Bij het uitvoeren van SEO-campagnes komen veel bewegende delen kijken. Het bereiken van resultaten vereist uitgebreide planning, meesterlijke uitvoering en constante monitoring. Zoekmarketing op wereldwijde schaal is dat allemaal en nog wat. Internationale SEO heeft unieke uitdagingen. Het grootste obstakel is het werken voor wereldwijde klanten met een “gedecentraliseerde” benadering van marketing. Ze breken vaak organisatiestructuren af en zijn niet in staat om SEO en betaalde media-initiatieven op de wereldmarkten goed te communiceren. Dit artikel beschrijft het probleem waarmee internationale zoekmarketeers worden geconfronteerd bij het omgaan met dergelijke klanten en wat we eraan kunnen doen.
Het probleem van gedecentraliseerde marketing
Gedecentraliseerde marketing vindt plaats wanneer verschillende organisatie-eenheden of bedrijfseenheden (of “silo’s”) autonoom zijn in marketingactiviteiten. Elke business unit en locatie is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van een eigen marketingstrategie en het uitvoeren van marketingcampagnes volgens deze aanpak. Hoewel dit meer flexibiliteit biedt om zich aan te passen aan lokale marktomstandigheden, kan het ook leiden tot:
Inconsistente merkboodschap.
Er is een gebrek aan afstemming binnen de organisatie.
Onjuiste berichtgeving.
Dubbel werk.
Zoals Rhea Drysdale van Outspoken Media opmerkt: “Het gebruik van een gedecentraliseerde benadering van de wereldwijde SEO-strategie en -implementatie verandert coördinatie en prioritering in een reactief brandbestrijdingsproces. Marketingleiders beweren vaak dat regio’s/bedrijfseenheden beter weten wat ze nodig hebben.
Hoewel dit het geval kan zijn voor e-commerce en geïntegreerde campagnes, heb je een uniforme benadering van SEO nodig als je een enkele site hebt met meerdere regio’s in submappen, of in ieder geval iemand die alle activiteiten met betrekking tot belangrijke inzendingen coördineert en overziet. Ze deelt ook de valkuilen van deze aanpak: “[T]dit is waar gedeeld leren en innovatie vaak mislukken en het financiële risico toeneemt wanneer de ene afdeling werkt op een manier die een negatieve invloed kan hebben op een andere.
We hebben dit onlangs meegemaakt met een van onze klanten over de hele wereld… In ons specifieke geval zei ons aanspreekpunt in een divisie: “de rechterhand wist niet wat de linkerhand deed”, verwijzend naar een ander Engels- sprekende regio hun inhoud in SERP’s verplaatsen tijdens de lancering van een wereldwijde campagne.
De reden hiervoor is eigenlijk hoe Google omgaat met internationale SEO en structurele problemen met signalering, wat een enorme klus is bij deze organisatie.
Er zijn echter belangrijke factoren die het gevolg zijn van de regionale benadering van SEO-vragen van een organisatie, niet vanwege [a] Top-down SEO-strategie. Ze maakt een uitstekend punt. Dus wat is het alternatief? Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Is een gecentraliseerde aanpak van zoekmarketing beter?
Gecentraliseerde marketing verwijst naar een aanpak waarbij alle marketingbeslissingen en -activiteiten worden gecontroleerd en beheerd door een centraal team of afdeling binnen een organisatie of als onderdeel van een bureau. Hier bepaalt een centraal team de marketingstrategie, creëert het marketingcampagnes en beheert het de uitvoering van die campagnes via alle kanalen, platforms en locaties, zowel lokaal als wereldwijd. Dit zorgt voor meer merkconsistentie, afstemming van content en controle over marketingactiviteiten. Dit systeem past zich echter traag aan de lokale en mondiale marktomstandigheden aan.
Herstructurering van wereldwijde zoekmarketing
Als uw internationale SEO-klant met soortgelijke problemen te maken heeft, is het misschien tijd om met het management te praten. Informeer ze over de voordelen van het heroverwegen van hun wereldwijde marketingstructuur. Dit soort organisatieveranderingen heb ik de afgelopen decennia bij bedrijven gezien. Veelvoorkomende redenen:
Verandering van CEO
CEO’s staan meestal onder druk van hun raden van bestuur om hun bedrijf draaiende te houden. Diezelfde besturen kunnen ook iemand die ze kennen van openbare instantie X uitnodigen of voorstellen om hun agenda te wijzigen en hun belang in de directiekamer te vergroten.
CMO-wijziging
CMO is een van de belangrijkste redenen voor marketing re-engineering. Ongeacht of ze gecentraliseerd of gedecentraliseerd zijn, nieuwe CMO’s willen meestal starten en grote veranderingen doorvoeren om marketing efficiënter en goedkoper te maken. Gelukkig kennen deze CMO’s van alle CxO’s onze marketingwereld en luisteren ze vaak naar veranderingen die helpen bij het definiëren van hun strategieën, sterke punten en uitdagingen.
Financieel directeur
De taak van de CFO is om budgetten te verlagen en tegelijkertijd de omzet zo veel mogelijk te verhogen. Marketing is het dichtstbijzijnde doelwit in het inkrimpingsarsenaal van de CFO. De enige manier om de liefde van de CFO te verdienen, is door de waarde van digitale marketingprogramma’s voor het bedrijf te bewijzen met kwantitatieve gegevens. Houd er ook rekening mee dat de taak van “marketing decentraliseren” ook kan worden geïnterpreteerd als “Ik wil wereldwijde marketingbudgetten uit mijn P&L gooien, zodat ze kunnen pleiten voor verstoring van uw zoekagenda wanneer ze een hamer sturen die in uw plannen, evenals wereldwijde collega’s”.
Wereldwijd leiderschap
Wereldwijd leiderschap, vooral diegenen die een verkoopfunctie hebben of die alle marketing moeten doen met weinig middelen in hun respectievelijke landen, dragen ook bij aan herstructurering. Het laatste wat ze willen is dat iemand in een ander land die hun eigen cultuur of taal niet begrijpt, laat staan hun concurrentie, hen vertelt hoe en wat ze moeten doen. Ze pleiten vaak voor decentralisatie.
Wat kunnen zoekmarketeers doen? We streven naar een hybride model
Als marketeer ben je misschien niet in staat om een gecentraliseerd marketingsysteem los te weken, en dat is oké. Je hebt nog een andere optie, die ik graag het “gecentraliseerde hybride model” noem. Ik kan bevestigen dat het implementeren hiervan makkelijker gezegd is dan gedaan. Het biedt echter alle voordelen van centralisatie en decentralisatie.
Centrale, regionale en lokale belanghebbenden hebben gelijke zeggenschap en deelname aan de wereldwijde marketingstrategie. Elke regionale belanghebbende is ook volledig afgestemd op het hoofd van elk land. Een systeem waarbij kennis wordt gedeeld en overlegd van medewerkers naar het centrale team doorbreekt ook de silo’s die in andere modellen zijn gevormd en komt de hele groep ten goede. Een voorbeeld hiervan zou Zwitserland kunnen zijn, dat ondanks zijn omvang volgens het World Economic Forum wordt beschouwd als een van de meest stabiele en concurrerende landen ter wereld. De 26 Zwitserse kantons zijn vergelijkbaar met externe marketingstakeholders en werken nauw samen met de belangrijkste interne stakeholders om de strategie te sturen en lokale feedback, rapportage en kennis te bieden. Tegelijkertijd gebruiken interne belanghebbenden budgetcontrole als een team om aan te geven wat werkt, wat niet, en welke gebieden moeten worden onderzocht.
Silo’s in marketing doorbreken
Wereldwijde SEO moet technisch werken. Voer inhoud op de juiste manier uit om het merk af te stemmen op de bedrijfsdoelstellingen. Het juiste kader voor betaalde media zorgt ervoor dat het merk en de berichtgeving hun potentieel bereiken en dat budgetten eerlijk worden toegewezen. Ongeacht uw systeem, de beste praktijk is om ze allemaal bij elkaar te houden. Door silo’s te elimineren, ideeën te delen en gemeenschappelijke doelen te hebben, kunt u winnen met een internationale marketinggroep. Het bericht Hoe u om kunt gaan met decentralisatie in internationale SEO verscheen eerst op Search Engine Land.
Privacy staat voorop. Op privacy gerichte platforms zoals DuckDuckGo pleiten ervoor om gebruikers controle over hun informatie te geven. Maar volgens juni rapport, waaruit bleek dat het aantal dagelijkse zoekopdrachten
In de komende maanden wordt de Google Analytics 4 Audience Builder geïntegreerd in Google Ads, waardoor het gemakkelijker wordt om doelgroepen te maken en te targeten vanuit Google Analytics 4
Google beëindigt de ondersteuning voor sitemap-ping en het eindpunt werkt eind dit jaar niet meer. Google zei dat het de “verwijdering van het ping-eindpunt van de sitemap” aankondigde. Dit betekent