Weet jij hoe social media succes eruit ziet voor jouw bedrijf? Zoals met veel marketinggebieden, verschillen de resultaten per branche, doelgroep en vermogen om inhoud te creëren die klanten aanspreekt. Rival IQ heeft zijn jaarlijkse 2023 aangekondigd benchmarkingrapport voor sociale media waarin merken uit 14 sectoren hun prestaties op sociale media vergelijken met die van andere merken in dezelfde concurrerende omgeving. De dataset omvat 2.100 bedrijven op de sociale netwerken Facebook, Instagram, TikTok en Twitter in sectoren variërend van voedsel en drank tot technologie. De geanalyseerde bedrijven variëren van 25.000 tot 1.000.000 Facebook-volgers en hebben allemaal meer dan 5.000 volgers op Instagram, TikTok en Twitter. Hieronder staan de belangrijkste inzichten die marketingprofessionals moeten weten.
Algemene inzet
2019-2022 in alle sectoren daalde de algehele betrokkenheid op Facebook, Instagram en Twitter. Facebook en Twitter lieten slechts een kleine verandering in betrokkenheid zien. Voor Facebook daalde het tot 0,06% in 2021, en handhaafde dat percentage het volgende jaar. Twitter 2019-2022 daalde met 0,01%. Wekelijkse posts voor beide netwerken daalden van 5,8 naar 5 posts per week op Facebook en van 5,4 naar 3,9 posts per week op Twitter. Instagram daalde daarentegen veel meer, van 1,22% naar 0,47%. In tegenstelling tot Facebook en Twitter zijn de wekelijkse berichten op dit platform echter gestegen van 4,3 naar 4,5 berichten per week.
Facebook-betrokkenheid
In alle sectoren is het gemiddelde Facebook-betrokkenheidspercentage per volgerspost 0,06%. Het gemiddelde aantal wekelijkse berichten in alle sectoren is 5,04, waarbij de media het meest berichten met 73,5 keer per week. Mediabedrijven publiceren waarschijnlijk meer nieuwsinhoud dan merken in andere sectoren.
Instagram-betrokkenheid
In alle sectoren is het gemiddelde Instagram-betrokkenheidspercentage per volgerspost 0,47%. Het gemiddelde aantal berichten per week in alle sectoren is 4,6, waarbij sportteams het meest posten met 15,6 keer per week.
TikTok-verloving.
In alle sectoren is het gemiddelde betrokkenheidspercentage van TikTok per volgerpost 5,69%. Het gemiddelde aantal video’s per week in alle sectoren is 1,75, waarbij de media 4,2 keer per week het meest posten.
Twitter-betrokkenheid.
In alle sectoren is het betrokkenheidspercentage van Twitter per volgerspost 0,035%. Het gemiddelde aantal wekelijkse tweets in alle sectoren is 3,91, waarbij de media het meest tweeten met 70,2 keer per week.
Meest populaire berichttypen
De beste soorten berichten voor elk sociaal netwerk verschillen per branche. Foto- en videoposts zorgen voor de meeste betrokkenheid op Facebook, terwijl link- en statusberichten het minst zorgen.
Screenshot van Rival IQ, 2023 Maart. De gegevens van Instagram suggereren dat bedrijven hun inspanningen voor het maken van inhoud zouden moeten richten op haspels, carrousels en foto’s. Videoposts die niet als reels zijn geüpload, zijn meestal het minst interessant. Op Twitter tonen posts met foto’s, video’s en statussen de meeste betrokkenheid, terwijl Tweets met links de minste betrokkenheid tonen.
Beste hashtags
Hashtags variëren sterk tussen industrieën en platforms. Vakantielabels genereren de meeste belangstelling in alle sectoren, terwijl wedstrijden en weggeefacties minder zijn dan voorgaande jaren.
Screenshot van Rival IQ, 2023 Maart
Belangrijkste leerpunten
Het komt erop neer dat elke branche een iets ander publiek heeft. Voedsel- en drankmerken werken het beste samen met Instagram Reels, terwijl merken uit het hoger onderwijs het beste communiceren met Instagram Carousels. Om het meeste uit uw socialemediastrategie te halen, moet u manieren vinden om uw inhoud om te zetten in een formaat dat de beste sociale netwerken aanspreekt. Dit zorgt ervoor dat u uw meest potentiële klanten bereikt met inhoud waar ze van houden. Ga voor meer dan 100 pagina’s met branchespecifieke inzichten naar Rival IQ en download de 2023 tagrapport voor sociale media.
Uitgelichte afbeelding: 13_Phunkod/Shutterstock
Als het gaat om samenwerking, is er geen one-size-fits-all-aanpak. Zeker nu bedrijven op verschillende manieren opereren, verandert de manier waarop medewerkers samenwerken voortdurend. Daarom moeten leiders opnieuw nadenken over hoe
Google Search Console 2023 6 januari het prestatierapport bijgewerkt om meer productresultaten te tonen, zelfs zonder gestructureerde gegevens. Dit betekent dat u mogelijk meer vertoningen en klikken ziet wanneer u
maandag 2023 5 juni Zoekconsole bulkgegevens exporteren is een krachtige manier om de zoekprestatiegegevens van uw site in BigQuery te brengen voor meer opslag, analyse en rapportagemogelijkheden. Na het exporteren