Waarom Facebook-adverteerders moeten testen voor maximale prestaties

Waarom Facebook-adverteerders moeten testen voor maximale prestaties post thumbnail image
Vanaf 2021 Toen Performance Max in november werd gelanceerd, hebben onverschrokken PPC-marketeers (waaronder ikzelf) er alles aan gedaan om deze campagnes te laten werken. De eerste paar dagen dat u een nieuw Google Ads-product gebruikt, zijn vaak hobbelig. Het gebrek aan controle en zichtbaarheid van de Performance Max was ongelooflijk teleurstellend gezien zijn potentieel en innovatie. Daarom voelde de Search Ads Week van dit jaar een stuk zekerder aan dankzij enkele nieuwe updates voor Maximum Performance-campagnes, waaronder uitsluitingszoekwoorden op campagneniveau en rapportage over itemgroepen. Met een opwindend product dat nu meer invloed biedt op merkveiligheid en winstgevende advertentie-uitgaven, is er nooit een beter moment geweest voor DTC-merken (en andere Facebook-adverteerders) om een ​​Performance Max-campagne zinvol te testen. In dit artikel leg ik je uit:
  • Wat Google biedt dat Facebook niet kan.
  • De nieuwste updates voor Performance Max en wat ze betekenen.
  • Hoe u een ‘sociale stijl’-campagne opzet voor maximale prestaties.
  • Extra leermiddelen.

Welke DTC-merken ontbreken zonder Performance Max

Sinds 2003 na het uitvoeren van Google Ads-campagnes en het zien van alle iteraties en innovaties die het product te bieden heeft, kan ik gerust zeggen dat adverteerders die Google Ads negeren, iets mislopen. Maximale prestatiestatistieken Google AdWords van weleer ging helemaal over de intentie van zoekwoorden of zoekopdrachten. Het was bedoeld om te beantwoorden waar mensen op een bepaald moment naar op zoek zijn, waarom ze ernaar op zoek zijn en hoe ze het kunnen onderscheiden van vergelijkbare maar verschillende dingen. Als ik terugdenk aan 2015, heeft Google veel marketingmateriaal uitgebracht rond ‘micromomenten’ – dat wil zeggen, u geeft een advertentie weer aan iemand die op dat moment precies naar dat ding zoekt. Maar om voorbij een bepaald punt te komen, moet je groter denken. Er zijn maar een beperkt aantal mensen die zoeken naar een bepaald trefwoord, vooral op transactieniveau. Als je eenmaal een grote indruk hebt gemaakt en marktaandeel hebt veroverd in dit bedrijf, hoe blijf je dan geld verdienen? Hier voegt u een laag doelgroeptargeting toe. Google doet er alles aan om zoekwoorden te matchen met doelgroepen door te kijken naar de eerdere zoekgeschiedenis van gebruikers, de soorten websites die ze bezoeken, de soorten aankopen die ze hebben gedaan en meer. Signalen van toeschouwers Performance Max heeft twee kanten:
  • Het doel van de zoektocht: actiegericht, goed gedefinieerd, gebaseerd op gebruikersgedrag.
  • Signalen van toeschouwers: Bewustzijnsgericht, minder gedefinieerd, gebaseerd op uw gegevens of die van Google.
Dit type campagne probeert mensen te bereiken die zich op het snijpunt van deze twee wegen bevinden (of binnenkort kunnen bevinden). Stel dat u pickle ball-rackets verkoopt. Prestatiemaximum is van toepassing op mensen die Google via hun acties hebben laten weten dat ze geïnteresseerd zijn in Pickle. Mogelijk heeft een gebruiker hiervan een video op YouTube bekeken. Een ander was op zoek naar pittige baluitrusting of lessen. En nu zullen die mensen advertenties gaan zien op YouTube, de Discover-app, Gmail en andere Google-eigendommen. Google evolueert inderdaad constant naar machine learning en automatisering. Dus hoe vul je je zoekwoord aan met wie de gebruiker is en waarin ze mogelijk geïnteresseerd zijn, net zoals Facebook dat doet? Prestaties Max. Google heeft op dit gebied een voordeel ten opzichte van Facebook omdat het uw zoekgeschiedenis heeft. Ze weten wat u zoekt op verschillende sites en eigendommen, wat betekent dat het matchen van dingen niet gebaseerd is op giswerk en schattingen.

Wat is er nieuw in campagnes voor maximale prestaties

23 februari Er gingen geruchten over verschillende nieuwe Performance Max-mogelijkheden, die snel werd gevolgd door een officiële aankondiging van Google. 🌟 Een paar PMax-berichten vandaag – bedankt voor je feedback!

Het is u misschien opgevallen dat er vorige maand uitsluitingszoekwoorden op accountniveau zijn geïntroduceerd voor branding en andere doeleinden. Binnenkort… — AdsLaison (@adsliaison) maart 2023 23 februari Hoewel Google grotendeels verantwoordelijk is voor het combineren van brede zoekwoorden met slim bieden (ad power pairing genoemd), ben ik meer enthousiast over deze vier updates, waarvan de meeste Google Ads Community Liaison Ginny Marvin heeft uitgelicht.

Merkuitsluitingen op campagneniveau

Dit is de functie waar iedereen (in zijn soort) om heeft gevraagd. Hoewel het momenteel beperkt is tot een vervolgkeuzemenu voor een merk, zullen PPC-marketeers de optie om merkverkeer (van hun eigen en concurrenten) uit te sluiten van Performance Max nog steeds waarderen. Het is echter belangrijk op te merken dat merkverkeer niet altijd de moeite waard is om eruit te halen. (Mijn team neemt deze beslissing per geval.) Merkuitsluitingen Prestatie Max

Ondersteuning voor paginafeed

Maximale prestaties omvatten de optie om uitbreiding van de uiteindelijke URL in te schakelen, waardoor Google-tools kunnen bepalen naar welke pagina’s op uw site gebruikers moeten worden doorgestuurd. U kunt nu een voorkeursgroep URL’s invoeren met behulp van de paginafeed. En door URL-uitbreiding uit te schakelen, kunt u gebruikers nog steeds naar een van meerdere pagina’s sturen in plaats van slechts één.

Rapportage van activagroepen

Dit is mijn favoriete bericht en waarschijnlijk het belangrijkste. Door te zien welke advertenties het beste presteren, kunt u herhalen op nog betere advertenties die overeenkomen met wat uw klanten willen. Hoewel branding zeker gunstig is, hangt het succes van een advertentie nog steeds grotendeels af van de kwaliteit van de advertenties.

Geleidelijke hefexperimenten

De nieuwe functie Experimenten van Performance Max belichaamt de geest van Always Testing. Ik kijk er naar uit om te zien hoe sommige van mijn standaard Shopping-campagnes tot max. prestatie. U kunt conversies of conversiewaarde gebruiken als indicatieve statistiek. Performance Max gebruikt de kunstmatige intelligentie van Google om op drie manieren resultaten te leveren:
  • Vermenigvuldig uw klantrelaties door nieuwe klanten te vinden via alle Google-kanalen en voorraad.
  • Maximaliseer conversies en conversiewaarde door te optimaliseren voor maximale ROI-conversiemogelijkheden.
  • Vermenigvuldig uw expertise door inzichten te delen die helpen bij het beantwoorden van strategische vragen over uw bedrijf.
PMax-resultaten aangedreven door AI Lees de officiële Google Ads-blogpost voor meer informatie hierover en de volledige lijst met Performance Max-updates. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Hoe u een ‘sociale stijl’-campagne opzet voor maximale prestaties

Er zijn drie manieren om uw campagne uit te voeren voor maximale prestaties:
  • De authentieke Performance Max-ervaring is, zoals bedoeld, een combinatie van zoeken, winkelen en plaatsingen op sociale media.
  • Een poging om Smart Shopping na te bootsen, waarbij alleen een datafeed wordt aangeboden in plaats van advertentie-items.
  • Een campagne in sociale stijl waarbij alleen creatieve middelen worden gebruikt die afkomstig zijn van goed presterende advertenties op Facebook, Instagram en TikTok.
Ik hoor alleen over de eerste twee, maar de derde kan heel krachtig zijn voor merken die zich hebben bewezen op Facebook en andere sociale mediaplatforms. Sociale en visuele advertentiecampagnes richten zich op de meest effectieve creatieve middelen. Wanneer u die goed presterende items van andere advertentienetwerken gebruikt, wordt het volgende weergegeven:
  • YouTube.
  • Discovery Network, inclusief de Google-app, Android News Feed en Gmail.
  • Display Netwerk.
Maar om dit te laten werken, moet u het systeem vertellen aan wie het moet worden getoond. In tegenstelling tot een winkelcomponent op basis van zoekwoordintentie, moet Google de signalen van uw publiek kennen. Houd er rekening mee dat dit geen lijst is met gebruikers die u rechtstreeks wilt targeten. U wilt gewoon functies delen die relevant zijn voor uw specifieke doelgroep. Stel dat u een impulsaankoopproduct verkoopt. Het maakt niet uit of het $ 40 of $ 100 is. Je doet het geweldig op Facebook en krijgt een SIG waar je blij mee bent. Op Facebook kan de pixel automatisch targeten op basis van wie daar nog meer koopt. Maar wanneer u een geheel nieuwe campagne voor maximale prestaties start, beschikt deze niet over die gegevens. En dus roep ik de hele dag van de bergtoppen – gebruik je data! Als je 100.000 klanten in je Shopify-database hebt, upload die lijst dan naar Google als een publiekssignaal. Hierdoor weet Performance Max wie er bij u koopt, en wat nog belangrijker is, u kunt er meer mensen zoals zij vinden. U kunt ook een publiekssignaal creëren op basis van zoektermen, namen en websites van concurrenten, demografische gegevens, interesses en gemeenschappelijke belangengroepen. Combineer ze met winnende advertenties en verwijder de datafeed en je hebt een ‘sociale stijl’-campagne voor maximale prestaties.

Grijp de kans

Ik ben het niet altijd eens geweest met de stap van Google naar machine learning en automatisering. Maar de afgelopen jaren heb ik me gerealiseerd dat weerstand bieden een negatieve invloed heeft op mijn mentaliteit en de prestaties van mijn campagnes, mijn team en mijn bedrijf. Dus ik besteed minder tijd aan het hacken of gamen van het systeem en meer tijd aan het zoeken naar gegevens om de prestaties te verbeteren. Maar wanneer u een campagnetype beschouwt dat zo geautomatiseerd is als maximale prestaties, is het van cruciaal belang dat u gegevens van hoge kwaliteit invoert en de prestaties blijft monitoren. Je moet het accepteren, maar niet blindelings. Geloof, maar verifieer. Naast het geven van publiekssignalen en het hebben van de juiste campagnestructuur, moet je een leerperiode accepteren. Zelfs met de meest up-to-date gegevens moet elk merk wat geld uitgeven tijdens het uitvoeren van een campagne in trial and error-modus. Met de juiste bewegingen zal het een zeer betaalbare instapprijs zijn voor de extra winst. Dus, heb ik je al overtuigd? Klaar om te proberen? Zo ja, bekijk dan deze andere artikelen in mijn Performance Max-serie:
  • Alles wat je moet weten over het opzetten van campagnes
  • Hoe u het meeste uit de inzichten haalt voor maximale prestaties
  • Optimalisatie tips en advies
  • 7 veelvoorkomende fouten en hoe je ze kunt vermijden
Het bericht Waarom Facebook-adverteerders Performance Max zouden moeten proberen verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten