Hoe u contentmarketing succesvol kunt opschalen en het verkeer kunt vergroten

Hoe u contentmarketing succesvol kunt opschalen en het verkeer kunt vergroten post thumbnail image
Je hebt vast wel eens gehoord hoe succesvol contentmarketing kan zijn als je het consequent doet. Consistente content leidt tot 55% meer bezoekers naar uw website en 67% meer leads. (Over het algemeen is het maken van inhoud de beste keuze om meer verkeer te genereren: posities in organische zoekresultaten genereren 1000% meer verkeer dan organische sociale media.) Maar u kunt niet één blogpost per maand maken, of willekeurig, per ongeluk, en verwachten dat u zich verplaatst . die naald. Consistentie – regelmatig geweldige inhoud maken – is moeilijk te bereiken tenzij je dat bent schaal uw contentmarketingoperatie. Schalen betekent het versnellen van de productie, het uitbreiden van middelen en het verhogen van de inspanningen om dit te doen. Correct schalen betekent dat u de mogelijkheid heeft om uw inhoudsuitvoer te vergroten zonder iets te verliezen van wat uw inhoud uniek, aantrekkelijk en waardevol maakt. Dus wat heb je nodig om te schalen? Als u uw contentmarketing met succes wilt opschalen en meer verkeer wilt genereren, hebt u een strategie, systemen, workflow en een team nodig.

In 3 stappen je contentmarketing een boost geven

Stap 1: Maak een contentstrategie

Nee, de eerste stap op deze lijst is niet om meer mensen aan te nemen voor je contentteam. Waarom? Want als je meer mensen aanneemt, heb je alleen maar meer mensen. Dat heb je niet een strategische manier om die mensen te helpen geweldige inhoud te maken. Zo simpel is het: zonder strategie kun je niet schalen. Dat komt omdat, op het meest basale niveau, een contentstrategie een actieplan is voor hoe u uw contentmarketing gaat aanpakken. Zonder deze roadmap mis je de belangrijkste bouwstenen die schaalvergroting überhaupt mogelijk maken.
  • Voor wie maken we content?
  • Waarom maken we content voor hen?
  • Wat verwachten we van contentmarketing?
  • Wie is verantwoordelijk voor onze inhoud? Wie plant, wie schrijft, wie publiceert, etc.?
  • In welke tools investeren we om ons werk gemakkelijker te maken? Welke middelen?
  • Op welk breed vakgebied richten wij ons? Welke inhoudsonderwerpen behandelen we onder deze paraplu?
  • Hoe vaak gaan we posten?
  • Waar gaan we volgende week over posten? In 2 weken? Volgende maand?
  • Hoe gaan we onze voortgang meten en volgen?
Matrix voor inhoudsstrategieBron: Brain Traffic Probeer te schalen zonder een fundament te leggen en je loopt het risico je contentmarketing volledig te ruïneren. Dat komt omdat verhoogde productiviteit meer druk legt op elk onderdeel van uw bedrijf, vooral uw teamleden en processen. Als je bijvoorbeeld besluit om het aantal blogs dat je elke week plaatst te verdubbelen, maar niet van tevoren plant hoe je dat gaat doen, wordt je productie gehaast en slordig. Je contentmakers zullen snel opbranden. Kleine dingen zullen tussen de kieren vallen. Hier zijn enkele voorbeelden:
  • In je haast om elke week blogs te publiceren, sla je de laatste stap van het bewerken over om kleine maar schadelijke fouten op te sporen, zoals een ontbrekende link, een gebroken afbeelding of verkeerd gespelde woorden.
  • Uitgebrande schrijvers die het gevoel hebben vast te zitten aan onmogelijke deadlines en een gebrek aan richtlijnen, zullen eerder inhoud kopiëren en draaien, een enorm probleem dat uw reputatie kan ruïneren.
  • Of ze slaan due diligence over en vermelden geen bronnen, waardoor uw inhoud aan geloofwaardigheid inboet.
  • Terwijl uw normen wegglijden, hapert uw merkstem en klinkt het niet goed, waardoor het vertrouwen wordt vernietigd.
  • Je team heeft het te druk en haast zich door veel creativiteit (wat tijd en ruimte nodig heeft om uit te sterven), dus je inhoud begint hetzelfde en repetitief te klinken.
Het blindelings toevoegen van meer teamleden lost het onderliggende probleem niet op – het ontbreken van een strategie om je contentmarketing, processen, team en rollen te sturen en te sturen. TL;DR: Uw inhoud zal eronder lijden als u schaalt zonder voorbereiding en strategie. En lagere inhoud geeft geen resultaat. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Stap 2: stel je contentmarketingteam samen

Zodra de strategie is bepaald, kunt u doorgaan met het versterken of bouwen van het team. Een sterk team is essentieel voor het opschalen van contentmarketing, want zonder een effectieve teaminspanning zal het onvermijdelijk uit elkaar vallen. Een effectief team:
  • Streeft naar een groter doel dan alleen het voltooien van individuele taken.
  • Kent hun rollen, hoe succes eruitziet in hen en hoe elke andere rol in het team bijdraagt ​​aan het geheel.
  • Kan inhoud op schaal maken zonder kwaliteitsverlies.
Een goed, slagvaardig team bestaat niet alleen uit getalenteerde individuen. Zoek in plaats van alleen talent naar mensen met potentie + de juiste mindset. Het betekent:
  • Ze hebben bepaalde vaardigheden, maar meer dan dat, ze kunnen die vaardigheden gebruiken om specifiek voor uw bedrijf te gebruiken.
  • Ze zijn bereid om te leren en zijn enthousiast om mee te groeien met het merk/bedrijf.
Als u deze mensen al aan uw zijde heeft, zorg er dan voor dat hun rollen binnen uw team duidelijk zijn gedefinieerd. En vergeet niet dat één persoon veel hoeden kan dragen. Dit komt vaker voor bij kleinere teams dan bij grote. Bovendien kunnen kleine teams die niet over het budget beschikken om voor specifieke rollen in te huren, freelancers nodig hebben om de gaten op te vullen totdat ze het geld hebben om hun team permanent uit te breiden. Dit zijn de belangrijkste rollen:
  • Inhoud beheerder: Elk contentteam heeft een leider nodig om het schip te besturen. Deze persoon houdt toezicht op schrijvers/makers, contentkalender, merkstem en stijlrichtlijnen, en zorgt ervoor dat alle content aansluit bij de merkdoelen en voert de strategie uit.
  • SEO specialist/strateeg: Deze persoon zorgt ervoor dat de website en blog SEO ready zijn. Ze bedenken strategieën om ervoor te zorgen dat on-page en off-page SEO-doelen worden bereikt door zoekwoordonderzoek en juiste optimalisatie.
  • Auteur/maker van inhoud: Deze rol kan veelzijdig zijn (of er kunnen meerdere mensen bij betrokken zijn) als het merk meer produceert dan geschreven inhoud. Schrijvers schrijven, ontwerpers maken visuele inhoud en infographics, videografen maken video’s, enz
  • Manager social media/reclame: Wie verspreidt content na publicatie via verschillende promotiekanalen? Wie is verantwoordelijk voor berichten op sociale netwerken, e-mail brieven of zelfs advertenties? Deze persoon.

Stap 3: Zet een workflow voor contentmarketing op

Schalen is veel eenvoudiger wanneer u de processen voor elk onderdeel van het contentmarketingbeeld documenteert. Bijvoorbeeld:
  • Uw hoofdcontentschrijver verlaat het team. Je contentmanager moet een schrijver zijn totdat je een vervanger vindt. Ze volgen de workflow van een maker van inhoud om consistente inhoud te produceren zonder iets te missen.
  • U neemt een nieuwe schrijver aan om uw contentmarketing uit te breiden. U voorziet hen van de workflow en SOP’s (standaard operationele procedures) die uw bekende schrijver gebruikt om inhoud te creëren, waardoor het onboardingproces wordt gestroomlijnd.
Hoe ziet de werkstroom eruit? Om de werkstroom van een schrijver te maken, kunt u de volgende vragen stellen:
  • Hoe moeten uw schrijver(s) inhoud schrijven?
  • Welke standaardprocedures moeten ze volgen bij het onderzoeken en schrijven?
  • Welke stijl moeten ze gebruiken?
  • Wat zijn de grammaticaregels?
  • Welke middelen?
  • Welke hulpmiddelen?
  • Moeten ze voor elke functie een algemeen overzicht volgen?
Kortom, een workflow is een reeks kleinere taken en richtlijnen die elk kunnen worden gevolgd om een ​​grotere taak te voltooien, zoals het schrijven van een blogbericht, het promoten van bloginhoud of het onderzoeken van trefwoorden en inhoudsonderwerpen. Workflows zijn handig omdat ze uw teamleden helpen consistent te blijven met hun taken. Als u bijvoorbeeld één workflow gebruikt die alle schrijvers gebruiken, zullen uw blogposts er consistenter uitzien, aanvoelen en klinken, alsof ze zijn geschreven door één persoon met een merkstem, in plaats van door twee of drie verschillende mensen. Workflows moeten itereerbaar en herbruikbaar zijn, ongeacht wie een rol speelt. Dit betekent dat zelfs als de samenstelling van uw team verandert, het nog steeds als een uurwerk zal werken, omdat u de SOP instelt. Het beste van alles is dat u creatief kunt zijn met uw workflow. U kunt er een maken voor elke contentmarketingtaak, zoals het maken van content, trefwoordonderzoek of bloggen, of u kunt een grote, uitgebreide workflow maken voor elke rol in uw team. Workflows kunnen ook worden toegepast op veel bredere taken, zoals alle contentmarketing. Een overkoepelende teamworkflow kan uw teamleden bijvoorbeeld helpen precies te begrijpen hoe ze passen in het grote proces van consistent creëren en publiceren van content. Een voorbeeld van een contentmarketingworkflowBron: Content Marketing Institute Hier zijn enkele voorbeelden van workflows die kunnen worden toegevoegd aan contentmarketingprocessen. Idee Documenteer hoe makers van inhoudsonderwerpen het proces moeten aanpakken.
  • Op welke tools moeten ze vertrouwen?
  • Welke testen moeten ze doen? (Sociaal luisteren? Zoekwoordonderzoek? Een mix van kwalitatieve en kwantitatieve methoden?)
  • Hoe moeten ze de gevonden onderwerpen vastleggen en delen met het team?
Schrijven/onderzoeken Maak een gedetailleerde werkstroom voor schrijvers waarin precies wordt beschreven hoe ze voor uw merk moeten bloggen.
  • Geef ze een gemeenschappelijke structuur die ze kunnen volgen, met opmaakregels die in verschillende blogs kunnen worden hergebruikt.
  • Zorg voor gedetailleerde grammatica- en stijlrichtlijnen.
  • Geef aan welke bronnen wel en niet kunnen worden geciteerd.
  • Specificeer waar/hoe ze opdrachten zullen ontvangen, aan wie ze zullen rapporteren en aan wie ze voltooide opdrachten zullen inleveren (of waar ze moeten worden geüpload).
Bewerken Begeleid uw inhoudsredacteur zodat ze precies weten hoe ze hun werk effectief kunnen doen.
  • Waar moet een content editor op letten bij het editen? Alleen spelling/grammatica/interpunctie, moeten ze referenties bekijken, bronnen controleren en bewerken op stroom en stijl?
  • Moeten ze herschrijven wanneer ze grote problemen vinden of moeten ze het terugsturen naar de schrijver?
  • Welke stijlgidsen moeten ze volgen?
  • Moeten ze de functie “Wijzigingen bijhouden” van Word gebruiken of bewerken zonder het document te markeren?
Planning/publicatie Bepaal welke tool u gaat gebruiken om uw inhoud te plannen (zoals een inhoudskalender) en documenteer hoe vaak uw inhoud moet worden gepost, de beste tijden om te posten en een strategie voor het plaatsen van blogs die samenvallen met evenementen, vakanties, uitverkoop of seizoenen .

Ontwikkel uw contentmarketing verstandig om voorop te blijven lopen

Om uw contentmarketing succesvol op te schalen, moet u slim zijn in het schalen. Beschouw strategie als de basis van uw contentmarketing. De strategie biedt de ondersteuning en structuur om content effectief aan te vullen en uit te breiden naarmate het merk groeit. Een effectief team met gedefinieerde rollen en workflows voegt een extra laag ondersteuning en stabiliteit toe aan uw schaalinspanningen. Het is veel gemakkelijker om meer mensen aan te nemen als ze de posities kunnen vervullen die je hebt ingesteld, in plaats van aan te nemen en het uit te zoeken. En als uw team hun plaats in het bedrijf begrijpt en precies weet wat er van hen wordt verwacht, hoe het gedaan moet worden en hoe succes eruitziet, zijn ze beter in staat om op schema te blijven, productief te blijven en samen te werken. Kort gezegd: probeer niet te schalen zonder eerst uw inspanningen op het gebied van contentmarketing op te voeren. Zonder deze ondersteuning zullen uw operaties onstabiel zijn – falen en uit elkaar vallen. Het bericht Hoe u kunt slagen met contentmarketing en uw verkeer kunt vergroten verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten