Nieuwe aangepaste aspecten van productvolume in Google Analytics
Google Analytics heeft de mogelijkheid geïntroduceerd om itemspecifieke aangepaste parameters uit e-mails te verwerken. handelsgebeurtenissen die plaatsvinden op uw website of app. Deze parameters kunnen worden geregistreerd als aangepaste dimensies en worden gebruikt in verkennende analyses.
Waar zijn ze mee bezig. Met aangepaste instellingen op artikelniveau kunt u meer gegevens over de producten op uw website of app verzamelen dan met de standaardinstellingen. Productspecifieke parameters kunnen bijvoorbeeld worden gebruikt om informatie te verkrijgen over de kleur, maat, klantbeoordeling en beschikbaarheidsstatus van een product.
Hoe het werkt Wanneer u een aangepaste dimensie of statistiek maakt, moet u de naam opgeven van de aangepaste gebeurtenisparameter of aangepaste gebruikersproperty die Analytics aan de nieuwe dimensie of statistiek koppelt. Analytics vult later de nieuw gemaakte dimensie of statistiek met waarden die zijn verzameld uit de overeenkomstige gebeurtenisparameter of gebruikersproperty.
Beste oefening. Voordat u aangepaste dimensies en statistieken maakt, raadt Google u aan de standaarddimensies en statistieken te gebruiken.
Adverteerders met standaardproperty’s mogen geen aangepaste dimensies met een te hoge cardinaliteit genereren, aangezien dit een negatief effect kan hebben op de rapportage en het meeslepen van gegevens (overige). Het wordt ook niet als best practice beschouwd om een aangepast aspect te registreren van een parameter die al als een aspect is gedefinieerd, zoals pagina- en schermaspecten of transactie-ID’s. Hoewel dit geen invloed heeft op de kardinaliteit, zal het een deel van het aangepaste facetquotum opgebruiken.
Grenzen. Google raadt aan om, als u de onderstaande limieten bereikt, degene die u niet gebruikt te archiveren en nieuwe te maken.
Graaf dieper. Ga naar de Helpgids voor Analytics voor meer informatie over het archiveren of instellen van aangepaste dimensies.
Waarom kan het ons schelen? Aangepaste dimensies en statistieken bieden waardevolle inzichten die de prestaties van advertentiecampagnes kunnen verbeteren, de targeting kunnen verbeteren en uiteindelijk het rendement op investering (ROI) kunnen verhogen. Het bericht Nieuwe aangepaste aspecten van Google Analytics-productvolume verscheen eerst op Search Engine Land.