Google Ads vereenvoudigt het opbouwen van doelgroepen met de GA4 Audience Builder

Google Ads vereenvoudigt het opbouwen van doelgroepen met de GA4 Audience Builder post thumbnail image

Google heeft een nieuwe functie geïntroduceerd waarmee het gemakkelijker wordt om campagnedoelgroepen in Google Ads te maken en te activeren. Met deze nieuwe update heeft u rechtstreeks toegang tot de Google Analytics 4 (GA4) Audience Builder in de Google Ads UI (NS), waardoor het hele proces voor het maken van doelgroepen van begin tot eind wordt gestroomlijnd. Volgens de aankondiging wordt de nieuwe functie in de komende maanden uitgerold naar Google Ads, waardoor gebruikers GA4-doelgroepen voor hun campagnes kunnen maken en targeten zonder het platform te verlaten. Deze stap is bedoeld om het maken van doelgroepen te vereenvoudigen, u te helpen tijd te besparen en efficiënter te werken.

Een nieuw toegangsbeheermodel voor meerdere producten voor Google Ads.

Om deze functie in te schakelen, introduceert Google Ads een toegangscontrolemodel voor meerdere producten waarmee beheerders van GA4-property’s expliciete rechten kunnen instellen die beschikbaar zijn voor gebruikers van een gekoppeld Google Ads-account. Dit betekent dat een GA4-beheerder rollen kan toewijzen aan verschillende Google Ads-machtigingen, zoals beheerder, standaard en alleen-lezen. Deze toegewezen rollen bepalen de toegang tot in Google Ads ingesloten Analytics-functies, waaronder de mogelijkheid om Analytics-doelgroepen te maken binnen de gebruikersinterface van Google Ads.

Uw Google Ads-account koppelen aan Analytics.

U moet uw Google Ads-account koppelen aan uw Analytics-property om optimaal te kunnen profiteren van deze nieuwe functie. Door Google Ads aan Google Analytics te koppelen, kunt u de volledige levenscyclus van de klant bekijken, van hoe gebruikers interactie hebben met marketingcampagnes (zoals klikken op advertenties) tot hoe ze doelen bereiken die op uw website of app zijn ingesteld (zoals aankopen en content consumeren). Door de twee producten te koppelen, kunnen ook gegevens tussen de twee producten worden uitgewisseld. U kunt uw Google Ads-campagnes bekijken in het rapport Acquisitieoverzicht en toegang krijgen tot nieuwe aspecten van Google Ads in het rapport Gebruikersacquisitie. Dankzij de integratie kunt u Analytics-conversies importeren in uw Google Ads-account en uw remarketingcampagnes verfijnen met behulp van Analytics-doelgroepgegevens. U kunt uw Google Ads-campagnes ook bekijken in de advertentiewerkruimte, inclusief attributierapporten.

Uw GA4-property koppelen aan uw Google Ads-account

Om een ​​property aan Google Ads te koppelen, moet u een Google-account met de juiste rechten gebruiken. In Analytics moet u de rol Editor hebben voor de eigenschap die u wilt koppelen. Google Ads vereist beheerderstoegang tot hetzelfde Google-account. Alle gegevens die uit Analytics zijn geïmporteerd, zijn beschikbaar in al uw klantaccounts als u deze koppelt aan een Google Ads-manageraccount. Volg de onderstaande stappen om uw GA4-property aan Google Ads te koppelen.

  1. Klik in Google Analytics op Beheerder.
  2. Klik onder PRODUCTLINKS op Google Ads-links.
  3. Klik De link.
  4. Klik op Google Ads-accounts selecteren en selecteer vervolgens de accounts die u wilt koppelen.

samengevat

De nieuwe Google Ads-functie biedt directe toegang tot de GA4 Audience Builder, waardoor het gemakkelijker wordt om campagnedoelgroepen te maken en te activeren. Door Google Ads aan Google Analytics te koppelen, kunt u vanuit het platform GA4-doelgroepen voor uw campagnes maken en targeten. Dit bespaart tijd en vereenvoudigt het opbouwproces van het publiek. Zodra u uw Google Ads-account en GA4-property heeft gekoppeld, ziet u Google Ads-gegevens in hun Google Analytics 4-rapporten. Ten slotte kunt u door de integratie Google Analytics-conversies importeren in uw Google Ads-account en uw remarketingcampagnes verfijnen met behulp van Analytics-doelgroepgegevens.
Uitgelichte afbeelding: Jirsak/Shutterstock
Bron: Google

Relevante berichten