Meta introduceert een nieuwe lijn van top-of-the-line generatieve kunstmatige intelligentie-producten

Meta introduceert een nieuwe lijn van top-of-the-line generatieve kunstmatige intelligentie-producten post thumbnail image

Mark Zuckerberg, CEO van Meta Platforms, kondigde de oprichting aan van een topproductgroep die zich zal richten op het opvoeren van Meta-producten met behulp van generatieve AI. AI-teams uit de hele onderneming zullen samenkomen om zich te concentreren op manieren om generatieve AI te implementeren om ervaringen aangenamer te maken.

De topproductgroep van generatieve AI

De nieuwe topproductgroep van Meta AI zal AI-persoonlijkheden creëren die gebruikers van Meta-producten op verschillende manieren kunnen helpen. Voorbeelden van Zuckerberg zijn de volgende.

  • AI-chatervaring op WhatsApp en Messenger.
  • AI-videofilters en advertentie-indelingen voor Instagram.
  • AI-video’s en multimodale ervaringen.

in 2022 Meta AI introduceerde Make-A-Video. Met dit AI-systeem kunnen gebruikers video’s genereren op basis van een tekstprompt. Voor meer informatie kunt u het onderzoeksartikel lezen en u aanmelden om meldingen over toekomstige releases van tools te ontvangen. Deze nieuwe functies bieden gebruikers een meer persoonlijke ervaring en nieuwe manieren om zichzelf uit te drukken. Hierdoor kunnen makers sneller betere inhoud maken en meer inkomsten genereren via Facebook- en Instagram-programma’s voor het genereren van inkomsten. Ze zullen Meta ook in staat stellen te concurreren met sociale mediaplatforms die al over AI beschikken.

Race voor AI-functies van sociale media

Snapchat heeft zijn eigen AI-persoonlijkheid gelanceerd, My AI, waarmee gebruikers recepten, cadeau-ideeën en inhoudsinspiratie kunnen voorstellen. Het draait op OpenAI ChatGPT. Hoewel deze functie beperkt is tot Snapchat+ abonnees, zal deze na de eerste tests voorlopig beschikbaar zijn voor alle gebruikers. TikTok biedt al filters voor kunstmatige intelligentie die gebruikers verbijsteren en zorgen baren over de gevaarlijk realistische resultaten en de emotionele impact van dergelijk hyperrealisme. In plaats van gewoon je gezicht in een dier te veranderen of gloeiende lagen toe te voegen, kunnen gebruikers zichzelf als tiener zien of zien hoe ze eruit zouden zien met een schattige make-over. Neal Mohan, de nieuwe CEO van YouTube, publiceerde een brief over 2023. prioriteiten. Naast nieuwe mogelijkheden voor het genereren van inkomsten, merkt hij op dat door gebruik te maken van de mogelijkheden van generatieve AI makers hun verhaalvertelling en productiewaarde kunnen vergroten.

LAMA voor onderzoekers van Meta AI

Zuckerberg merkte in zijn Facebook-bericht op dat er veel grondwerk moet worden gedaan, zodat Meta futuristische ervaringen naar de Metaverse kan brengen zonder onbedoelde gevolgen. In gerelateerd nieuws heeft Meta de release aangekondigd van LLaMA, een groot taalmodel voor Meta AI om de toegang voor onderzoekers te democratiseren. Het zal beschikbaar zijn voor niet-commerciële licenties, vooral voor onderzoeksdoeleinden. Het belangrijkste is dat onderzoekers bij LLaMA niet over de uitgebreide middelen hoeven te beschikken die doorgaans nodig zijn om grote taalmodellen te trainen en uit te voeren. Onderzoekers kunnen kiezen uit 7B-, 13B-, 33B- en 65B-parametermodellen, waarvan de kleinste is getraind op een biljoen tokens. Hierdoor kunnen onderzoekers nieuwe methoden testen om het risico op vooringenomenheid, hallucinaties en toxische reacties die gebruikers zijn tegengekomen bij interactie met AI te beperken of te elimineren. Ze nodigden ook alle leden van de AI-gemeenschap uit – academische onderzoekers, het maatschappelijk middenveld, beleidsmakers en de industrie – om richtlijnen te ontwikkelen voor verantwoorde AI en grote taalmodellen om een ​​betere toekomst te verzekeren.

Uitgelichte afbeelding: Sergey Elagin/Shutterstock.

Relevante berichten