Hoe te e-mailen voor een e-commerce retailer is het hebben van een aantrekkelijke webshop erg belangrijk. Als je geen fysieke plek hebt om te decoreren, moet je een aantrekkelijke online winkel creëren, vooral in een competitieve markt als Amazon. Zelfs de kleinste details kunnen een enorm verschil maken. Het opzetten van uw Amazon-winkel is snel en eenvoudig. Hier zijn enkele praktische tips om u te helpen opvallen tussen de massa.
Wat is een Amazon-winkel?
Alle Amazon-verkopers, wederverkopers en bureaus die zijn geregistreerd bij het Amazon Brand Registry-programma komen in aanmerking om hun eigen Amazon-winkel op te zetten. Het is een gratis doe-het-zelf-platform waarmee merkeigenaren winkels met meerdere pagina’s kunnen creëren en ontwerpen om hun producten en merkverhaal te presenteren. Het idee achter Amazon Stores is om klantbetrokkenheid te stimuleren. Amazon biedt alle tools om een unieke winkel te creëren waar je aangepaste collecties kunt presenteren van de producten die je wilt promoten. Met de mogelijkheid om tot drie niveaus van meerdere pagina’s te maken, heeft u voldoende ruimte om uw merk te laten zien. Het combineren van producten op één locatie is niet anders dan het bevoorraden van de schappen van een fysieke locatie. (Je hoeft je nooit meer zorgen te maken over het schoonmaken van het vierde gangpad!) Amazon biedt voordelen voor jou en je klanten, waaronder:
- Promoot al je producten op één plek.
- Je merk introduceren bij nieuwe klanten.
- Maak gebruik van zowel intern als extern verkeer.
- Verkoop stimuleren door organische Amazon SERP-ranglijsten te verhogen.
- Biedt een verbeterde mobiele ervaring.
Je Amazon-winkel geeft je ook een unieke URL waarmee je overal klanten kunt aantrekken met advertenties en andere marketingactiviteiten. Je bent niet beperkt tot Amazon. De Insights-pagina biedt alle statistieken die u nodig hebt om uw verkeersbronnen en verkopen te identificeren om te zien wat werkt en waar u kunt verbeteren.
7 stappen voor het opzetten van een Amazon Store
Je hebt geen speciale vaardigheden of programmeerkennis nodig om een Amazon-winkel te maken. U kunt eenvoudig een op maat gemaakte, professioneel ogende online winkel maken met een aantal vooraf gebouwde sjablonen en tegels die u kunt slepen en neerzetten. Upload eenvoudig uw bestaande bestanden en rangschik ze zoals u wilt. Het beste van alles is dat u geen enkele regel code hoeft te schrijven. Volg deze zeven stappen om uw Amazon-winkel in te stellen.
Stap 1: Maak een professioneel verkopersaccount aan
Een professionele verkopersaccount is de investering waard als uw maandelijkse verkoopvolume hoger is dan 40 eenheden per maand. Je hebt toegang tot tal van inventaristools die niet beschikbaar zijn in persoonlijke accounts, en het instellen ervan is de eerste stap bij het opzetten van je Amazon-winkel. Na het verstrekken van basisinformatie, zal Amazon uw gegevens en geschiktheid verifiëren.
Stap 2: Registreer u bij Amazon Brand Registry.
U moet uw merk registreren bij het Amazon Brand Registry (ABR) om volledige controle te hebben over uw productpagina’s. Als u zich aanmeldt voor ABR, krijgt u ook toegang tot verschillende tools, zoals merkanalyse en verbeterde marketing- en advertentieservices. Het beschermt uw merk ook tegen nepverkopers.
Stap 3: Maak de startpagina van uw winkel
Kies uw winkelsjabloon door een van de vier thema’s te selecteren die het beste bij uw zakelijke behoeften passen. U kunt zich concentreren op het delen van uw merkverhaal, een specifiek product uitlichten, een webafbeelding van gerelateerde producten weergeven of helemaal opnieuw creëren. Onthoud dat er geen codering vereist is!
Stap 4: Maak uw winkelpagina’s
Nadat u uw hoofdpagina heeft ingesteld, wilt u extra pagina’s maken voor producten, categorieën, promoties, kortingen en meer. Ontwerp deze pagina’s zoals u uw e-mail zou doen. handelswebsite, gericht op eenvoudige navigatie. U wilt het winkelen voor uw klanten gemakkelijker maken.
Stap 5: voeg inhoudstegels toe aan uw pagina’s
Nadat u een eenvoudig te navigeren hiërarchie van pagina’s heeft gemaakt, voegt u inhoudstegels toe aan elke pagina. Het bestaat uit inhoud waar uw klanten interactie mee zullen hebben, inclusief titels, afbeeldingen, galerijen, video’s of productoverzichten.
Stap 6: Upload uw producten
Zodra de ontwerplay-out is voltooid, is het tijd om uw inventaris te uploaden. U kunt één product per keer of elke SKU tegelijk toevoegen als u een ASIN (Amazon Standard Identification Number) of UPS-code aan elk product hebt toegewezen.
Stap 7: Dien uw winkel in ter beoordeling en publiceer
Controleer de grammatica en spelling van de pagina’s die u maakt. Zorg ervoor dat branding en afbeeldingen consistent zijn en controleer uw navigatie. Zodra je tevreden bent met alles, dien je je pagina’s ter beoordeling in bij Amazon. Zodra ze zijn goedgekeurd, kunt u ze publiceren. Gefeliciteerd! Je bent nu live en klaar om te beginnen met verkopen. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
3 tips om uw Amazon-winkel te maximaliseren
Nu je je Amazon-winkel hebt gebouwd, wil je er het maximale uit halen. Vergeet niet dat winkeloptimalisatie een continu proces is. Net zoals je niet het hele jaar door dezelfde fysieke vertoning zou moeten hebben, wil niemand de kerstman in juni zien! Houd je Amazon-winkel up-to-date om te profiteren van nieuwe trends, promoties, productlanceringen en seizoensinvloeden. Het regelmatig bijwerken van uw inhoud is een andere belangrijke manier om succes te behalen. Doe dit door middel van nieuwe productlanceringen, promoties of rebranding. Hier zijn drie manieren om te profiteren van de beschikbare middelen.
Gebruik de tool voor merkanalyse
Een merkanalysetool is een geweldige manier om de verkoopprestaties te meten. Hoewel plug-ins van derden beschikbaar zijn, zijn ze duur en geven ze schattingen in plaats van harde gegevens. De merkanalysetool van Amazon toont u de best presterende zoekwoorden en zoektermen, zodat u productpagina’s kunt optimaliseren en gerichte advertenties kunt maken op basis van demografische gegevens van klanten.
Verhoog uw omzet met Amazon-advertenties
Over de kracht van reclame valt niet te twisten als je het strategisch doet. Iedereen kan een advertentie op Amazon plaatsen, maar om echt effectief te zijn, werken gerichte Amazon-advertenties het beste. Ze verschijnen op de Amazon-resultatenpagina en bieden een goede zichtbaarheid. Dit leidt weer tot hogere verkopen en opbrengsten. Ze verschijnen ook overal op Amazon, zelfs op productdetailpagina’s.
Volg best practices bij het bouwen van uw merk
Het betekent:
- Focus op consistente berichtgeving.
- Maak boeiende en rijke inhoud die uw unieke waardevoorstel benadrukt.
- Zorg ervoor dat uw Amazon-winkel gemakkelijke en intuïtieve navigatie biedt.
Ontdek wanneer en hoe u wijzigingen kunt aanbrengen
Soms voldoet uw Amazon-winkel ondanks uw inspanningen niet aan uw verwachtingen. Problemen kunnen meestal snel worden opgelost als u let op de tekenen dat uw winkel baat zou kunnen hebben bij een upgrade. Zoek naar links zoals:
Laag dagelijks verkeer
Als je weinig verkeer ziet, kan het voor mensen moeilijk zijn om je te vinden. Overweeg om uw Amazon-winkel te promoten op sociale media en via betaalde advertentiecampagnes. Controleer nogmaals of uw product-ASIN correct is gekoppeld aan uw winkel.
Goed verkeer maar slechte verkoop
Wat als u veel verkeer naar uw winkel heeft, maar mensen uw product niet binnen 14 dagen na hun laatste bezoek kopen en zichtbaarheid geen probleem is? Uw producten kunnen duur zijn of afhankelijk zijn van een hoog niveau van consumentenvertrouwen. Overweeg om naamsbekendheid op te bouwen met aanvullende inhoud of video’s van gesponsorde merken. Als hoge productomloopsnelheden een probleem zijn, probeer dan tegels toe te voegen die het voor klanten gemakkelijker maken om te kopen (zoals een productraster of individuele tegels met een knop “Toevoegen aan winkelwagen”).
Goede conversieratio’s op categoriepagina’s met weinig verkeer
Als uw pagina’s goed converteren, maar uw bezoekersaantallen laag blijven, probeer dan gesponsorde merkcampagnes rond die pagina’s uit te voeren. Het Insights-dashboard kan informatie over bestellingen/bezoekers of eenheden/bezoekers weergeven om u te helpen de juiste brontags te vinden.
Goed verkeer op categoriepagina’s met lage verkopen
Wanneer uw pagina’s goed zichtbaar zijn, maar uw verkopen geen verkeer genereren, is het mogelijk dat uw pagina’s slechts één product vermelden of dat uw pagina’s meer informatie over uw merk bieden dan over de producten die u verkoopt. Probeer meerdere producten toe te voegen met behulp van een rastertegel om uw conversieratio te verhogen.
Geen verkeer of verkoop
Zijn er pagina’s zonder verkeer of verkoop? Het kan zijn dat u informatie verstrekt die niet nuttig is voor klanten, of dat uw producten moeilijk te vinden zijn. Los dit probleem op door een specifieke pagina beter zichtbaar te maken op de startpagina of door een gesponsorde merkcampagne op te zetten om het verkeer te vergroten.
Het optimaliseren van uw Amazon-winkel zou een continu proces moeten zijn
Vergeet niet dat uw Amazon-winkel niet anders is dan een traditionele winkellocatie. Met vallen en opstaan leer je wat werkt en wat niet. U kunt de voorraad, indeling of het ontwerp van uw winkel aanpassen om een breder scala aan klanten aan te spreken en de verkoop te verhogen. Het bericht Hoe u uw Amazon-merkwinkel kunt optimaliseren verscheen eerst op Search Engine Land.