Het implementeren van gestructureerde gegevens op uw bestemmingspagina’s heeft veel potentiële SEO-voordelen, waaronder hogere klikfrequenties, snellere indexering en meer vertoningen. De uitvoering van de regeling is echter complex. Dit is geen eenmalige methode waarbij u alleen wat code aan uw website hoeft toe te voegen. Om resultaten te behalen met schema-opmaak, moet het op de juiste manier worden geïmplementeerd en onderhouden naarmate de site en de inhoud evolueren. In dit artikel worden veelvoorkomende problemen met de implementatie van schema’s beschreven en wordt uitgelegd hoe u geavanceerde schema’s op schaal kunt implementeren.
Uitdagingen bij de uitvoering van de regeling
Ondanks de voordelen van het implementeren van schema-opmaak, zijn er nog andere nadelen waarmee rekening moet worden gehouden.
Schema-implementatie is altijd een arbeidsintensief en tijdrovend proces geweest, waarbij teams voor SEO, IT, content, analyse en digitale marketing moesten samenwerken. Gebrek aan afdelingssynergie leidt vaak tot een suboptimale implementatie van het schema en de algehele effectiviteit gaat verloren nog voordat er enige voordelen zijn bereikt.
Wanneer de inhoud wordt bijgewerkt, moet het schema worden gewijzigd. Door op schaal te implementeren, zou het probleem van schemaafwijking moeten worden opgelost, wat betekent dat uw schema niet statisch kan zijn.
Grote websites worden geconfronteerd met verschillende problemen met het ontdekken, indexeren en crawlen van inhoud als gevolg van ongepaste SEO-richtlijnen.
Het schema kan alleen worden geïmplementeerd op geïndexeerde en ontdekte URL’s.
Een effectieve strategie voor de implementatie van regelingen moet deze uitdagingen aanpakken.
Implementatieproces in 3 stappen voor betere SEO-resultaten
Door het installatieproces in drie stappen op te splitsen, kunt u de volgende problemen oplossen:
Pre-installatie fase.
Installatie fase.
Fase na installatie.
Fase 1: Pre-installatie
Doe een website-audit
Een volledige audit ter plaatse is vereist voordat het schema wordt geïmplementeerd. Meer dan waarschijnlijk zult u tegenkomen:
Gebroken webpagina’s.
Pagina’s die niet bestaan.
Een zwakke XML-sitemap.
Te veel externe scripts.
De sleutel is om Google uw hele site te laten crawlen en de belangrijkste pagina’s te definiëren om u te helpen begrijpen waar u uw schema moet implementeren. Pagina’s die het meeste verkeer, vertoningen of goede inhoud genereren, maar moeilijk te ontdekken zijn, zijn ideaal voor schema-implementatie. U kunt ook een kijkje nemen in Google Search Console om te zien wat het schema is in het rapport met gedetailleerde fragmenten. Merk op dat als Google dit meldt, deze schema’s erg belangrijk zijn.
Checklist voor website-audit
Leesbaarheid: Zorg ervoor dat Google uw site kan crawlen. Controleer hoeveel pagina’s zijn gecrawld tegen het geïndexeerde aantal verbroken koppelingen, fouten en scripts die het crawlen kunnen beïnvloeden.
Indexering: Bekijk de huidige zichtbaarheid van uw URL’s en XML-sitemaps die helpen bij het ontdekken van pagina’s. Voer een analyse uit van het indexverschil tussen gecrawlde en geïndexeerde pagina’s.
Weergave: Controleer eventuele JavaScript-afhankelijkheden, beschikbaarheid van inhoud, JavaScript-naar-HTML-verhouding, websiteprestaties en serverstatus.
Pagina-ervaring:Controleer hoe uw site wordt geladen en alle belangrijke webstatistieken.
Schema en klik:Beoordeel hetreële kans per branche, paginatype, aantal schema’s dat momenteel wordt toegepast en bestaande hiaten.
Zodra uw site goed scoort op bovenstaande factoren, kunt u veilig doorgaan naar de installatiefase.
Beveiligde toegang tot Google Search Console (GSC) en Google Tag Manager (GTM)
GSC geeft ons belangrijke informatie over het domein, geïndexeerde pagina’s, SERP-resultaten en meer. Gebruik het als rapportage- en monitoringtool voor, tijdens en na de implementatie van het schema.
Maak een geneste schemaarchitectuur op basis van uw site en kenmerkdefinitie
Een goed begrip van de hiërarchie en diepgang van de site-architectuur is in dit stadium essentieel. Zodra u een goed begrip heeft van de belangrijkste pagina’s, sjablonen en kritieke bronnen van uw site, zoals veelgestelde vragen, video’s, afbeeldingen en meer, wordt het gemakkelijk om een schema-architectuur voor elk domein te definiëren en te maken met behulp van schema.org als uw primaire gids.
Kies een globaal schema op basis van locatietype en branche
Globale schema’s zijn bedoeld om een schema te herhalen, zodat de inhoud consistent is op alle pagina’s (dwz voetteksten, navigatielinks en productpagina’s). Door ze te gebruiken, wordt de tijd die nodig is om met sjabloonpagina’s te werken, verkort. Identificeer sjablonen en gemeenschappelijke elementen die consistent op uw site verschijnen en creëer een globale schemabibliotheek die u op al uw sites kunt gebruiken. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Fase 2: Installatie
Zodra de audit- en architectuurdefinitie is voltooid, kunt u het schema nu op uw site implementeren.
Kies het beste schema-installatieformaat
Hoewel Google JSON-LD-, Microdata- en RDFa-indelingen ondersteunt voor het markeren van gestructureerde gegevens, raadt het JSON-LD aan omdat dit het gemakkelijkst te onderhouden is. Dit formaat helpt schaalproblemen te verminderen, omdat het niet is ingesloten in de tekst die zichtbaar is voor de gebruiker en het formaat eenvoudig kan worden aangepast.
Installeer het schema op de hoofdpagina’s
Het verkorten van de tijd die nodig is om een schema aan uw belangrijkste inhoud toe te voegen, is van cruciaal belang tijdens de implementatiefase. Schema-implementatie kan worden gedaan met behulp van GTM of door gestructureerde gegevens op paginaniveau in te voegen. Hoewel beide methoden werken, is de GTM-implementatie gemakkelijker uit te breiden.
Definieer de architectuur van uw schema
Als u de architectuur van uw site en de best presterende pagina’s begrijpt, weet u op welke pagina’s het schema moet worden toegepast en op welke pagina’s geen opmaak nodig is. Het zal u ook helpen bij het identificeren van het juiste schema om te implementeren op basis van uw branche. Let in het onderstaande voorbeeld op de diepte van het geïmplementeerde schema. Als u de pagina-architectuur begrijpt, gaat u verder dan de basisopmaak en gaat u verder met het bouwen van geneste schema-architectuur.
Implementeer het schema op grote schaal
Pagina’s met vergelijkbare Document Object Model (DOM)-structuren kunnen worden gegroepeerd om in één keer massaal een schema te publiceren. Bijvoorbeeld e-mailen een e-commercesite met duizenden productpagina’s kan worden gegroepeerd per productcategorie. Op deze manier kunt u het productschema en de bijbehorende eigenschappen massaal publiceren op alle gegroepeerde pagina’s tegelijk.
Gelieve te bevestigen alvorens te posten
Voordat u uw schema op uw webpagina’s publiceert, gebruikt u hulpprogramma’s voor het testen van schema’s om ervoor te zorgen dat uw gestructureerde gegevens foutloos zijn. Overweeg de gedetailleerde resultatenrichtlijnen van Google en de huidige Schema.org-woordenlijst.
Fase 3: Na installatie
Zodra de implementatie van het schema is voltooid, is de volgende grote uitdaging onderhoud en prestatiebewaking. Controleer regelmatig of de geïmplementeerde regeling uw site ten goede is gekomen.
Valideer en onderhoud schemanauwkeurigheid
Het is een grote uitdaging om schema’s bugvrij te houden, vooral als ze hard gecodeerd zijn en niet periodiek worden gecontroleerd. Schemafouten treden op wanneer zoekmachines gebruikerspatronen herkennen en nieuwe schema’s of attributen uitgeven. Schema.org publiceert periodiek een woordenboek. Schemawaarschuwingen zijn een vroege indicatie van inhoudsinconsistentie of schemaafwijking. Zorgen voor inhoud van hoge kwaliteit en een relevant schema moet een continu proces zijn. Uw inhoudsteams moeten het beste schema voor hun inhoud kennen bij het maken van inhoudsstukken. Om problemen te voorkomen, valideert u het schema tijdens de installatie en valideert u het regelmatig opnieuw wanneer inhoud en URL’s veranderen.
Technische problemen oplossen
Zoek na het implementeren van het schema voortdurend naar technische problemen, geïndexeerde, omgeleide en kapotte pagina’s. Bekijk de validatie- en indieningswaarschuwingen van het SGR om er zeker van te zijn dat uw regelingen effectief zijn.
Uitvoering en werking van schemascript
Als u uw schema implementeert met behulp van scripts, zorg er dan voor dat uw paginaprestaties en belangrijke webvitaliteit niet negatief worden beïnvloed. Het schemascript moet binnen 100 ms worden geladen en mag niet vertragen.
Volledigheid van de regeling
Controleer na het installeren van het schema of u alle pagina’s hebt behandeld. Ontdek hoeveel URL’s een schema hebben en hoeveel niet. Door een eenvoudig dashboard op te zetten dat pagina’s met en zonder schema-opmaak weergeeft, kunt u bijhouden hoeveel u hebt gedaan en hoeveel u nog moet doen. Aangezien er voortdurend pagina’s worden toegevoegd, is het toevoegen van een schema aan pagina’s met nieuwe inhoud net zo belangrijk als het foutloos houden van het bestaande inhoudsschema.
Schemafouten en waarschuwingen
Herstel elke schemafout onmiddellijk. En negeer de waarschuwingen niet. Hiermee kunt u de uitvoering van de regeling verbeteren. Op deze manier kunt u functies en attributen toevoegen die de objectherkenning verbeteren.
Maak geautomatiseerde meldingen om ontbrekende schema’s en technische problemen op te sporen
Het wijzigen van inhoud en het vrijgeven van een nieuw schema en attributen zal leiden tot fouten in het schema. Stel meldingen in voor inhoudswijzigingen, verbroken pagina’s, URL-problemen en meer, zodat u niets mist dat moet worden opgelost.
Deze wijzigingen moeten proactief worden gecommuniceerd aan het juiste team, zodat uw SEO-team eventuele inconsistenties in de inhoud kan controleren voordat zoekmachines die pagina’s zelfs maar indexeren.
Prestatie monitoring
Het is erg belangrijk om te controleren hoe het schema uw zoekzichtbaarheid beïnvloedt. SERP’s, vertoningen, klikken en CTR zijn de belangrijkste statistieken die worden gebruikt om de impact van het schema te meten. Kijk naar de verbeteringen in klikken en vertoningen na implementatie van het schema. Een analyse van deze factoren zal de toekomstige strategie voor de uitvoering van de regeling bepalen. Prestatiebewaking helpt u ook de zoekintentie te begrijpen en hoe Google uw inhoud gebruikt om op vragen te reageren. Onthoud altijd dat het handhaven van een gezonde schemastrategie een continu proces is. Door uw inhoud te optimaliseren voor vindbaarheid en zichtbaarheid door middel van schema’s, kunt u concurrenten die gestructureerde gegevens niet hebben omarmd, voor zijn. Het bericht Hoe geavanceerd schema op schaal te implementeren verscheen eerst op Search Engine Land.
Google heeft de nieuwste verbeteringen aan Search Ads 360 aangekondigd om een efficiëntere en handigere ervaring te bieden met ondersteuning voor multi-channel campagnes en functies die voldoen aan de behoeften
Makers die aan bepaalde geschiktheidsvereisten voldoen, kunnen zich nu aanmelden voor Series, de premium contentfunctie van TikTok. Wie heeft nu het recht. Ontwikkelaars moeten minimaal 18 jaar oud zijn en
Met de nieuwe homepage-header voor betalen per uur biedt YouTube merken en adverteerders de mogelijkheid om topposities te kopen in de uren voorafgaand aan, tijdens of na topmomenten, zoals een