Een openhartig gesprek over de laatste trends, nieuws uit de branche en meer
Wanneer twee oude zoekexperts en SEO-nieuwsgiganten samenkomen, gebeuren er enkele echt interessante dingen. Van de nieuwste trends en strategieën tot nieuws uit de branche en best practices, deze twee hebben veel gezien. En vandaag gingen ze zitten om erover te praten. Barry Schwartz, CEO van Rusty Brick en oprichter van de Search Engine Roundtable, vergezelde me op de SEJ-show om SEO, zaken, de zoekomgeving en zelfs haarproducten te bespreken. Het was een legende!
Tegenwoordig wil het grootste deel van de wereld een TikTok- of YouTube-short van vijf seconden zien, maar heeft niet het geduld om door te gaan en iets te lezen. Ik denk dat het niet alleen adverteerders, SEO’s en marketeers kan afschrikken, maar ook de inkomstenmodellen voor zoekadvertenties van Google en Microsoft en hoe ze ervoor kunnen zorgen dat mensen op die dingen klikken. Het zou interessant moeten zijn. —Barry Schwartz, 17:19 uur
Ik ben meestal erg consequent. Ik ben het type persoon dat iets zal doen en er nooit mee zal stoppen om het beter of slechter te doen. En ik vind het leuk om zo te zijn. Heb een fijne routine waarbij ik bepaalde dingen in een bepaalde volgorde doe. En ik ben gepassioneerd door wat er verandert, dus als je dingen langer dan 24 uur laat gebeuren, worden de dingen alleen maar erger, stapelen ze zich op en raken ze achterop. Dus ik hou ervan om het bij te houden en eerlijk de gemeenschap helpen maakt het de moeite waard. —Barry Schwartz, 5:22
Ik probeer openbaar beschikbare dingen te behandelen waartoe iemand anders zonder wachtwoord toegang zou kunnen hebben. Dus dat is mijn regel, het moet openbaar zijn, en Twitter is een geweldige plek waar de meeste dingen openbaar zijn, tenzij ze beperkte profielen hebben. —Barry Schwartz, 9:53 uur
[00:00] – Over Barry.
[04:46] – Wat heeft Barry de afgelopen 20 jaar op de been gehouden?
[09:28] – SEO-forums waaraan mensen vandaag zouden moeten deelnemen.
[17:46] – Welke KPI’s zouden achter SEO moeten zitten nu AI er is?
[19:13] – Komt er nu een nieuwe zoekmachine via Google?
[25:22] – Mijn grootste spijt is het dagboek.
[28:54] – Een onderwerp dat Barry graag zou behandelen.
[32:46] – Kennisgeving aan Barry en Google om gesponsorde links te verwijderen.
[38:15] – Is de Google Plus-deelknop op uw blog een rankingfactor?
[40:45] – Is het belangrijk om een snelle web major te hebben?
[51:15] – Hoe autoriteit te vergroten en hoger te scoren.
[59:42] – Was het vanuit religieus oogpunt nuttig om de ronde tafel te gebruiken?
Genoemde bronnen:
De rondetafel van de zoekmachine: https://www.seroundtable.com/
Roestige baksteen: https://www.rustybrick.com/
ChatGPT Ik kan me geen tijd herinneren in wereldzoeken of onlangs, misschien in de afgelopen 12 of 13 jaar, waarin dingen zo interessant zijn geweest. —Lauren Baker, 12:04 uur
Ik denk dat ik zie hoe Google hun eigen versie lanceert. Ik denk dat dit veel mensen zal verbazen. Ik denk dat mensen net zo onder de indruk zullen zijn. Het zal interessant zijn om te zien hoe Bing zich aanpast. Het is leuk om te zien hoe dingen elke dag veranderen. Het is een heel opwindende tijd om te zijn. —Barry Schwartz, 13:49 uur
Als Apple Siri AI zou uitbrengen, zou het een enorme game-wisselaar kunnen zijn, en dat is de enige uitdaging die ik zie voor Microsoft. Ze hebben het met Teams aan de B2B-kant, en misschien willen ze het daar houden. Ze hebben het op de desktop, maar ze hebben het niet in de zakken van mensen en waar mensen zijn. Dus misschien wordt het een B2C- en B2B-georiënteerd spel. –Loren Baker 23:40 Abonneer u voor meer van dit soort inhoud op ons YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/user/searchenginejournal
Neem contact op met Barry Schwartz:
Barry Schwartz is niets minder dan een krachtpatser op het gebied van zoekmarketing en biedt waardevolle inzichten en analyses over geavanceerde zoekmachine-onderwerpen op zijn populaire blog Search Engine Roundtable. Barry is ook eigenaar van RustyBrick, een in New York gevestigd webdesign- en ontwikkelingsbedrijf dat gespecialiseerd is in op maat gemaakte webtechnologieën. Vertrouwd door individuen over de hele wereld als een gezaghebbende SEM-bron met uitgebreide ervaring in bedrijfsontwikkeling en aangepaste websoftware-engineering, wees op de hoogte! Maak contact met Barry op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/rustybrick/
Volg hem op Twitter: https://twitter.com/rustybrick
Neem contact op met Loren Baker, oprichter van Search Engine Magazine:
Volg hem op Twitter: https://www.twitter.com/lorenbaker
Maak contact met hem op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/lorenbaker