Bent u klaar om conversies offline bij te houden om een gedetailleerder beeld te krijgen van de resultaten van uw marketingcampagne? Ben jij de concurrentie een stap voor met gepersonaliseerde conversie-inzichten van Google Analytics 4 om je digitale marketingcampagnes te verbeteren? Hoe zorg je ervoor dat je online marketing leidt tot persoonlijke verkoop? Het meten van de prestaties van een online marketingcampagne kan vrij eenvoudig zijn, vooral met Google Analytics 4 en andere geavanceerde trackingtools. Maar wat gebeurt er als een klant een online lead volgt, maar de transactie pas voltooit als hij online gaat? Werkelijke verkopen zijn moeilijker bij te houden zonder een effectief proces voor het bijhouden van offline conversies. Als u of uw klanten aangepaste winkels en locaties hebben, is software voor het bijhouden van offline conversies essentieel voor succesvolle marketingcampagnes. Met het offline bijhouden van conversies kunt u nauwlettend volgen hoe gebruikers zich door uw verkooptrechter bewegen, zodat u uw klantervaring kunt aanpassen en verbeteren. Laten we eens kijken hoe uw bureau Google Analytics 4 (GA4) kan combineren met CallRail call tracking om verborgen oproepgegevens bloot te leggen en de ROI te verhogen.
In dit stappenplan
- Waarom zou u telefoonconversies offline bijhouden in Google Analytics 4?
- Hoe kunt u geavanceerde telefoongesprekanalyses bijhouden in Google Analytics 4?
- Een stapsgewijze handleiding voor het maken van conversiegebeurtenissen voor het bijhouden van oproepen in Google Analytics 4.
De meest voorkomende vorm van offline conversies zijn telefoongesprekken, dus laten we eens kijken naar innovatieve manieren om het meeste uit uw gesprekken te halen.
Waarom zou u telefoonconversies offline bijhouden in Google Analytics 4?
Telefoongesprekken zijn vaak de belangrijkste bron van zakelijke vragen in de dienstverlenende sector, dus u moet precies weten waar uw leads vandaan komen, vooral wanneer de telefoongesprekken deel uitmaken van een traject. Hoe beter u de reis van de prospect begrijpt, hoe beter u toekomstige marketingcampagnes kunt uitvoeren.
Door telefoongesprekken bij te houden, kunt u inzicht krijgen in het genereren van leads
Met geavanceerde oproepregistratie kunt u Google Analytics 4-oproepinzichten krijgen, zoals:
- Hoe lang heeft de presentator met de vertegenwoordiger gesproken?
- Heb je de oproep beantwoord of niet?
- Heeft de vertegenwoordiger de lead gemarkeerd als gekwalificeerd?
- Is de prospect gemarkeerd als geïnteresseerd in een bepaald product of een bepaalde servicelijn?
Van daaruit kunt u:
- Duik in diepgaande gespreksinzichten: CallRail’s AI-aangedreven gespreksanalyse transcribeert en registreert alle klantgesprekken, waarbij bellers automatisch worden geclassificeerd en gekwalificeerd.
- Verfijn uw advertentiebenadering: Koppel elke beller aan het marketingonderdeel dat hen naar het bedrijf van uw klant heeft gebracht om u te helpen de meest effectieve strategieën te identificeren. Gebruik gespreksgegevens om potentiële nieuwe zoekwoorden voor toekomstige campagnes te vinden.
- Volg alle inkomende oproepen: Analyseer alle telefoontjes van uw klanten, niet alleen de telefoontjes die zijn binnengekomen nadat ze op uw advertenties hebben geklikt.