Hoe stel je voor dat bedrijven investeren in betaalde SEO in plaats van SEO?

Hoe stel je voor dat bedrijven investeren in betaalde SEO in plaats van SEO? post thumbnail image

De SEO-vraag van vandaag komt van Dean, die vraagt: SEO bruist, maar veel bedrijven begrijpen niet hoe ze de ROI kunnen veranderen. We ondersteunen betaalde media als een sneller werkende strategie. Met dat in gedachten, hoe stel je voor dat bedrijven investeren in betaalde SEO in plaats van SEO? SEO en PPC sluiten elkaar zelden uit. Studie na studie heeft zelfs aangetoond dat wanneer ze samen worden gebruikt, organische en betaalde zoekresultaten beter presteren dan elk kanaal afzonderlijk. Het is duidelijk dat deze statistieken sterk variëren, afhankelijk van de branche, biedstrategieën en doelen van elk bedrijf. Er is geen “typisch” als het gaat om zoekprestaties. Er zijn echter best practices. Jarenlang is de best practice geweest om organische en betaalde zoekcampagnes tegelijkertijd uit te voeren. Zoeken is geen nulsomspel.

SEO en PPC moeten met elkaar praten

De meeste problemen die zich voordoen bij het gelijktijdig uitvoeren van PPC- en SEO-campagnes, kunnen worden vermeden door simpelweg de communicatielijnen tussen de SEO- en PPC-teams te openen. Als u een bedrijf bent met verschillende bureaus die uw betaalde en organische programma’s uitvoeren, kunt u er het beste voor zorgen dat deze bureaus met elkaar overweg kunnen. Als de diensten van een of beide bureaus die u gebruikt elkaar overlappen, verwacht dan wat commotie en “territoriumafbakening”. Bedrijven kunnen dit voorkomen door per bureau duidelijke grenzen te stellen en zich daaraan te houden. Dit betekent dat geen enkele instantie de ander als een bedreiging mag zien. Je wilt dat deze groepen samenwerken, niet tegen elkaar. Het ergste wat je kunt doen, is ze tegen elkaar opzetten. Dit geldt ook voor interne teams. Als uw PPC- en SEO-mensen niet regelmatig zitten te praten, loopt u waarschijnlijk kansen mis.

Hoe zit het met kannibalisatie?

Kannibalisatie treedt op wanneer uw PPC- en SEO-campagnes hetzelfde verkeer aantrekken. Het is duidelijk dat u niet wilt betalen voor een bezoeker die naar uw site komt door organisch te zoeken naar ‘gratis’. Kannibalisatie is echt. Maar het is niet zo’n verspilling van geld als de meeste mensen denken – en het kan vaak worden voorkomen als de SEO- en PPC-teams communiceren. De meest schadelijke zoekwoorden voor kannibalisatie zijn meestal merkzoekwoorden. In de meeste gevallen vinden bezoekers uw website door naar uw merk te zoeken en hoeft u niet te betalen om ze daar te krijgen. Maar betaald zoeken met een merk converteert beter dan wat dan ook. PPC-professionals weten dit. Merktermen zorgen ervoor dat PPC-campagnes er goed uitzien. Ik moedig iedereen sterk aan om naar uw PPC-programmagegevens te kijken met en zonder merktermen. Er is een sterk argument voor het gebruik van merktermen in betaald zoeken. Met betaald zoeken kunt u uw bericht beheren op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s). Bieden op een merkterm om iets speciaals aan te bieden of om een ​​uniek verkoopvoorstel onder de aandacht te brengen, kan het rendement op uw investering (ROI) aanzienlijk verhogen. Er zijn echter momenten waarop bieden op uw naam niet leidt tot extra verkeer en u alleen maar geld kost in gekannibaliseerde klikken. Waar het op neerkomt is dit: u moet uw analyse uitvoeren met het hele plaatje in gedachten.

samengevat

Uw organische en betaalde zoekcampagnes beïnvloeden uw klikfrequentie in de SERP’s. Uw betaalde en organische zoekers moeten met elkaar praten en bereid zijn om dingen uit te proberen om te zien wat echt werkt voor uw bedrijf. Het is echt geen goed idee om gewoon uw SEO PPC te verlagen of vice versa. Zowel SEO als PPC hebben hun plaats. Vaak werkt die plek samen.
Meer middelen:

  • Hoe kan ik voortbouwen op mijn SEO-kennis om beter te worden in PPC?
  • 7 manieren waarop SEO en PPC elkaar kunnen helpen
  • Hoe u de synergie van PPC en SEO kunt benutten om uw campagnes optimaal te benutten

Uitgelichte afbeeldingen: Sammby/Shutterstock

Relevante berichten