“Ik wil heel duidelijk zijn: de bard is geen zoektocht. Dat is volgens Jack Krawczyk, de productmanager van Bard, die eind vorige week sprak tijdens Google’s all-hands meeting, meldde CNBC.
Waarom kan het ons schelen? De zoekindustrie was in beroering na de overhaaste introductie van Bard. Google is verantwoordelijk voor die verwarring, aangezien het Bard introduceerde en tegelijkertijd “AI-gestuurde functies” plaagde die binnenkort in de zoekresultaten komen.
Waarom de verwarring? Google lanceerde Bard, om Microsoft de volgende dag een nieuwe Bing met ChatGPT-integratie te laten lanceren. In de blogpost van Google-CEO Sundar Pichai waarin hij Bard introduceerde (een belangrijke volgende stap in onze AI-reis), stonden afbeeldingen van reacties in ChatGPT-stijl op twee zoekopdrachten (“is piano of gitaar gemakkelijker te leren en hoeveel oefening is er voor nodig?” ; ” wat zijn de beste sterrenbeelden om naar te zoeken bij sterrenkijken”).
Net zoals ChatGPT synoniem werd met generatieve AI, werd Bard meteen synoniem met deze generatieve AI-functies in Google Zoeken. Een Google-vertegenwoordiger nam snel contact met ons op nadat ons Bard-verhaal was gepubliceerd om het verschil uit te leggen:
- “Bard staat los van zoeken, dus praten over screenshots van zoeken in de context van Bard is niet correct. Bard is één ding, generatieve AI-functies in Zoeken zijn gescheiden. Bard is een aparte ervaring, niet in de Quest.
Scheiding van bard van zoeken. Blijkbaar zijn zelfs Googlers (die Bard hebben getest en ontwikkeld) nog steeds onduidelijk over het verschil tussen Search en Bard. Een van de vragen die aan het Google-management werden gesteld tijdens de bijeenkomst voor alle handen:
- “Bard en ChatGPT zijn grote taalmodellen, geen kennismodellen. Ze zijn geweldig in het maken van tekst die mensen aanspreekt, ze weten niet hoe ze ervoor moeten zorgen dat de tekst op feiten is gebaseerd. Waarom denken we dat de belangrijkste eerste toepassing zoeken moet zijn, wat gaat over het vinden van echte informatie?
Krawczyk vervolgde zijn reactie met “Bard zoekt niet” en voegde eraan toe: “We kunnen gebruikers er niet van weerhouden om het als zoekopdracht te gebruiken.” Uit een CNBC-rapport: Hij zei dat Google nog steeds geeft om mensen die het willen gebruiken voor zoeken, wat suggereert dat het bedrijf een nieuwe functie heeft gemaakt met de naam Search It voor intern gebruik. “We gaan proberen betere vragen hierover te genereren en ons vertrouwen over te brengen aan gebruikers”, zei Krawczyk. Hij voegde eraan toe dat gebruikers een tabblad zullen zien met de tekst “bekijk andere concepten” om mensen weg te leiden van zoekresultaten. “Maar omdat je meer op zoek gericht wilt reizen, hebben we daar al een product voor – het heet zoeken”, zei hij.
Graaf dieper. Leidinggevenden van Google vertellen werknemers dat Bard AI niet alleen een zoektocht naar Jennifer Elias op CNBC is. Het bericht Google: Bard is geen zoekopdracht verscheen eerst op Search Engine Land.