17 tips om uw AI-ondersteunde contentcreatieproces te verbeteren

17 tips om uw AI-ondersteunde contentcreatieproces te verbeteren post thumbnail image
We weten inmiddels al hoe AI-tools zoals ChatGPT ons kunnen helpen bij het maken van content, zoekwoordonderzoek en andere SEO-gerelateerde taken. Het is het nieuwste glimmende object, maar het is niet zonder gebreken. Als u AI-tools gaat gebruiken, is het erg belangrijk om ervoor te zorgen dat de uitvoer van de inhoud u geen problemen bezorgt. Volg deze 17 tips om uw AI-ondersteunde inhoudschrijfproces nog beter te maken.

1. Gebruik onderzoeksprompts om de beste inhoud te vinden

Ik heb de laatste tijd met onderzoeksprompts gespeeld en het is behoorlijk interessant. Gebruik een AI-tool zoals ChatGPT en gebruik de prompt:
  • “Geef me een lijst met de beste inhoud voor (onderwerp invoegen).”
Onderzoeksoproep om de beste inhoud te vinden Dit zal een lijst retourneren die onnauwkeurig zal zijn. Hiermee bedoel ik dat het onwaarschijnlijk is dat de inhoud bestaat of echt is. Zodra Microsoft Bing en Google hun respectievelijke SERP AI-tools lanceren, krijgt u waarschijnlijk een nauwkeurig antwoord. Maar voor nu gebruiken we het anders, want daar ligt niet de magie van deze aanpak. AI-tools geven een antwoord waarvan ze denken dat je het leuk zult vinden. Je krijgt een aantal behoorlijk creatieve artikeltitels. Dus hier is hoe ik deze methode gebruik. Pak de items uit deze lijst en gooi ze een voor een in Google. De opkomst van AI-schrijven in Google SERP U zult merken dat u resultaten zult retourneren die vergelijkbaar zijn met wat u zocht in de AI-tool. Dit is een extreem lange zoekopdracht die u waarschijnlijk nog niet eerder bent tegengekomen. Google (of welke zoekmachine u ook gebruikt) geeft u de dichtstbijzijnde door AI voorgestelde inhoud die overeenkomt met de titel van het artikel. Deze aanpak bracht enkele creatieve ideeën aan het licht die ik nog nooit had overwogen en gaf me nieuwe inhoud om te lezen in mijn onderzoek. Ik denk dat deze tip kan evolueren als een AI. We zullen zien.

2. Gebruik gevonden artikelen om kort materiaal te maken

Wanneer je tijdens je onderzoek artikelen vindt die je leuk vindt, gebruik dan hun H2 om een ​​meer gedetailleerde samenvatting van de AI-schrijftool te maken. U kunt een Chrome-extensie zoals Gedetailleerde SEO gebruiken om koppen in te dienen. Uitgebreide SEO Chrome-extensie Het is een snelle kopieer- en plakbewerking van hier naar een document of spreadsheet. Naarmate u meer H2’s voor uw inhoud maakt, kunt u deze later toevoegen aan de korte tekst voor de AI-authoringtool.

3. Gebruik AI om een ​​korte ranking op pagina 1 te maken

AI-tools kunnen u helpen korte inhoud te maken om in Google te scoren. Hier is hoe. Ga naar de SERP-analysetool van uw keuze, zoals Phrase of Surfer SEO, en volg hun stappen om de SERP’s te onderzoeken. SERP-analysetool Je kunt H2’s pakken voor al je topcontent en ze samenvoegen tot een korte bouwer. In dit stadium kunnen ze, afhankelijk van de tool die u gebruikt, ook een AI-tool hebben die inhoud kan schrijven. Waarschuwing: Google heeft SEO’s specifiek verteld dat het tegen hun richtlijnen is om alleen AI te gebruiken om inhoud te herschrijven. Ik zou het dus niet adviseren. Wat je hier doet is SERP-onderzoek. Je zult altijd menselijke en AI-inhoud willen mixen en iets nieuws willen toevoegen. Dit brengt me bij mijn volgende tip.

4. Gebruik AI om iets nieuws aan uw inhoud toe te voegen

Kopieer niet alleen de top rankings. Gebruik AI om iets nieuws toe te voegen en op te vallen tussen de massa bestaande inhoud. Ga hiervoor naar de tool die je hebt gebruikt om je samenvatting te maken, of voeg je eigen samenvatting toe en upload deze naar een tool zoals ChatGPT. Gebruik een eenvoudige prompt zoals:
  • “Het volgende is een kort artikel over de complete gids voor veiligheid in huis. Vertel me welke onderwerpen ik mis om dit een beter en completer artikel te maken dat kan rangschikken op pagina 1 van Google voor de doelstelling (voeg zoekwoord in) 1+ (voeg korte tekst in).”
ChatGPT retourneert zoiets als een reactie. Gebruik kunstmatige intelligentie om iets nieuws aan uw inhoud toe te voegen De tool voegt meer aspecten toe waar je nog niet aan hebt gedacht. Misschien wil je dit een paar keer doen om er zeker van te zijn dat je alles hebt.

5. Snel eerste ontwerp

Met korte tekst maakt u razendsnel een eerste concept. Het idee is niet om een ​​geweldig artikel te maken. Hierdoor kan de AI-tool meer van het zware werk doen. Gebruik hiervoor je favoriete AI-schrijftool en voeg een korte beschrijving toe. Gebruik vervolgens de tool om snel een eerste versie te maken. Het opstellen van Je zult eindigen met iets dat “Oké” zegt en het is waarschijnlijk nogal langdradig, maar dat is oké. Het heeft je geholpen iets nuttigs te maken. Nu begint het echte werk.

6. Eerste keer skimmen en trimmen

Als je eenmaal een snelle eerste versie hebt, moet je lezen, herzien en bijsnijden. Bekijk het artikel om erachter te komen wat goed is, wat slecht is en wat beter kan. Verwijder al het enge uit de eerste finish. In dit stadium gaat het alleen om het verwijderen van de pluisjes.

7. Verken elk gebied

Wat? Dacht je dat je het zonder onderzoek zou kunnen redden? Geen kans. Je hebt een door AI aangedreven short en hebt al goede content toegevoegd. Nu moet je gaan studeren. Verken het korte informatiegedeelte per keer. Laten we zeggen dat je een stuk schrijft over “het bouwen van verbroken links”. Ik raad u aan de artikelen op pagina 1 te lezen en de video’s op YouTube te bekijken. Je moet het onderwerp kennen om er zeker van te zijn dat de AI je de waarheid geeft. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

8. Verfijn de paragraaf

Op basis van je onderzoek, terwijl je elke sectie oplost, gebruik je opnieuw AI om je alinea te verbeteren. Schrijf eerst een alinea op basis van uw kennis en gebruik vervolgens kunstmatige intelligentie om deze te verbeteren. Jarvis heeft bijvoorbeeld, net als veel andere AI-tools, een tool voor het verbeteren van inhoud. AI-inhoudsverbeteraar Gebruik ze om ervoor te zorgen dat elke alinea zo goed mogelijk is.

9. 50/50 techniek

Wanneer u uw gedachten in een document schrijft, probeer dan AI te gebruiken om de alinea voor u te voltooien. Het doel is om 50% menselijke en 50% kunstmatige intelligentie te zijn. Hier is bijvoorbeeld wat ik schreef. 50-50 techniek - 1 En zo maakte de AI-tool er voor mij een einde aan. 50-50 techniek - 1 Het zal je verbazen hoe snel je op deze manier kunt schrijven en hoe interessant de AI alineastarters kan afmaken.

10. Detecteer plagiaat van AI-inhoud

Een van de problemen met AI is hoe het andere artikelen kan overnemen. Om dit te voorkomen, gebruikt u een tool zoals Copyscape om te zien of u te veel van andere inhoud hebt geleend. Copyscape Als u iets opmerkt, verwijder of vervang dan de inhoud.

11. Tweede ontwerp

OK, je hebt de eerste versie geschreven en veel menselijke elementen toegevoegd. Nu is het tijd om AI te gebruiken om je te helpen dingen op te poetsen. Tools zoals Wordune en Jasper kunnen uw exemplaar verbeteren. Copyscape Wordune is een browserextensie en online tool met gratis en premium opties. Het biedt verschillende opties om paragrafen of zinnen te verbeteren.

12. Voeg expertelementen toe

Ik schreef hierover in een recent artikel over contentoptimalisatie, maar hier zijn negen manieren om nuttige SEO-content te maken waar mensen dol op zijn:
  • Voeg uw gegevens toe.
  • Ontwerp toevoegen.
  • Voeg feiten toe.
  • Video’s invoegen.
  • Voeg unieke H2’s toe (niet in SERP’s).
  • Voeg snelle antwoorden toe.
  • Voeg specificaties, details en nummers toe.
  • Ga voor echte antwoorden.
  • Ontvang offertes van bedrijfsleiders.
Door deze elementen aan uw inhoud toe te voegen, wordt deze menselijker en minder AI.

13. Gebruik AI om de inhoudskwaliteit te bepalen

Tegen die tijd zou je een redelijk ontwerp moeten hebben. Nu kunt u doorgaan naar de tools om het perfect te maken. Gebruik inhoudstools zoals Grammarly om AI-processen te gebruiken om ervoor te zorgen dat uw grammatica en toon perfect zijn. Grammatica Ik gebruik Grammarly Pro al jaren en het heeft mijn nek meer dan eens gered. Maar wees gewaarschuwd: zoals bij elke AI-tool, pas op dat ze uw inhoud niet ontmenselijken.

14. Optimaliseer haken

Zorg ervoor dat het artikel lezers aantrekt. De titel en koppen moeten hen aanzetten tot lezen. Gebruik hiervoor ChatGPT om trefwoordgerichte pakkende titels en koppen te bieden. Optimaliseer je haken Vraag de tool gewoon om een ​​lijst met aantrekkelijke H2’s ter vervanging van degene die je hebt gemaakt. Je zou verbaasd zijn wat het allemaal kan bedenken.

15. Feitencontrole en bevestiging door deskundigen

Zorg ervoor dat je alles wat je maakt proefleest voordat je het post. Als u informatie heeft die moet worden geverifieerd, neem dan contact op met een expert op dit gebied. Nog beter, vermeld in het artikel dat een expert het stuk heeft beoordeeld en goedgekeurd en link vervolgens naar uw website of LinkedIn-profiel. Onthoud dat het gaat om het creëren van daadwerkelijke, bruikbare inhoud, zodat wanneer een kwaliteitsbeoordelaar de inhoud ontdekt, ze weten dat deze is beoordeeld en goedgekeurd door een expert en niet door hen is geschreven.

16. Gebruik AI om een ​​metabeschrijving te maken

Metabeschrijvingen zijn tegenwoordig vaak meer een afvinkoefening in SEO. We weten dat Google alles kan weergeven wat ze willen, maar dit is nog steeds een best practice. Gebruik daarom hulpmiddelen voor kunstmatige intelligentie om ze te schrijven.

17. Ontwerp van inhoud

Veel mensen vergeten content design. We hebben het over hoe u uw artikel er goed uit kunt laten zien en goed kunt lezen. Overweeg om AI-tools te gebruiken om visuals voor uw inhoud te maken. Sommige AI-tools zijn alleen voor afbeeldingen, maar toegegeven, ze zijn even wennen. AI gegenereerde afbeeldingen En om brutaal eerlijk te zijn, de resultaten kunnen overal zijn. Ik heb echter veel succes gehad met AI-afbeeldingen. Dus het proberen waard en veel goedkoper dan stockfoto’s van hoge kwaliteit.

Ga vandaag nog aan de slag met AI-tools

Als ik u een gedegen advies mag geven, begin dan vandaag nog met het gebruik van AI-tools. Ik bedoel een experiment. AI gaat niet weg. Sommige tools zullen dat echter wel doen. Sommigen zullen sterven, sommigen zullen door concurrenten worden gekocht en geabsorbeerd, en sommigen zullen nutteloos zijn. Pas nadat je ze hebt ervaren, zie je hoe je deze AI-tools kunt gebruiken in je workflow. Duik in gratis proefversies, experimenteer en blijf jezelf afvragen: “Hoe kan ik dit gebruiken?” Zo win je met AI. Het bericht 17 tips om uw AI-ondersteunde inhoudcreatieproces te verbeteren verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten