Het wereldwijde hoofd van Microsoft Advertising treedt af
In een LinkedIn-aankondiging kondigde Rob Wilk, corporate vice-president en wereldwijd hoofd van Microsoft Advertising, zijn ontslag aan. “Dit is een van de moeilijkste berichten die ik ooit op LinkedIn heb geplaatst. Ik heb de beslissing genomen om Microsoft te verlaten om de volgende stap in mijn carrière te zetten.
Kya Sainsbury-Carter binnen. Wilk wordt opgevolgd door Kya Sainsbury-Carter, vice-president van Microsoft Advertising.
Waarom kan het ons schelen? In pure Internationale Vrouwendag-mode kan een nieuwe vrouwelijke leider een grote impact hebben op de strategie, het productaanbod en de algemene richting van een bedrijf. Sainsbury-Carter zou nieuwe ideeën en perspectieven kunnen bieden, wat zou kunnen leiden tot een verandering in de marketingaanpak en doelgroep van het bedrijf. Sainsbury-Carter wordt zeer gerespecteerd en heeft uitgebreide ervaring met Microsoft Advertising. Idealiter zou deze wijziging het vertrouwen van de consument in Microsoft kunnen vergroten en het een aantrekkelijkere partner voor adverteerders kunnen maken. Het bericht Microsoft Advertising Global Head neemt ontslag verscheen eerst op Search Engine Land.