John Mueller van Google deelt tips voor het vereenvoudigen van uw websitestructuur

John Mueller van Google deelt tips voor het vereenvoudigen van uw websitestructuur post thumbnail image

Voordat u de structuur van uw website wijzigt, moet u rekening houden met de impact die dit kan hebben op de zoekresultaten en de gebruikerservaring. Google Search Advocate John Mueller deelde onlangs waardevol advies over dit onderwerp in een Reddit-thread. Op basis van zijn aanbevelingen kunt u leren hoe u de structuur van uw website kunt vereenvoudigen zonder afbreuk te doen aan de SEO. Lees verder om meer te weten te komen over de tips van Mueller en hoe ze u kunnen helpen uw doelen voor websitevereenvoudiging te bereiken.

Subdirectories verwijderen – goed of slecht idee?

Een gebruiker van Reddit vroeg hoe hij de structuur van zijn site kon vereenvoudigen door de submappen /fr en /de te verwijderen. In plaats daarvan zouden ze al het Europese verkeer naar de subdirectory /eu leiden. Ze vragen of het een goed idee of een slecht idee is en zoeken naar informatie over de impact ervan op SEO en rankings.

Mueller’s aanbeveling

Mueller raadt het af om submappen te verwijderen en alles naar /eu te verplaatsen, omdat het veel werk en niet nuttig is. In plaats daarvan stelt hij voor om de “/” (en-us) naar de map “/us” te verplaatsen, wat een preciezere partitionering mogelijk maakt. Op die manier is “/” alleen voor de VS, “/fr/*” is Frans, enzovoort. Hij raadt ook aan om hreflang toe te voegen aan alle pagina’s, niet alleen secties, pagina’s die het meest verwarrend zijn voor bezoekers uit het verkeerde land. “Mijn aanbeveling zou zijn om /de & /fr niet te verplaatsen naar /eu/de of /eu/fr.” U krijgt er geen SEO-voordeel van en dergelijke sitemigraties zijn veel werk. Als er iets is, zou ik kunnen overwegen om te verhuizen.”/” (en-us) naar de map “/us”. Zo scheid je de onderdelen duidelijk (“/us/” is alleen voor de VS, “/fr/*” is Frans, enz.). Dit zou het volgen gemakkelijker maken en de hoofdstukken voor zoekmachines gemakkelijker te begrijpen maken (vergeleken met het verplaatsen van /fr naar /eu/fr, waardoor de hoofdstukken nog moeilijker te begrijpen zouden zijn). Ook is hreflang van toepassing op elke pagina, dus u zou dit op alle pagina’s doen. U noemde de secties, en misschien doet u het al goed, dus het is alleen voor de volledigheid. Als je dit niet op alle pagina’s doet, zou ik overwegen om naar de meest verwarrende pagina’s (bezoekers uit het verkeerde land) in je statistieken te kijken en die op zijn minst op te nemen. Het is waarschijnlijk grotendeels uw startpagina, dus als u het alleen daar doet, krijgt u waarschijnlijk al veel hreflang-waarde.

Belang van X-Default

Mueller benadrukt het belang van x-default, vooral voor geo-IP-omleidingen. Zijn advies is om ervoor te zorgen dat de hoofdhomepage doorverwijst naar de juiste versie en dat deze is opgegeven als x-default in de hoofdpaginaset. Als u dit niet doet, kan het voor Google lijken alsof de hoofdhomepage gescheiden is van de andere. Als u de hoofdhomepage instelt als x-default, voorkomt u dit probleem en kan Google dit in bepaalde landen als standaard zien. “En… als je een van deze dingen gaat doen en ‘/’ (alleen de hoofdhomepage) automatisch omleidt naar de juiste versie, moet je ervoor zorgen dat het is gespecificeerd als x-default in de homepaginaset. ” Als u dit niet doet, kan het voor Google lijken alsof “/” een andere pagina is dan de andere. (bewerk om alleen het laatste deel uit te werken… dit is specifiek als je een /us voor de VS hebt en geo-IP-omleidingen uitvoert, wat ik over het algemeen niet aanbeveel) Voor Amerikaanse gebruikers, “/” (alleen die pagina) omleidingen naar “/us”, EN je hebt hreflang via /us, /fr met x-default toegewezen aan /us. Het kan gebeuren dat Google “/” ziet als een Engelstalige pagina, ook /us, /fr herkent als aparte pagina’s, en dan zowel “/” als “/(een van de andere) in zoekresultaten toont. U kunt deze instelling vermijden “/” als de standaardwaarde voor x (zelfs als het omleidt). Dan ziet Google “/” als standaardwaarde voor “/us” voor de VS, “/fr” voor Frankrijk. Dit betekent ook dat u geen “/ eu” als x-default (er kan maar één #highlander #xdefault zijn), maar je kunt het nog steeds gebruiken door het op te geven als een hreflang voor veel gangbare landen (je kunt meerdere landen in één URL specificeren). Dus je zou eindigen omhoog met “/” = x-default, “/us” voor VS, “/fr” voor Frankrijk, “/eu” voor de meeste landen en omleiden van “/” naar de beste versie. Al Dit is alleen voor de hoofdpagina , zou ik dit voor geen enkele andere pagina op de site doen omdat het zo gecompliceerd en moeilijk te beheren is, en de startpagina is waarschijnlijk de pagina die de meeste zoekvertoningen krijgt.

Meer over geo-omleidingen

Wat geo-redirects betreft, adviseert Mueller om deze alleen op de hoofdstartpagina van de site te gebruiken en niet op andere pagina’s. Dit helpt het proces te stroomlijnen voor gebruikers die een domeinnaam typen om de beste overeenkomst met hun locatie te vinden, en maakt het gemakkelijk om door te klikken naar een ander land om die versie van de site te bereiken. Er zijn alternatieve opties voor geografische omleidingen, zoals het dynamisch wijzigen van de taal van de startpagina, maar deze aanpak kan de site complexer maken. Een andere optie is om een ​​landenkiezer op de hoofdpagina te gebruiken, maar dit kan de bruikbaarheid negatief beïnvloeden, vooral als er veel landen zijn om uit te kiezen.

samengevat

Als u de structuur van de site wilt vereenvoudigen, kunt u beter geen submappen verplaatsen. In dit geval wilde de site-eigenaar /de en /fr verplaatsen naar /eu/de of /eu/fr. In plaats daarvan zei Mueller dat ze zouden moeten overwegen om de “/*” (en-us) naar de map “/us” te verplaatsen, hreflang aan alle pagina’s toe te voegen en de hoofdstartpagina op te geven als de x-default in de startpaginaset.
Waarom? Dit helpt verwarring tussen zoekmachines te voorkomen en maakt het voor hen gemakkelijker om de verschillende delen van de site te begrijpen.
Uitgelichte afbeelding: GoodStudio/Shutterstock
Bron: Reddit

Relevante berichten