Hoe u uw advertentieboodschappen samenstelt in de geautomatiseerde wereld van marketing

Hoe u uw advertentieboodschappen samenstelt in de geautomatiseerde wereld van marketing post thumbnail image
Google en Microsoft hebben marketeers gedwongen om af te stappen van handmatige controle en richting automatisering. Interactieve zoekadvertenties hebben uitgebreide tekstadvertenties vervangen. Performance Max is een nieuwe e- Handelsroute. Cross-platform komt naar een Bing-account bij jou in de buurt. Tegenwoordig hebben ervaren zoekmarketeers minder manieren om op te vallen in hun prestatiemarketingcampagnes. In deze column wil ik me echter concentreren op één belangrijk punt: berichten sturen. Concreet:
  • De unieke kracht van messaging in de zoekcampagnes van vandaag.
  • Succesvolle elementen van geweldige berichten.
  • De juiste manier om na te denken over het testen en verbeteren van berichten.
  • Bronnen voor het maken van effectieve berichten.
We zullen ook onderzoeken hoe ChatGPT de manier waarop we denken verandert en of.

De kracht van goede advertentieberichten in 2023

Nog niet zo lang geleden was het schrijven van advertentieteksten voor PPC een beetje formeel:
  • Doe wat zoekwoordenonderzoek.
  • Zorg voor afstemming tussen advertentietekst en bestemmingspagina.
  • Bedenk een goede CTA.
  • Knijp ze samen in tekenlimieten.
We leven niet meer in die wereld. Nu stelt u uw efficiëntielimiet in als u geen rekening houdt met veel factoren, zoals:
  • Waar komt de advertentie te staan.
  • Wie kan er daarna rennen.
  • Hoe het zich moet onderscheiden van concurrerende advertenties.
De beloningen voor creativiteit zijn groter dan toen correspondentie een van de vele verschillen was. Omdat een groot deel van het speelveld gelijk is, moet je meer aandacht besteden aan wat je zegt en hoe je het zegt.

Wat hangt er af van geweldige berichten?

De beste berichten zorgen ervoor dat de juiste mensen erop klikken En ontmoedigt betrokkenheid van mensen buiten uw ideale klantprofiel. Dit geldt meer voor B2B dan voor B2C, maar het werkt voor beide. Met andere woorden, geweldige berichten fungeren als kwalificaties. Het is een lastige balans, maar een die altijd in de gedachten van prestatiemarketeers zou moeten zijn: besteden aan de juiste klikken. Bedrijven weten maar al te goed waar ik het over heb, van klikken tot leads, je verspilt veel middelen om de verkeerde gebruikers naar je trechter te halen. In mijn ervaring is de sterkste boodschap:
  • Benadrukt beknopt de voordelen (geen kenmerken).
  • Hij ondersteunt zijn beweringen met sociaal bewijs.
  • Geeft de kwalificatie van het publiek aan.
  • Speelt met de emoties van de gebruiker om het risico te vergroten dat het geïmpliceerde aanbod wordt genegeerd.
We hebben veel SaaS-klanten en in de competitieve, snelle technologie-industrie is FOMO altijd een goed spel. Niemand wil achterblijven in het tempo van de bedrijfstransformatie. Laten we eens kijken naar enkele voorbeelden van effectieve advertenties: PPC-advertenties - voorbeelden met duidelijke CTA, sociaal bewijs en duidelijke voordelen. Als je niet alleen bent, heb je een goed team mensen nodig om geweldige berichten te maken. Mensen die creativiteit combineren met kritisch denken, kunnen naar een ruimte kijken en veelbelovende ideeën bedenken om op te vallen. Combineer dat met een talent voor beknoptheid en de bereidheid om vervolgvragen te stellen na het eerste verzoek van een klant of belanghebbende, en je hebt een potentiële messaging-master. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Hoe post-tests te doen

Ik raad aan om sociale berichten op de ene manier te verzenden en berichten op een andere manier te zoeken. Voor Facebook, LinkedIn, TikTok, enz., begin met het isoleren van twee zeer verschillende testonderwerpen om te zien welke aanspreekt, verfijn en test vervolgens dat onderwerp. Laat de gegevens uw volgende stappen dicteren, maar wees voorbereid met tal van ideeën. Er is een beperkt aantal variabelen – bepaal welke de meeste impact heeft en herhaal dit. U kunt slechts drie actieve versies van RSA op Google gebruiken, dus maak drie verschillende berichten aan En vermeld duidelijk de items die u test. Als u voor elke advertentie verschillende voordelen gebruikt, richt u uw analyse dan door sociaal bewijs voor alle advertenties relatief gelijk te houden. (U kunt ook soorten sociaal bewijs testen terwijl u de voordelen statisch houdt.) Zorg ervoor dat u uw advertenties tagt, zodat u precies kunt bijhouden wat u evalueert in uw test. Een opmerking over RSA: We hebben nog steeds accounts die verouderde ETA’s gebruiken die beter presteren dan RSA-partners. Jij kan probeer ETA-overeenkomsten en RSA met behulp van de vastzetmechanismen van Google voor NS-headers en -beschrijvingen. Google levert kwaliteitstags om u te dwingen niet-vastgezette RSA’s te accepteren, maar mogelijk ziet u toch betere prestaties. TL;DR: als u vermoedt dat het niet vastzetten van RSA de accountprestaties schaadt, probeer dan deze oplossing en vergelijk.

Bronnen voor het maken van effectieve berichten

Als bureaumarketing nieuw voor je is, zou het je verbazen welke klanten middelen hebben die niet openbaar beschikbaar zijn. Vraag verkoopmateriaal en eventuele achtergrondinformatie aan bij het productmarketingteam. U zult vrijwel zeker statistieken, pijnpunten, voordelen en use-cases vinden die u in uw exemplaar kunt en moet gebruiken. Begin met bestemmingspagina’s en alle downloadbare materialen, maar vraag uw klantcontacten om u te helpen toegang te krijgen tot de materialen van andere teams. Als je een inbound marketeer bent, stel dan een regelmatige herinnering in om contact op te nemen met je teamgenoten (minstens elk kwartaal). Ontdek welke nieuwe inzichten ze hebben opgeleverd en of er berichten zijn die bijzonder goed aanslaan bij prospects en bestaande klanten.

Maakt ChatGPT een verschil in de ontwikkeling van berichten?

Ik zal het opkomende thema herhalen met behulp van ChatGPT en vergelijkbare tools. Gebruik AI als het helpt om de basis effectief te bouwen en voeg vervolgens een menselijke laag toe. In het geval van advertentietekst en berichten kan het ons een startpunt geven met de juiste vragen door de beknopte kopie van de bestemmingspagina te halen. Het levert ons echter niet de geweldige rapporten op die ik al heb beschreven: verkooppunten, statistieken, enz. Het zal de pijn en emoties van de gebruiker waarmee kan worden gespeeld niet begrijpen. Als het u vroeg in het proces betrouwbaar tijd bespaart, neem het dan op in uw SOP, maar zorg ervoor dat het gebruik beperkt blijft tot efficiëntie. chatgpt-advertentie Is het bruikbaar zoals het is? Nee. Het geeft je echter wel een paar elementen om mee te spelen, waarbij de kop vooral het belangrijkste voordeel van Asana vermeldt. Gebruik ChatGPT om ideeën op te doen, maar verwacht er op dit moment niet veel meer van.

Wees voor de verandering eens creatief

Zelfs nu wetenschap en kunstmatige intelligentie meer verankerd raken in de marketing van de show, is er nog steeds ruimte voor kunst om te veranderen, vooral als je er empirisch naar kijkt en ervoor zorgt dat je de juiste elementen vindt om te gebruiken. Het bericht Hoe advertenties te verzamelen in de wereld van geautomatiseerde marketing verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten