dit heeft twee voordelen: je account wordt verwijderd uit de kijkgeschiedenis van de video en de video wordt uitgesloten van toekomstige aanbevelingen. U kunt ook uw inhoudsvoorkeuren bekijken en specifieke zoekwoorden en hashtags filteren. Hiermee worden video’s met die zoekwoorden en hashtags verwijderd uit de kanalen ‘Aan jou’ en ‘Volgen’. Als je aanbevelingen in je feed wilt blijven vormgeven, kun je de optie ‘Niet geïnteresseerd’ gebruiken wanneer je een video ziet die je niet meer wilt. Je vindt deze optie door op de deelpijl op de video te tikken.
Screenshot van TikTok, 2023 Maart
Verbeteringen in educatieve inhoud
De nieuwe updatefunctie komt op de hielen van TikTok’s recente STEM-feed. Het nieuwe kanaal, gewijd aan video’s over wetenschap, technologie, techniek en wiskunde, wordt door derden beoordeeld om ervoor te zorgen dat het veilig is voor kinderen en nauwkeurige informatie bevat voor educatieve doeleinden. Douyin, de versie van TikTok die beschikbaar is in China, legt al de nadruk op educatieve inhoud boven entertainment voor een jonger publiek om de volgende generatie positief te beïnvloeden.
Uitgelichte afbeelding: nikkimeel/Shutterstock
Vaarwel Google Toolbar PageRank in 2016 Google heeft bevestigd dat het de PageRank-werkbalk zal verwijderen. Google zou PageRank-gegevens nog steeds blijven gebruiken in zijn ranking-algoritme. Alleen de externe PageRank-waarden die
Google heeft zijn richtlijnen voor gestructureerde gegevens bijgewerkt om beter te benadrukken dat Google alle drie de gestructureerde gegevensindelingen accepteert en om uit te leggen waarom JSON-LD wordt aanbevolen. De
Met de juiste technieken kan Help a Reporter Out (HARO) helpen bij het opbouwen van verbindingen en het opbouwen van naamsbekendheid voor uw PR-inspanningen, ongeacht uw branche. Het platform van