Moet u zich concentreren op zoekwoorden met nul zoekvolume?

Moet u zich concentreren op zoekwoorden met nul zoekvolume? post thumbnail image

In deze Ask SEO-vraag vraagt ​​Mouna: “Moeten we een zoekwoord gebruiken, zelfs als we geen gegevens hebben over het volume of de moeilijkheidsgraad van het zoekwoord? Soms is er geen informatie [tool name redacted] voor sommige zoekwoorden? Goede vraag Mouna! En het antwoord is ja, u moet zich richten op zoekwoorden zonder zoekvolume wanneer dit zinvol is voor uw bedrijf. Hier zijn vier voorbeelden om uw bedrijf te laten opvallen als u wordt gevraagd: “Waarom zouden we ons richten op vragen waar niemand naar op zoek is?”

  1. Je maakt de site structuur.
  2. Klanten kunnen vragen, en het biedt een oplossing voor zowel henzelf als toekomstige klanten.
  3. Het is goedkoper om aan iemand te remarketen dan te betalen voor alle acquisitiecontactpunten.
  4. Een vraag heeft mogelijk geen zoekvolume, maar de antwoorden worden weergegeven voor een sleutelzin met een hoog zoekvolume.

Laten we elk van deze voorbeelden eens nader bekijken.

1. U maakt de sitestructuur

e-mailen e-commerce- en merksites hebben meestal een beperkt aantal hoofdpagina’s en inhoud van de site. Met deze onderwerpen gerelateerd aan wat uw bedrijf of organisatie doet, kunt u zoekwoorden en objecten zonder zoekvolume gebruiken om relevante inhoud te maken. Deze inhoud helpt zoekmachines en potentiële klanten te weten wat u doet en welke pagina’s deze oplossingen bieden. Wanneer u een product of dienst vermeldt of uitlicht, kunt u een conversiepagina krijgen via een interne link. Dit is een natuurlijke manier om uw website te structureren voor SEO en tegelijkertijd uw websitebezoeker te helpen. En als een pagina backlinks krijgt van kwaliteitsbronnen, kan dit uw andere pagina’s verbeteren en uw SEO verbeteren.
Pro-tip: Alleen omdat de tool nul zoekvolume laat zien, wil nog niet zeggen dat er nul mensen zoeken. Als u een kwaliteitservaring creëert, kunt u de site worden die wordt genoemd als journalisten en bloggers naar bronnen zoeken.

2. Omdat klanten erom vragen

Een SEO-tool weet niet wat uw klanten vragen. Ze kunnen alleen verschillende vragen stellen en aannames doen over hoeveel mensen actief zoeken. Praat met uw klantenserviceteam en ontvang een database met live chatvragen. Als uw klanten deze vragen actief stellen en de vraag of woordgroep verschijnt in SEO-tools, betekent dit dat er daadwerkelijk zoekvolume is – en dat het waarschijnlijk ook zeer gericht is. Een zoekwoord met een hoog doel met 100 zoekopdrachten per maand kan meer inkomsten genereren dan een zoekwoord met een laag doel met 10.000 omdat de persoon verder in de verkooptrechter zit en op zoek is naar conversie.

Pro-tip: Omdat u weet dat de persoon op zoek is naar een specifiek antwoord en uw klantenserviceteam heeft laten zien wat de vraag beantwoordt en converteert, heeft u een datavoordeel ten opzichte van iemand die in het ongewisse is om online onderzoek te vinden. Een optie is om een ​​speciale blogpost te maken. Als er een onderdeel is, probeer dan een demovideo toe te voegen en ga naar YouTube en Google videoresultaten. En als mensen iets vragen dat rechtstreeks verband houdt met het gebruik van het product of de service, overweeg dan om dit op te nemen in de tekst van uw product- of servicepagina, omdat dit uw conversieratio kan verhogen. Dit zou ook een goede aanvulling kunnen zijn op de FAQ. Door deze vragen te beantwoorden, kunt u mensen die overwegen om bij u te winkelen of gebruik te maken van uw diensten laten weten dat ze op de juiste plek zijn. Dit vermindert de werklast van de klantenservice door niet meerdere keren op hetzelfde te reageren, en geeft sociale media en PPC-teams een nieuwe menselijke troef.

3. Remarketing is goedkoper dan acquisitie

Als je iemand aan boord kunt krijgen met SEO, kun je ze taggen met remarketingpunten. In plaats van te bieden op grote zoekwoorden waarvoor u een enorm budget nodig heeft, kunt u iemand hoger in de verkooptrechter taggen en deze voor centen op de dollar terugkrijgen. Het extra voordeel is dat je ze een inhoudsoplossing hebt gegeven zonder een hard verkooppraatje. Als je goed werk hebt geleverd, win je hun vertrouwen. Nu ze remarketingadvertenties te zien krijgen, heb je geloofwaardigheid en vertrouwen opgebouwd en kun je ervoor zorgen dat ze terugkomen voor relevantere berichten of directe conversies. Maar het hangt allemaal af van het onderwerp en waar de persoon zich in uw verkooptrechter bevindt.

4. Uw inhoud kan in grotere zinnen worden weergegeven

Zelfs als de uitgebreide zin of vraag geen zoekbereik heeft, voert u een kortere zin in de zoekmachine in in de incognitomodus. Je merkt misschien dat de vraag hieronder verschijnt en dat je de stream kunt pakken van:

  • Mensen vragen ook.
  • Verwante zoekopdrachten.
  • Video-opnamen.
  • Kennis panelen.
  • Ander.

Als de namen van deze of antwoorden hetzelfde zijn als uw onderwerpen, kunt u deze wijzigen om een ​​relevantere en betere gebruikerservaring te creëren. Zelfs als uw zin geen zoekvolume heeft, wordt deze nog steeds voor de zin weergegeven in 20.000 zoekopdrachten per maand. Dit is een truc die we gebruiken bij sommige van onze klanten die nieuwere sites hebben en nog niet klaar zijn om links te bouwen. Kijk wat er ontbreekt maar nodig is voor uw thema-oplossing en bouw het. Als de huidige topsites een geweldig antwoord hebben, maar het antwoord is verborgen onder pluisjes, maak dan inhoud die eerst het antwoord geeft en vervolgens meer oplossingen biedt.
Pro-tip: Soms doe ik het op YouTube. Ik zoek naar video’s die in de topresultaten verschijnen voor grote zinnen en kijk dan wat er na elke wordt afgespeeld. Van daaruit onderzoek ik waarom deze video’s worden aanbevolen, wat ze missen en wat andere video’s ermee gemeen hebben. Dan maak ik een betere video en probeer ik de kijker aan te trekken zonder de slogan over te nemen.

samengevat

Ja, het is de moeite waard om te zoeken naar zoekwoorden zonder zoekvolume, maar alleen als ze relevant zijn voor uw bedrijf. Ze kunnen conversies voor mensen in je kanaal verhogen, op meerdere kanalen worden gebruikt en verkeer genereren waar CSO-tools geen rekening mee houden.
Meer middelen:

  • Waarom u zich moet richten op zoekwoorden met nul zoekvolume
  • De opkomst van Google en zoekopdrachten zonder klikken – wat betekent dit voor uw bedrijf? [Podcast]
  • Hoe SEO-zoekwoordonderzoek te doen: de ultieme gids

Uitgelichte afbeelding: Roman Samborskyi/Shutterstock

Relevante berichten

Microsoft herziet zijn benadering van adverteren via meerdere kanalen en past niet langer biedingsmodificatoren voor doelgroepadvertenties toeMicrosoft herziet zijn benadering van adverteren via meerdere kanalen en past niet langer biedingsmodificatoren voor doelgroepadvertenties toe

Microsoft heeft zijn omnichannelstrategie herzien, die op 21 februari voor alle adverteerders beschikbaar zal zijn. Bovendien is de bodmodifier voor doelgroepadvertenties niet langer zichtbaar in de campagne-instellingen. Microsoft zegt: “In