Het creëren van content is een veeleisende job. Het creatieve proces duurt uren en geweldige inhoud wordt verspild als mensen deze niet kunnen vinden. Als u inhoud online publiceert, moet u SEO-zoekwoordonderzoek doen. De uitdaging? De statistieken die SEO’s traditioneel gebruiken voor zoekwoordonderzoek, zoals moeilijkheidsscores voor zoekwoorden en zoekvolume, zijn onbetrouwbaar. Als dit allemaal waar is, wat moeten we dan doen om effectief zoekwoordonderzoek te doen? Laten we eens kijken naar onderzoek naar SEO-zoekwoorden en de vragen die u uzelf moet stellen om inhoud te maken die in de SERP’s zal scoren.
Vraag 1: Hoe zoekt mijn publiek naar mijn product/dienst?
Als u wilt dat uw inhoud door uw publiek wordt ontdekt, moet u de woorden en zinsdelen gebruiken waarnaar ze zoeken om u te vinden. De beste manier om erachter te komen wat klanten over uw product of dienst zeggen, is door rechtstreeks met hen te praten. Of praat met de verkoop- en klantenserviceteams die dagelijks contact hebben met klanten.
Als u eenmaal weet hoe uw klanten over uw product of dienst praten, zult u onvermijdelijk problemen tegenkomen die ze moeten oplossen. U kunt veel inhoudsideeën ontdekken:
Chat met uw klanten.
Communicatie met feedbackformulieren.
Bekijk beoordelingen van uw website en de websites van uw concurrenten.
Lees sites als Quora en Reddit. Of blader door Google Mensen vragen ook.
Als uw klanten praten over problemen met producten of diensten, kunt u er zeker van zijn dat ze ook online naar oplossingen voor deze problemen zoeken. Gebruik deze pijnpunten om content te creëren die de gebruiker helpt.
Vraag 3: Wat is de reikwijdte van de zoekopdracht?
De reikwijdte van de zoekopdracht is een leidraadaantal zoekopdrachten per maand voor een trefwoord. Deze hoeveelheden zijn niet exact en de resultaten variëren van gereedschap tot gereedschap. Als je je huiswerk hebt gedaan en antwoorden hebt gevonden op vraag één en/of twee, maar ontdekt dat je zoekwoorden geen zoekvolume genereren, moet je wat inhoud schrijven. Jij weten het zal uw publiek helpen, dus waarom zou u het niet schrijven? Zelfs als de inhoud de top van de SERP’s niet haalt, heb je schrijven dat een aanvulling kan zijn op andere marketinginspanningen zoals e-mail. e-mail, sociale media of zelfs verkoopinhoud die naar potentiële kopers kan worden verzonden. Ook kunnen zoekwoorden met een laag volume u verrassen. De bron van waarheid over het nut van elke zoekterm wordt aan u onthuld door monitoringtools zoals Google Search Console (GSC). U kunt op pagina filteren en zien hoeveel klikken en vertoningen een stuk inhoud heeft ontvangen. Scrol omlaag om alle zoekopdrachten te vinden die uw inhoud hebben geretourneerd.
Een screenshot van Google Search Console toont een groeiend aantal klikken en vertoningen voor een bepaalde pagina. De pijl wijst naar het paginafilter. Er is niets mis mee om uw volgende inhoud te beginnen met een zoekwoord met zoekvolume dat u hebt ontdekt met behulp van SEO-tools. Deze strategie is ook geweldig voor het identificeren van klantbehoeften. Door gegevens te verzamelen en te leren waarnaar in de “echte wereld” wordt gezocht, kunt u een beter begrip krijgen.
Vraag 4: Hoe concurrerend is het zoekwoord?
Hulpprogramma’s voor zoekwoorden bieden statistieken om te meten hoe moeilijk het is om voor een zoekwoord te rangschikken. Hun gegevens zijn meestal gebaseerd op het aantal backlinks dat de gerangschikte artikelen hebben – meer backlinks naar een pagina staat gelijk aan hogere moeilijkheidsscores. Het probleem is dat backlinks slechts één factor zijn in een zeer complex algoritme. Een algemene vuistregel is dat secundaire zoekwoorden (zoekwoorden met één of twee woorden) moeilijker te rangschikken zijn dan langere zoekwoorden (4+ woorden). Hoewel ik denk dat het nuttig is om na te denken over het concurrentievermogen van een zoekwoord, is het beter om de vraag te stellen. wat gebruikers willen bij het zoeken naar dat trefwoord. Wat is het doel van de zoektocht? Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Vraag 5: Wat is het doel van de zoektocht?
Maak verbinding met een goed begrip van waar uw klanten naar op zoek zijn En wat ze zoeken, zal uw SEO-strategieën naar een hoger niveau tillen. Laten we eens kijken naar een voorbeeld zodat u long-tail zoekwoorden en zoekdoelen kunt gebruiken. Als u marketing-e-mails verkoopt e-mailtool, wilt u misschien het trefwoord “e-mailmarketing” vermijden. per post” en gebruik een lang zoekwoord zoals “e-mail E-mailmarketingtips voor kleine bedrijven. U kunt een gedefinieerd zoekdoel instellen met behulp van uw hersenen. e-mailen mailmarketing is heel breed. Het is niet duidelijk wat iemand wil. We kunnen wat gegevens verzamelen om dit te ondersteunen door naar Google te gaan, naar een trefwoord te zoeken en te kijken wat er naar boven kwam. Omdat Google miljarden verdient aan de term ‘e-mailmarketing’. per mail’, is het doel van de zoektocht nog steeds niet duidelijk, dus gaf ze een aantal antwoorden:
Wat is e-mailmarketing? per post?
Hoe te beginnen.
Campagne voorbeelden.
Ook gerelateerde vragen die mensen stellen.
Zoekresultaten voor het trefwoord “e-marketing” per post” zijn verschillend. Google weet zelf niet precies welke informatie het aan de gebruiker moet presenteren. SERP’s veranderen aanzienlijk voor een zoekopdracht op lange termijn, zoals ‘e-mail. e-mailmarketingtips voor kleine bedrijven” wanneer het zoekdoel duidelijk wordt. Je hebt Google niet nodig om te begrijpen wie ernaar zoekt en wat ze willen. De zoeker wil tips, lijsten, handleidingen en deskundig advies om het meeste uit e-mail te halen. tips voor e-mailmarketing. Trouwens, het kan nooit kwaad om naar SERP’s te kijken voordat je schrijft. Sommige zoekwoorden zullen u misschien verbazen. We weten ook dat Google de meest bruikbare inhoud wil weergeven en ze hebben de inhoud getest die aansloeg bij dit type zoekopdracht, dus het harde werk is gedaan. Als u op trefwoord zoekt en Google retourneert e-mail mail tiplijst formulier, schrijf dit. En schrijf het beter, informatiever dan iemand anders die momenteel aan het rangschikken is.
SERP’s voor het zoekwoord “e-mail e-mailmarketingtips voor kleine bedrijven’ toont alleen lijsten en handleidingen.
Vraag 6: Wat kan ik nog meer over dit onderwerp schrijven?
Als klanten over een specifiek onderwerp willen schrijven, zeg ik meestal: ‘Laten we het doen!’ Ik zeg ze ook: ‘Maar laten we niet slechts één nieuw stuk inhoud schrijven. Laten we drie, vijf… zelfs 20 of 100″ schrijven. SEO-zoekwoordonderzoek gaat nooit over één enkel stuk inhoud. Dat weten we van Google’s EEAT. U kunt ervaring, expertise, autoriteit en geloofwaardigheid niet demonstreren in één stuk inhoud. Als je een trefwoord of onderwerp vindt waarover je denkt te moeten schrijven, beschrijf het onderwerp dan in detail met al je kennis. Met behulp van de marketing-e-mail hierboven per e-mail, bijvoorbeeld als u “E-mail e-mailmarketingtips voor kleine bedrijven’, kan het verstandig zijn om andere inhoud te schrijven, zoals:
Hoe kleine bedrijven e-mail kunnen gebruiken e-mails voor feedback
e-mailen e-mail onderwerpregels om de CTR te verbeteren
De beste (en betaalbare) e-mail e-mailmarketingtools voor kleine bedrijven
Vergeet ook niet uw geldpagina’s, zoals “E-mail”, te optimaliseren. e-mailmarketingtool demo’ waar gebruikers zich kunnen abonneren op uw aanbieding. Het is om twee redenen belangrijk om het onderwerp volledig te behandelen.
Dit helpt Google te “zien” dat u een echte autoriteit bent op dit gebied. Als je veel goede woorden kunt schrijven die alle invalshoeken van een onderwerp bestrijken, is het waarschijnlijk eerlijk om te zeggen dat je er veel van af weet.
De websitegebruiker zal enorm profiteren van uw blog. Hoe waardevoller uw inhoud, hoe langer gebruikers op uw site blijven en ontdekken wat u te bieden heeft.
Neem uw aanbod op in de inhoud die u maakt, blijf voordelen delen en moedig gebruikers aan om te converteren.
Strategisch zoekwoordonderzoek leidt tot SEO-resultaten
De zes vragen in dit artikel zijn geen uitputtende lijst van wat je moet vragen om een geweldige op SEO gebaseerde contentstrategie te implementeren. Maar als u ze beantwoordt, kunt u strategisch inhoud maken die resoneert met zoekers en resultaten oplevert. Het bericht SEO-trefwoordonderzoek: 6 vragen die u uzelf moet stellen verscheen eerst op Search Engine Land.
Als u uw marketingprestaties wilt verbeteren, hoeft u mogelijk geen werknemers toe te voegen of meer in media te investeren. In plaats daarvan kan het prioriteren van uw inkomende SEO-inspanningen
Op zoek naar slimmere manieren om uw digitale advertentie-uitgaven te gebruiken? Naarmate meer bedrijven kosten beginnen te besparen, is het belangrijker dan ooit om kosteneffectieve strategieën te implementeren om uw
Hoe is de indexering onlangs veranderd? Moet ik echt tijd besteden aan semantische HTML? Met zoveel veranderingen in de rangschikking, indexering en zoekfunctie van zoekmachines, is het moeilijk om te