Deze dag in de geschiedenis van zoekmarketing: 10 maart

Deze dag in de geschiedenis van zoekmarketing: 10 maart post thumbnail image

Google en Bing “uitsluitingslijsten”

in 2011 Google en Bing hebben op SMX West onthuld dat ze “uitsluitingslijsten” hebben voor sites die mogelijk worden beïnvloed door sommige signalen van het algoritme. Geen enkele zoekmachine heeft gesuggereerd dat deze vermeldingen worden gebruikt om sites in zoekresultaten te stimuleren of ze vrij te stellen van algemene algoritmewijzigingen. Volgens het hoofd spam, Matt Cutts, kunnen sommige websites echter worden uitgesloten van het effect van bepaalde rangschikkingssignalen op Google. Google heeft een langere verklaring vrijgegeven die gedeeltelijk luidde:

  • “Net als andere zoekmachines (waaronder Microsoft Bing), gebruiken we ook uitzonderingslijsten wanneer specifieke algoritmen onbedoeld websites beïnvloeden en wanneer we denken dat een uitzonderingslijst de zoekkwaliteit aanzienlijk zal verbeteren.” We hebben geen hoofdlijst die bepaalde sites beschermt tegen alle wijzigingen in onze algoritmen.

Lees er alles over Google en Bing hebben whitelists – “Uitsluitingslijsten” – voor sommige algoritmische signalen en bekijk het transcript: Google en Bing whitelists en uitsluitingslijsten.

Ook op deze dag

In Rusland gevestigde adverteerders kunnen geen wereldwijd publiek meer bereiken op Google-eigendommen en -netwerken

2022: Deze beleidswijziging leidde tot wijdverbreide opschortingen van advertenties op brancheplatforms en bracht hen naar een nieuw territorium door zich te richten op bedrijven in Rusland.

Met Twitter Shops kunnen merken 50 producten aanbieden

2022: Het was alleen verkrijgbaar bij geselecteerde retailers in de VS

Pinterest voegt in-app-betalingen en gepersonaliseerde winkelaanbevelingen toe

2022: De Your Store-functie, gefactureerd als een “persoonlijke winkelconciërge aangedreven door een op smaak gebaseerd algoritme”, was een aanbevelingsengine die was ontworpen om producten, merken en makers aan gebruikers voor te stellen op basis van hun activiteiten en voorkeuren.

Google toont een ‘sleutelmomenten’-functie op verschillende video’s in zoekresultaten

2020: De videotijdlijnfunctie is zichtbaarder geworden in mobiel zoeken.

Het coronavirus verstoort de zoek- en digitale advertentiebudgetten

2020: Nu de advertentie-uitgaven in veel sectoren naar verwachting zullen dalen, hebben media-inkopers gedeeld wat ze in de praktijk hebben gezien.

Yelp naar congres: Google niet zonder naar zoeken te kijken

2020: De beoordelingssite wilde voorkomen dat Google lokale SERP’s “zelfvoorkeur” zou geven.

Zoek in foto’s: Android-ijssculptuur, AMP-team en wolkenballonnen

2017: De nieuwste afbeeldingen laten zien wat mensen eten bij zoekmachines, hoe ze spelen, met wie ze omgaan, waar ze praten, welk speelgoed ze hebben en meer.

Een onderzoek naar zoekstatistieken laat zien dat de meeste apps geen gebruik maken van Google App Indexing

2016: Hoewel de meeste topsites apps hadden, had slechts 30% van die Android-apps en 19% van die iOS-apps app-indexering geïmplementeerd.

Google PLA: desktoptesten van scrollende carrousel en genummerde ranglijsten van “beste” producten gaan live

2016: Een desktopcarrouseltest bootste een mobiele test na. Er is een nieuwe rangschikkingsmethode voor producten met de hoogste beoordeling aangekondigd voor mobiel en desktop.

Uit Google-analyse blijkt dat meer dan 80% van de HTTPS-URL’s niet in de zoekresultaten van Google verschijnen

2015: Ondanks dat veel sites al HTTPS ondersteunen, werd 80% van die URL’s niet weergegeven in de zoekresultaten van Google omdat de webmaster contact opnam met Google om de HTTP-versie weer te geven.

Patrick Pichette, CFO van Google, gaat met pensioen

2015: De oude CFO van Google heeft het bedrijf verteld dat hij binnen de komende zes maanden met pensioen wil gaan en het bedrijf zal helpen een vervanger te vinden.

Voorspelling: Apple zal Google niet updaten als de standaardzoekmachine van Safari

2015: Spoiler alert: fout.

Bing werkt samen met NCAA om March Madness-games te voorspellen en fans te helpen haakjes in te vullen

2015: Bing richtte zijn voorspelbare wetenschappelijke kennis op het onvoorspelbare universiteitsbasketbaltoernooi.

Google is van mening dat diepere app-inhoud de sleutel is tot een mobiele ervaring

In 2014: Door Google geïndexeerde deeplinks voor Android-apps, maar niet voor iOS.

Google introduceert AdWords-commentaar voor gebruikersbeoordelingen in de VS, het VK en Canada

In 2014: Opmerkingen benadrukten gewaardeerde aspecten van het bedrijf van de adverteerder, zoals klantenservice, beloningsprogramma’s of werkwijzen voor het weergeven van zoekadvertenties.

Google-zoekchef bij #SXSW zegt ontwikkeling van mobiel zoeken ‘Terwijl ik mijn tweede kind zie groeien’

In 2013: Ook is SEO geen stier en de grootste uitdagingen bij het zoeken waren kennisgrafiek, spraakherkenning en natuurlijke taal.

Google over Bing-aanvalsadvertenties: ‘Anderen moeten zich concentreren op het bouwen van goede producten’

In 2013: “We richten ons op onze gebruikers. Anderen zouden zich ook moeten richten op het bouwen van goede producten.

Nieuw: met Google kunt u elke site blokkeren voor zoekresultaten

In 2011: Google heeft aangekondigd dat u bepaalde websites kunt verbergen of blokkeren voor weergave in zoekresultaten.

Google test ‘Check-in aanbiedingen’ bij SXSW

In 2011: Registratie bij Latitude zou pitches bevatten van lokale bedrijven in Austin, Texas (SXSW).

Eye-tracking-onderzoek: iedereen kijkt naar organische vermeldingen, maar de meesten negeren betaalde advertenties aan de rechterkant

In 2011: Of ze nu Google of Bing gebruikten, alle 24 deelnemers keken naar organische zoekresultaten voor hun zoekopdrachten, maar 70-80% negeerde de betaalde advertenties aan de rechterkant van de pagina.

Amerikaanse minister van Handel Eric Schmidt?

In 2011: Spoileralert: nee.

LinkedIn lanceert sociale nieuwssite

In 2011: LinkedIn Today is volledig algoritmisch gebouwd. Gebruikers kunnen nieuwspublicaties/blogs of industrieën volgen.

Foursquare werkt zijn zakelijke tools bij met nieuwe aanbiedingen en betere analyses

In 2011: Het nieuwe beheersysteem voor speciale aanbiedingen van Foursquare zou ondernemers meer controle en nieuwe mogelijkheden geven om klanten die zich aanmelden te belonen.

Whrrl werkt personalisatie-engine bij voor brandstofdetectie

In 2011: Door een beloningssysteem te gebruiken en sociaal gedrag aan te moedigen, stelde Whrrl mensen in staat zich te registreren, een lijst te maken met dingen die ze lokaal willen doen en lid te worden van groepen mensen met dezelfde interesses.

Rijden, niet rijden: Google voegt fietsroutebeschrijvingen toe aan Maps

In 2010: Dit was een van de meest gevraagde ontbrekende functies in Google Maps.

Google Apps Marketplace wordt geopend voor B2Business

In 2010: het stelde bedrijven en ontwikkelaars in staat om toegang te krijgen tot en reclame te maken voor de “2 miljoen bedrijven en 25 miljoen Google Apps-gebruikers” van Google.

Video: bezit Google ons?

In 2010: Een korte maar goed gemaakte video over hoeveel Google over ons weet, wat mogelijk suggereert dat Google eigenaar is van zijn gebruikers.

comScore Zoekaandeel in februari: Bing groeit (maar vertraagt) en Yahoo valt weer

In 2010: Google herwon een deel van zijn “verloren” aandeel in januari, terwijl de winst van Bing doorging, zij het in een iets langzamer tempo.

comScore: Android toont kracht naarmate het gebruik van mobiel internet groeit

In 2010: Mobiele data voor het kwartaal lieten een sterke groei zien van Android-telefoons in de VS en een toename van het gebruik van mobiel internet.

Bekijk de advertentie van New Bing UK

In 2010: De nieuwe UK Ad Blitz van Microsoft was bedoeld om marktaandeel van Google in de regio te veroveren.

Collecta presenteert een mobiele versie van de real-time zoekmachine

In 2010: Collecta Mobile brengt nieuws, foto’s en realtime statusupdates van meer dan 10 miljoen inhoudsbronnen, van Twitter tot Flickr, CNN en blogs.

Yahoo blijft leider in Japan (en haalt Google in)

In 2009: Yahoo had meer dan 51% van de zoekmarkt in Japan, terwijl Google slechts 38% had.

Wolfram Alpha daagt Google uit?

In 2009: Een geheime zoekmachine genaamd Wolfram Alpha is gemaakt door de Britse wiskundige Stephen Wolfram.

Het SEMPO-rapport verlaagt de prognose voor zoekadvertenties

In 2009: De uitgaven voor zoekmarketing zouden slechts met 9% stijgen tot $ 14,7 miljard. USD in 2009 van 13,5 miljard USD in 2008, meldde SEMPO.

Google onthult ‘factsheet’ over media-inkoop voor sceptische reclamebureaus

In 2008: Google’s Tim Armstrong ontvouwde een provocerende en verreikende visie voor het bedrijf die het meer zou betrekken bij de media-inkoop- en planningsprocessen van grote reclamebureaus.

Zoekmachine-miljardairs en Yahoo’s Decker verhogen haar salaris

In 2008: Sergey Brin behaalde de 32e plaats met $ 18,7 miljard. USD, Larry Page 33 met 18,6 miljard. CEO Eric Schmidt staat op de 142e plaats met $ 6,6 miljard.

Search Biz: Google Stock bereikt nieuw dieptepunt; News Corp zegt nee tegen Yahoo.

In 2008: News Corp gaf Yahoo geen reddingsoperatie om Microsoft af te weren; Mark Zuckerberg zei dat Facebook misschien “voorop liep” door zijn advertenties zo revolutionair te noemen; plus.

in 2008 Februari: Topzoekmachine Earth Stories

WSJ: Google test tv-advertenties.

In 2007: De inspanning, uitgevoerd met een kleine groep adverteerders, was bedoeld om de computer- en netwerkinfrastructuur te testen die Google nodig heeft om te bemiddelen en advertenties te leveren aan kabelsystemen in bredere zin.

Van Search Marketing Expo (SMX)

  • Waarom zoeken op sites de prioriteit van een marketeer moet zijn (SMX Next 2021)
  • Belangrijkste PPC-, rapportage- en analysetrends voor 2021 en verder (SMX-rapport 2021)
  • De volgende generatie gestructureerde gegevens: markeringen naar een hoger niveau tillen (SMX West 2015)
  • Grote SMX West 2011 samenvatting

Eerdere bijdragen van Search Engine Land Experts (MKB).

Deze kolommen zijn een momentopname en zijn sinds publicatie niet meer bijgewerkt, tenzij anders vermeld. De meningen in deze artikelen zijn die van de auteur en niet noodzakelijkerwijs die van Search Engine Land.

  • 2020: maak top-of-trechter-inhoud om pagina’s in de trechter te beïnvloeden (met een echt voorbeeld) door Andrew Dennis
  • 2017: PVR-accountbeheer: deel 1. Hoe te voorkomen dat je wordt ontslagen door Ted Ives
  • 2016: Het belang van SEO in multi-channelmarketing, deel 2 door Trond Lyngbø
  • 2016: De vreselijke connectie tussen malware, Google Search Console, malafide subdomeinen en AdWords door Glenn Gabe
  • 2016: Stuur AdWords-waarschuwingen rechtstreeks naar Slack met deze AdWords-scriptbibliotheek door Russell Savage
  • 2015: Adidas, Nike en Audit hreflangs voor explosieve SEO-resultaten door Chris Liversidge
  • 2015: alles wat zoekmarketeers moeten weten over door Gmail gesponsorde advertenties, deel 1 door Susan Waldes
  • 2014: First Party-gegevens gebruiken in PVR Google en veel verder! door David Rodnitzky
  • 2010: PPC: waarom u moet betalen voor uw merkvoorwaarden door Jennifer Robertson
  • 2010: Aaron Bradley’s praktische gids voor verandering van informatiearchitectuur
  • 2010: Waar zakenzoekers naar op zoek zijn… Patricia Hursh zal u misschien verrassen
  • 2010: E-mail Marketingmodel: basisstrategieën voor conversiemarketing door Brian Massey
  • 2009: Sociaal bewijs gebruiken voor de promotie van sociale inhoud door Jordan Kasteler
  • 2009: Incentiveplan voor linkbuilding door Debra Mastaler
  • 2008: Het doel van trefwoorden: vermijd “Ditching and Chasing” een nette campagne door Andrew Goodman

< kovo 9 | Paieškos rinkodaros istorija | Kovo 11 d. > Plaats deze dag in de geschiedenis van zoekmarketing: 10 maart verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten