Hoe moet SEO veranderen in het nieuwe tijdperk van AI?

Hoe moet SEO veranderen in het nieuwe tijdperk van AI? post thumbnail image

Samen met de toestroom van AI-tools op de markt, zijn er ineens heel veel AI-“experts”. Nieuwe litanieën van “SEO is dood” en “AI zal je banen overnemen” zijn er in overvloed. De realiteit is dat geen van deze dingen waar is, of in ieder geval niet zo waar als veel mensen denken.

SEO is Nee dood, zal AI zijn Nee neem je baan

Eind jaren 90 voorspelden mensen het einde van SEO. (Ik heb zelfs een leuk liedje geschreven op basis van Neil Young’s “Hey Hey, My My” om deze gissingen een beetje belachelijk te maken.) Maar we weten dat SEO voortdurend in ontwikkeling is en zal blijven veranderen. AI is ook niet nieuw voor SEO. Google heeft machine learning en AI gebruikt om de zoekresultaten te verbeteren, spam te detecteren en de overeenkomst tussen zoekerintentie en website-inhoud te verbeteren. SEO is niet dood en degenen die hun SEO-werk hebben verbeterd, hebben het goed gedaan. We hebben ons aangepast aan de veranderingen en zijn begonnen met het verbeteren van de optimalisatie van websites om meer aandacht te krijgen in organisch zoeken. Ondanks alle recente hype, gebruiken SEO-tools al enkele jaren AI. Nu AI alomtegenwoordiger is, is het niet beperkt tot geavanceerde tools of degenen die code kunnen schrijven. Veel mensen hebben dit al vaak gezegd, maar het moet herhaald worden: “AI zal je niet vervangen. Een persoon die AI gebruikt, zal je vervangen. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Wat moet SEO doen in dit nieuwe tijdperk?

Fabrice Canel herhaalde: “SEO zal nooit dood zijn, maar het zal veranderen. Volg hetzelfde SEO-plan als voorheen.” Dat advies werd voorzichtig ontvangen. “Zie hoe het gebruik groeit door de manier waarop mensen zoeken te veranderen.” Dit zijn dingen die we sowieso zouden moeten doen. Alleen vertrouwen op AI-content is gedoemd te mislukken. Het zal niet mislukken omdat zoekmachines door AI gegenereerde inhoud kunnen detecteren en deze automatisch als spam kunnen markeren, maar omdat er geen kwaliteit zal zijn. Inhoud van hoge kwaliteit zal op de lange termijn altijd de inhoud van lagere kwaliteit verslaan. U kunt door AI gegenereerde inhoud gebruiken, maar zoals Gary Illyes van Google adviseert: “Zorg ervoor dat het door mensen wordt beoordeeld om kwaliteit en nauwkeurigheid te garanderen. Hoe slim AI-platforms ook zijn, ze kunnen menselijke ervaring, perceptie en expertise nog niet vervangen. Generatieve AI kan ook problemen hebben met talen met complexe grammatica. Illyes wees erop dat AI-inhoud in het Japans mogelijk niet juist is. Om deze reden zouden mensen AI-vertalingen moeten beoordelen. Generatieve AI kan alledaagse taken zoals het schrijven van HTML-titels, metabeschrijvingen en schematags sneller en efficiënter uitvoeren. Inhoud die op deze manier wordt gegenereerd, moet nog steeds door een mens worden beoordeeld, maar beoordelen gaat veel sneller dan helemaal opnieuw schrijven. Heb je hier een idee gekregen? AI kan de mens niet vervangen. Misschien komt het ooit in de toekomst, maar nu nog niet. Een ander geweldig gebruik van AI is zoekwoordonderzoek. Nooit eerder waren we in staat om snel grote hoeveelheden informatie te doorzoeken om betrouwbare, datagestuurde aanbevelingen te doen. Het zal in de loop van de tijd alleen maar sneller en nauwkeuriger worden.

Blijf het spel voor

Leer hoe u AI kunt gebruiken om tijd te besparen en betere aanbevelingen voor contentoptimalisatie te doen. Kijk hoe dit soort diensten meer commoditized worden en de prijzen dalen. Ik heb sommige digitale marketingprofessionals horen vergelijken wat er nu gebeurt met toen Google voor het eerst uitkwam of toen Twitter uitkwam. Er is veel om enthousiast over te zijn, gezien alle opties. Het bericht Hoe moet SEO veranderen in het nieuwe tijdperk van AI? verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten