Google heeft nieuwe sitenamen, favicon en gesponsorde tag voor desktop zoeken uitgerold

Google heeft nieuwe sitenamen, favicon en gesponsorde tag voor desktop zoeken uitgerold post thumbnail image
Afgelopen oktober heeft Google sitenamen, bijgewerkte favoriete pictogrammen en gesponsorde labels in desktopzoekopdrachten vrijgegeven. Google heeft de desktopversie sinds afgelopen november getest en nu is deze officieel beschikbaar op zowel desktop- als mobiele apparaten. Hoe het eruit ziet. Hier is een screenshot van de nieuwe sitenaam en de bijgewerkte desktopzoekbladwijzer – merk op dat de oude interface alleen de URL had, niet de sitenaam of bladwijzer: Dit is de ‘gesponsorde’ tag die de ‘ad’-tag vervangt. Beheer van sitenamen. Google legde in oktober uit dat Google Zoeken een aantal methoden gebruikt om de naam van een website voor een zoekresultaat te bepalen. Maar als u wilt, kunt u gestructureerde gegevens op uw startpagina gebruiken om Google te vertellen wat de titel van uw site zou moeten zijn. Google heeft specifieke documentatie over deze nieuwe sitenaamstructuurgegevens. Favicon-update. Google raadde ook aan om de directorydocumentatie te bekijken voor de nieuwste best practices. Google stelt nu ook voor om een ​​pictogram aan te bieden dat minimaal 48 pixels breed is en voldoet aan de bestaande favicon-richtlijnen. Advertenties. Dit wordt ook weergegeven in Google-zoekadvertenties op desktops, dus de grootte van de titel van de site, de bladwijzerpictogrammen en het advertentielabel zullen prominenter aanwezig zijn in mobiel zoeken. In oktober lanceerde Google zelfs het Sponsor-label voor mobiel zoeken, en vandaag voor desktop, vanaf 2020. maand januari. officieel het label “Advertenties” vervangen. Waarom de wijziging? Afgelopen oktober zei Google dat het verschil was om te helpen “nog meer informatie te geven over de sites die u ziet, zodat u zeker kunt zijn van de sites die u bezoekt”. Hier is meer van Google over deze veranderingen: Favicons en sitenamen zullen beschikbaar zijn op desktops! Meer informatie over het weergeven van sitenamen in zoekresultaten en het definiëren van favoriete pictogrammen vindt u hier: https://t.co/AGkfEeIbIs https://t.co/E7PxSacIIx https://t.co/WBHGf12Xkw – Google-zoekcentrum (@googlesearchc). https://t.co/YRBD1JwnGe https://t.co/MfFvaPXaV0 — AdsLaison (@adsliaison) Maart 2023 8 Maart Waarom kan het ons schelen? Door het ontwerp van Google-zoekopdrachten en zoekresultaten te wijzigen, kunnen zoekers anders klikken. Houd dus uw CTR in Google Search Console in de gaten en kijk of u uw sitenaam en/of favorietpictogram moet wijzigen om uw CTR in Google Search te verbeteren. Deze wijziging is een paar maanden geleden uitgerold naar mobiele apparaten, maar het is mogelijk dat dit het zoeken op desktops anders beïnvloedt. Het bericht Google rolt nieuwe sitenamen, favicon en gesponsord label in desktop zoeken uit verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten