Vraag en antwoord met Google Martin Splitt: semantische HTML, zoeken en Google Search Console.

Vraag en antwoord met Google Martin Splitt: semantische HTML, zoeken en Google Search Console. post thumbnail image

Hoe gebruikt Google Search Console markeringen voor productschema’s? Helpt semantische HTML zoekmachines uw website te begrijpen? De concurrentie is hevig en je hebt elke gemakkelijke overwinning nodig, maar is semantische HTML je tijd waard? 23 februari modereerde een webinar met Google’s eigen Martin Splitt, die zijn mening, gedachten en inzichten deelde over een verscheidenheid aan technische SEO-onderwerpen, waaronder semantische HTML, Google Search Console, indexering, client-server mapping en meer. . Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot alle vragen en antwoorden.

Wat zijn de best practices voor het beheer van spa-bugs?

“Mijn klant heeft een applicatie met één pagina; SPA HTTP-statuscodes die 400 of 500 zijn, worden niet correct verwerkt door de server. Wat zijn de best practices voor foutbeheer bij het werken met SPA?

Martin Splitt zegt:

“Er zijn manieren om ermee om te gaan. Ik weet precies waar je mee te maken hebt, want wat er gebeurt, is dat de server nauwelijks veel verzoeken afhandelt. Het gooit gewoon een 200-verzoek naar de URL die u verwerkt. Het JavaScript van de klant besluit vervolgens dat dit een fout is, wat leidt tot softwarekrachten en mogelijk hachelijke situaties. Hetzelfde, min of meer, 500 foutcodes en applicaties van één pagina. Gelijkaardig verhaal. Maar wat kun je doen als je je realiseert dat het een 404 is, je hebt twee opties omdat er twee dingen kunnen gebeuren die je niet wilt.

  • Een daarvan is een foutpagina die wordt geïndexeerd en in zoekresultaten verschijnt waar dat niet zou moeten.
  • Een ander ding is dat je een 404 maakt in de zoekconsole en dat je waarschijnlijk je gegevens verprutst.

[Discover how to avoid these two things] Direct toegang tot het webinar →

Hoe geeft Google de voorkeur aan kopstructuur?

“Als twee H1’s op een pagina verschillende inhoud hebben, vechten de H1’s dan om welke het meeste gewicht of de meeste waarde heeft voor Google om te crawlen?” En hoe geeft Google de voorkeur aan de koptekststructuur van die inhoud?

Martin Splitt zegt:

“Het gaat om structuur. Ik kan dit niet genoeg benadrukken, als je H1 kiest als je inhoudsstructuur op het hoogste niveau, is dat prima. Dit betekent simpelweg dat de inhoudsstructuur op het hoogste niveau zich langs de H1 bevindt. Als je een enkele H1 hebt en niets anders eronder dan een H2 en de inhoud in de H2 en dan de inhoud in de H2, verandert er niets. Dit betekent dat je de inhoud anders hebt gemaakt. Je hebt het er niet beter op gemaakt. Je hebt het niet erger gemaakt. Je hebt het alleen anders gestructureerd. Beide structuren zijn echter logisch. Het kiezen van H1 als generieke naam betekent niet dat het waardevoller is of meer betekent voor wie dan ook – zoekers, wie dan ook. Het betekent eenvoudigweg het volgende niveau betreden, en dan andere subniveaus. Het maakt niet uit. Het maakt niet uit of je H1 hebt en dan H2, H2, H2, H2, H2, of je hebt H1-inhoud, H1-inhoud en H1-inhoud. Dit betekent dat er niet deze generieke documentkop op H1-niveau is, maar degene die we al uit de titel halen. Dus eigenlijk, dat maakt niet zoveel uit.
[Get the rest of the conversation] Direct toegang tot het webinar →

Waar moet je je op richten voor SEO in 2023?

“Waar moeten mensen zich nu op concentreren?”
[Any] punten die SEO-professionals of ontwikkelaars over het hoofd lijken te zien?

Martin Splitt zegt:

“Ik zou zeggen, zorg ervoor dat je je concentreert op inhoud kwaliteit en op welke je focust waarde leveren aan zijn gebruikers. Dit waren, zullen altijd zijn en zijn de belangrijkste dingen. Al het andere zou daaruit moeten volgen. Stel dat u tijd besteedt aan het perfectioneren van de technische details of het perfectioneren van de structuur of opmaak van uw site. In dit geval loopt u waarschijnlijk belangrijkere kansen mis om uzelf af te vragen wat mensen nodig hebben van onze site. Wat verwachten zij van onze website en hoe kunnen we deze beter, sneller en leuker maken?
[Get the whole Q&A] Direct toegang tot het webinar →

Andere technische SEO-vragen worden indien nodig in het webinar beantwoord

Bekijk deze lijst met aanvullende vragen die Martin Splitt beantwoordt in dit on-demand webinar:

  • Waarom is semantische SEO belangrijk?
  • Is er iets dat kan worden gedaan in Semantische HTML om beter te communiceren met Google?
  • Moet de opmaakinformatie van het schema overeenkomen met wat er in het document staat?
  • Bij welke onderdelen van semantisch zoeken heeft Google de meeste hulp nodig?
  • Wat is de mening van Martin Splitt over header-tags?
  • Is de verantwoordelijkheid voor het implementeren van Semantische HTML voor SEO de verantwoordelijkheid van de professional of de ontwikkelaar?
  • Hoe toegankelijk is semantische HTML in een WordPress- of Gutenberg-achtige omgeving?
  • Hoe WCAG-compatibel is semantische HTML?
  • Hoe verhoudt Semantic HTML zich tot het algemene concept van Semantic Web RDF enz.?
  • Is het mogelijk om slechte miniaturen te repareren met behulp van semantische HTML?

[Get all the answers] Direct toegang tot het webinar →

  • Is er een ander type schema-opmaak dat nog steeds de organisatie en ID op artikelpagina’s kan specificeren?
  • Kan het toevoegen van schema-opmaak om de hiërarchie van productcategorieën weer te geven en het wijzigen van de HTML Google helpen de relatie tussen een product en zijn categorie beter te begrijpen?
  • Is het behouden van de kopteksthiërarchie belangrijker dan welke koptekst u gebruikt?
  • Is het een slechte gewoonte om andere inhoud op pagina’s weer te geven aan terugkerende gebruikers dan aan nieuwe gebruikers?
  • Wat zijn de best practices voor het beheer van spa-bugs?
  • Wat is de beste manier om om te gaan met parameters voor zoekopdrachten die door Google zijn geïndexeerd?
  • Moet u zich zorgen maken dat productpagina’s niet worden opgenomen in de XML-sitemap?
  • Hoe geeft Google prioriteit aan koppen?
  • Is het belangrijk voor ontwikkelaars en SEO-professionals om nu te beginnen met het implementeren van Semantische HTML?
  • Waar moeten SEO-professionals en ontwikkelaars op letten?

[Get all the answers] Direct toegang tot het webinar →

Doe mee met het volgende webinar!

Ontdek de top 3 manieren om autoriteit op te bouwen die verder gaat dan linkbuilding

Sluit u aan bij Sabrina Hipps, VP Partner Development, en Jeremy Rivera, Director of Content Analytics bij CopyPress, terwijl zij deskundig advies delen om u te helpen uw marketinginspanningen te versterken en uw belangrijkste vragen over contentmarketing te beantwoorden. Reserveer mijn stoel Afbeeldingscredits: Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal

Relevante berichten