Google onthult een opnieuw ontworpen desktopzoekfunctie

Google onthult een opnieuw ontworpen desktopzoekfunctie post thumbnail image

Google brengt zijn herontworpen mobiele zoekresultaten naar desktop, zo maakte het bedrijf vandaag bekend. De nieuwe lay-out helpt gebruikers snel websites te herkennen in zoekresultaten en advertenties.

Wat verandert er?

De opnieuw ontworpen Google-zoekresultaten voor desktops bevatten bladwijzerpictogrammen en sitenamen, vergelijkbaar met mobiel zoeken in oktober. Deze wijziging maakt deel uit van de voortdurende inspanningen van Google om de gebruikerservaring te verbeteren door zoekresultaten en advertenties visueel anders te maken.

Favicons en sitenamen

Google onthult een opnieuw ontworpen desktopzoekfunctie
Door sitenamen toe te voegen aan zoekresultaten op desktops, kunnen gebruikers de site identificeren die aan elke webpaginalink is gekoppeld. Google past ook de grootte en vorm aan van de adressen die worden weergegeven in de zoekresultaten om ze beter zichtbaar te maken. Deze wijzigingen zijn ook van toepassing op zoekadvertenties, waardoor adverteerders meer duidelijkheid en transparantie krijgen.

Duidelijke advertentielabels

Google doet er alles aan om advertenties duidelijk te markeren, zodat gebruikers ze kunnen onderscheiden van organische zoekresultaten. Het zoekadvertentielabel wordt nu weergegeven op een aparte regel in de linkerbovenhoek van de advertentie. Mobiele advertenties worden gemarkeerd met het woord ‘Gesponsord’ in vet zwart om ze gemakkelijker te herkennen en te onderscheiden van andere soorten inhoud.

Hoe u uw websitenaam bij Google kunt indienen

Google genereert automatisch sitenamen in zoekresultaten op basis van de inhoud van de site en links daarnaar die online verschijnen. Hoewel het niet mogelijk is om de sitenamen van individuele sites handmatig te wijzigen, kunt u de nauwkeurigheid van uw sitenaam verbeteren door toe te voegen Website structurele gegevens. Het is belangrijk op te merken dat sitenamen verschillen van elke paginanaamlinks, die uniek zijn voor elke URL. Google gebruikt de naam van de website om de bron van elk resultaat zo nauwkeurig mogelijk weer te geven.

samengevat

De opnieuw ontworpen Google-zoekresultaten voor desktops, met de favoriete pictogrammen en sitenamen, zijn bedoeld om zoekresultaten en advertenties visueel van elkaar te scheiden. Een visueel aantrekkelijke en nauwkeurige websitetitel kan de kans op het aantrekken van klikken van potentiële bezoekers vergroten. Voor marketeers en SEO’s benadrukt dit het belang van het gebruik van gestructureerde gegevens om de gewenste websitenaam weer te geven in de zoekresultaten van Google.
Uitgelichte afbeelding: fr_design/Shutterstock

Relevante berichten