Google Ads levert de beste prestaties voor reisbestemmingen

Google Ads levert de beste prestaties voor reisbestemmingen post thumbnail image

Google heeft aangekondigd dat het Performance Max voor reisbestemmingen uitrolt naar adverteerders over de hele wereld. Deze nieuwe optie voor hoteladverteerders komt omdat zoekopdrachten naar “boek een vlucht” volgens Google met meer dan 70% zijn gestegen. Bovendien zegt 40% van de vakantiegangers dat ze meer tijd en moeite besteden aan het plannen van hun reizen dan vóór de pandemie. Maximale prestaties voor reisbestemmingen helpen hoteladverteerders om klanten in alle stadia van het planningsproces te bereiken door advertenties in meerdere indelingen te maken. Met één campagne kunnen adverteerders klanten bereiken via meerdere Google-kanalen, waaronder YouTube, het Display Netwerk, Zoeken, Discover, Gmail en Maps. Het enige dat u hoeft te doen, is uw budgetdrempels en conversiedoelen in te stellen, en de AI van Google voert de dagelijkse taken uit, zoals bieden, advertentieoptimalisatie voor meerdere kanalen en het selecteren van de meest effectieve itemgroepen.

Maximale prestaties gebruiken om reisdoelen te bereiken

Hoteladverteerders kunnen hun hotelaccommodaties op de kaart selecteren met behulp van de Google Hotel Picker-tool bij het identificeren van een best presterende campagne. Google genereert automatisch advertenties voor het hotel in elk formaat, inclusief teksten, afbeeldingen en URL’s. U kunt elk van deze automatisch gegenereerde advertenties wijzigen of aangepaste items uploaden. Een enkele campagne kan 100 hotelaccommodaties ondersteunen met verschillende locaties, afbeeldingen en berichten. Hierdoor kunnen adverteerders campagneprestaties per locatie volgen en delen en beter begrijpen wat werkt. Adverteerders kunnen het verkeer per hotel bekijken op de Insights-pagina om de vraag op verschillende locaties te analyseren. De pagina Inzichten geeft ook informatie over zoektrends en laat zien waar mensen naar zoeken nadat ze uw advertentie hebben gezien. Google beweert dat adverteerders die Performance Max gebruiken gemiddeld meer dan 18% meer conversies genereren voor vergelijkbare kosten per actie.

samengevat

Google Performance Max for Travel is een door AI aangedreven tool waarmee hoteladverteerders advertenties in meerdere indelingen kunnen maken en meer vakantiegangers kunnen bereiken via meerdere kanalen. Dit vereenvoudigt het maken van campagnes, waardoor hotels hun bereik kunnen vergroten en meer directe boekingen kunnen aantrekken. Met toegang tot rapportage op propertyniveau en reisspecifieke campagne-aanbevelingen kunnen adverteerders hun prestaties beter begrijpen en het rendement verhogen. Naarmate het aantal zoekopdrachten naar reizen blijft groeien, kan deze tool nuttig zijn voor adverteerders die tijdens het plannen van hun reizen in contact willen komen met reizigers.
Bron: Google
Uitgelichte afbeelding: SvetikovaV/Shutterstock

Relevante berichten