Vijf manieren om PPC en SEO op elkaar af te stemmen om de ROI te verhogen met Adthena

Vijf manieren om PPC en SEO op elkaar af te stemmen om de ROI te verhogen met Adthena post thumbnail image
Iedereen voelt de kneep. Angst voor een recessie betekent dat budgetten nauwlettend in de gaten worden gehouden en dat digitale marketeers de ROI moeten laten zien van elke stap die ze maken. CEO’s bekijken nu alle investeringen onder de loep, wat betekent dat CMO’s moeten investeren in oplossingen die deel uitmaken van een bredere strategie en, nog belangrijker, financiële ROI opleveren. Gegevens van Gartner laten zien dat CEO’s van plan zijn meer dan ooit tevoren in digitaal te investeren en dividenden verwachten als een financiële impact op zowel het bedrijfsresultaat als het bedrijfsresultaat. Een zoekmarketeer heeft een laserfocus nodig op de intentie van de consument. Merken moeten sterk leunen op prestatiekanalen met het uiteindelijke doel voor ogen. Hierdoor wordt zoeken een prioriteit en blijft Google dominant in het zoeken, met advertentie-inkomsten in de honderden miljarden en bijna 60% van de wereldwijde zoekadvertentiemarkt. Zoeken (zowel betaald als organisch) is per definitie zeer nauwkeurig, omdat gebruikers actief zoeken naar specifieke producten en diensten en hun interesses duidelijk aangeven door hun keuze van trefwoorden. Ook kan de zoektocht veel onroerend goed opleveren voor het geld. Tussen betaalde en organische campagnes kan een merk meerdere keren in SERP’s verschijnen en verkeer uit meerdere bronnen genereren. Met meer dan 30% van het zoekverkeer dat op het eerste organische resultaat klikt, is het veilig om te zeggen dat het de moeite waard is om te leren hoe u dat felbegeerde eerste resultaat kunt behalen. Wanneer uw betaalde en organische zoekcampagnes samenwerken, krijgt u niet alleen efficiëntere uitgaven en optimaliseert u uw zoekresultaten, maar creëert u ook de mogelijkheid om uw budget opnieuw toe te wijzen om grote doelen zoals een groter marktaandeel te bereiken. Dus ging het Adthena-team om de tafel met onze partners bij Conductor, het team achter het toonaangevende organische marketingplatform, en stelde de vijf belangrijkste manieren samen om ervoor te zorgen dat uw betaalde en organische strategieën op elkaar zijn afgestemd om de ROI te maximaliseren.

Vijf manieren waarop SEO en PPC kunnen samenwerken

1. Wijs betaalde uitgaven toe met behulp van organische prestatie-inzichten. Zijn uw reguliere organische resultaten lager dan normaal? Heeft een algoritme-update uw organische prestaties verbeterd? Door inzichten te verzamelen via wekelijks zoekwoordonderzoek, kunt u de organische prestaties nauwlettend volgen en deze informatie gebruiken om betaalde zoekbeslissingen te nemen. Als om welke reden dan ook uw organische SERP-prestaties dalen, kan een injectie met betaald sap helpen de zichtbaarheid van pagina één te behouden totdat de organische achterstand inhaalt. Als een recente organische downgrade ervoor zorgt dat je rankings dalen, kan betaald zoeken helpen om het verloren verkeer goed te maken en je in het spel te houden. Aan de andere kant van het spectrum, wat als uw organische prestaties het doden en u geen betaalde concurrentie ziet? Het is een goed moment om uw betaalde budget te sparen en te stoppen met het verspillen van geld aan Lone Ranger-voorwaarden die u nog steeds zult winnen (degene waarbij u de beste organische plek heeft en geen betaalde concurrentie). Lone Ranger-zoekwoorden in de hele branche zorgen elke maand voor miljoenen verspilde uitgaven voor betaald zoeken, en veel merken blijven onnodig geld uitgeven aan deze termen, simpelweg omdat ze arbeidsintensief zijn om op te zetten. Maar nu kan automatisering dit probleem eenvoudig oplossen. Adthena’s nieuwe Brand Activator-oplossing helpt merken tot 20% te besparen op het zoeken naar merken door het bieden automatisch te onderbreken voor alleenstaande zoektermen en het bieden te hervatten als een concurrent opnieuw biedt. Deze automatische tuimelschakelaar kan u veel geld besparen, vooral als uw zoekomgeving volatiel is. Door bijvoorbeeld een paar veelgebruikte Lone Ranger-termen te identificeren, kon Avanti West Coast in deze omstandigheden automatisch onnodige budgetuitgaven stoppen en elke maand 32 procent besparen. zonder klikken op te geven aan concurrenten. Boven: Adthena-merkactivator met totale besparingen. Organische inzichten zijn een geweldige manier om je voet op het gaspedaal te houden voor betaalde campagnes. U kunt meer gas gebruiken als de organische stoffen inactief zijn; minder gas als groen nog steeds wint. En als u de SERP-dominantie volledig wilt bevestigen en uw CPC redelijk is? Verdubbel uw organische succes met betaald zoeken. 2. Vorm uw contentstrategie met inzichten in PVR-prestaties. Uit een recent onderzoek van Adthena en Conductor bleek dat 70% van de marketeers meer vertrouwd was met SEO dan met PVR. Als u een van hen bent, is het tijd om wat input te krijgen van uw PPC-collega’s. U moet op zijn minst uw best betalende voorwaarden kennen. PVR is een geweldig kanaal voor het testen van zoekwoorden waarvoor u organisch wilt rangschikken. U kunt deze PVR-inzichten gebruiken om u te informeren over hoogwaardige betaalde zoekwoorden die u effectiever kunt targeten in organische zoekresultaten. Als u uw betaalde prestaties begrijpt, kunt u investeren in goede inhoud met waardevolle voorwaarden. U maximaliseert ook uw budget door tegen goedkopere voorwaarden uit te geven. Ontdek hoe Citi samenwerkt met Conductor om informatie-aggregators te splitsen tussen betaalde en organische teams en om PVR- en CSO-trefwoordtargeting te verbeteren. Boven: Vind nieuwe mogelijkheden voor bieden en contentcreatie door zowel organische als betaalde zoekwoorden in Conductor te bekijken. 3. Voer uw concurrentieonderzoek uit Zijn uw concurrenten in de branche ook uw SERP-concurrenten? Er zal waarschijnlijk wat cross-over zijn, maar het kan zijn dat Wikipedia of een nieuwsfeed je grootste concurrentie voor organische rankings is. Het is erg belangrijk om je concurrentie te categoriseren en je tactiek daarop af te stemmen. Enkele van uw grootste concurrenten kunnen publicaties of makers van inhoud zijn. Het is belangrijk om rekening te houden met het type en de indeling van competitie voor contentpromotie en manieren te vinden om meer waarde te creëren voor uw doelgroepbronnen. Delen ze video-inhoud, vergelijkingslijsten en gedetailleerde productrecensies? Hoe kunt u deze tactieken aanpassen om te werken voor uw website-inhoud? Hoe doen concurrenten het in betaald versus organisch? Zijn er mazen die je kunt misbruiken? Welke campagnes werken het beste voor hen en kunt u vergelijkbare inhoud maken? Wie is jou voor en waarom? Gooi geen geld op een veiling voordat u het grotere concurrentiebeeld begrijpt. U kunt PVR-inzichten gebruiken om te identificeren wat uw concurrenten aanbieden en u op die gebieden richten met PPC en/of SEO om ervoor te zorgen dat u uw geld daar investeert waar ze de meeste impact hebben en u helpen uw belangrijkste concurrentie te overtreffen. 4. Volg best practices voor SEO bij het maken van betaalde campagnes. Hier is een PPC-checklist rechtstreeks uit de SEO-gids.
  • Vermijd zelfsabotage. Dubbele inhoud kan uw prestaties op Google vertragen. Dus als u bijvoorbeeld een bestaand stuk organische inhoud op uw PPC-bestemmingspagina dupliceert, kan het niet indexeren van de pagina uw positie verbeteren.
  • Concurreer niet met uw partners. Als u meerdere domeinen, partners of gelieerde ondernemingen heeft, zorg er dan voor dat u niet op hen biedt in betaald zoeken, zodat u geen kunstmatig hoge CPC’s betaalt. Bekijk uw campagnes holistisch en identificeer de best presterende zoekwoorden voor elke partner.
  • Maak het zoekmachines gemakkelijk. Optimaliseer metadata en voer zoekwoordenonderzoek uit om bijvoorbeeld waardevolle longtails te identificeren en zoekwoorden in vraag te stellen.
  • Pas uw pagina-URL’s aan voor maximale SEO-waarde (als je kunt.)
  • Zet je technische eenden op een rij. Hoge laadsnelheid en over het algemeen goede UX zorgen voor conversies van betaald en organisch verkeer. Ze profiteren ook van organische rankings door het bouncepercentage te verlagen.
5. Breng iedereen op dezelfde pagina (pagina één!) Bijna 40% van de ondervraagde marketeers vond dat hun SEO- en PVR-teams niet op elkaar waren afgestemd. Het is een goede vrucht om uw digitale ROI te helpen verbeteren. Verbeter de communicatie en samenwerking tussen uw teams om een ​​samenhangende en holistische zoekstrategie te creëren die de ROI van uw bedrijf maximaliseert. Bureaus kunnen bevestigen dat wanneer betaalde en organische teams samenwerken, ze veel meer waarde creëren voor hun klanten. Hetzelfde geldt voor een marketingorganisatie. Regelmatige vergaderingen, volledige transparantie en een gevoel van gemeenschappelijk doel zullen de hele organisatie helpen verstandig geld uit te geven en goed te werken. En met alle besparingen die u maakt door het verminderen van verspilling en het verhogen van de zoekefficiëntie? U kunt uw budget sparen of strategisch herinvesteren om marktaandeel te winnen en een sombere economische omgeving om te zetten in een kans op groei.

Kom meer te weten

Bekijk voor meer informatie, inclusief een Q&A, het volledige webinar met Adthena’s Senior Customer Success Manager Alice Tonks en Conductor’s SEO Success Manager Ryan Maloney. Dit artikel is geschreven door Adthena in samenwerking met Conductor. Het bericht Vijf manieren om PPC en SEO te combineren om de ROI te verhogen verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten