3 nieuwe wijzigingen in het Google Ads-dashboard

3 nieuwe wijzigingen in het Google Ads-dashboard post thumbnail image

Google Ads test momenteel nieuwe ontwerpen om de organisatie te verbeteren en het zoeken naar informatie te vereenvoudigen, naar aanleiding van feedback van gebruikers die benadrukken dat het huidige advertentiedashboard verwarrend en moeilijk kan zijn voor nieuwere gebruikers. Deze proefperiode is momenteel beperkt tot een beperkt aantal accounts. Dit zijn de belangrijkste wijzigingen:

  1. Nieuw navigatiemenu
  2. Opnieuw ontworpen interface
  3. Vernieuwde look en feel

Laten we eens kijken.

1. Nieuw navigatiemenu. Het bijgewerkte ontwerp biedt toegang tot alle Google Ads-tools en -functies vanuit één efficiënter georganiseerd menu in plaats van de drie die momenteel worden gebruikt. Google zegt dat deze functie het locatieproces moet vereenvoudigen en het gemakkelijker moet maken om uw locatie binnen de interface te volgen. Bovendien is er nu een knop Maken om het eenvoudiger te maken campagnes en advertentiegroepen te maken met één klik op een plusknop op één handige plek.

2. Opnieuw ontworpen interface. Tools en functies zijn gereorganiseerd om ze gemakkelijker te vinden te maken, waarbij gerelateerde taken zijn gegroepeerd waaraan u even moet wennen. Er zijn met name twee nieuwe categorieën geïntroduceerd om de belangrijkste elementen te benadrukken die cruciaal zijn voor het succes van een campagne. Het is vermeldenswaard dat de aanpassingen geen invloed hadden op de bestaande tools en functies en dat er geen functies van het platform zijn verwijderd. Hieronder vindt u een overzicht van de twee recent toegevoegde browsercategorieën:

Doelen. Doelen zijn gemarkeerd in de navigatie om hun belang te benadrukken. Een nieuwe menucategorie brengt doelen en conversiestatistieken op één plek.

Doelgroepen, zoekwoorden en inhoud. De nieuw geïntroduceerde menucategorie ‘Doelgroepen, trefwoorden en inhoud’ brengt de tools samen die worden gebruikt om te bepalen wat u wilt bereiken en hoe u ze wilt bereiken, inclusief zoekwoorden, doelgroepen, locaties en inhoud. Zoekwoorden zijn gecombineerd met andere hulpprogramma’s om te helpen bepalen wie uw advertenties te zien krijgt. Daarnaast zijn de vier menucategorieën enigszins gewijzigd en zijn Campagnes, Activa, Tools en Inzichten en Rapporten nu gecombineerd. Adverteerders die traditionele winkel- en hotelcampagnes voeren, vinden hun hotels, activiteiten en producten terug in de categorie Bronnen. Zoals altijd kan de locatie van elke pagina direct worden gevonden door ernaar te zoeken in Google Ads.

3. Bijgewerkte look en feel (de woorden van Google, niet de onze). De opnieuw ontworpen interface heeft nu meer witruimte voor een minder afleidende omgeving voor taken. Ook is het lettertype gewijzigd van Robot in Google Sans, dat groter is en de leesbaarheid verbetert. Daarnaast is de navigatie geüpdatet met strakke nieuwe iconen en is er een blauwe highlight toegevoegd om de huidige gebruikerservaring te benadrukken.

Graaf dieper. Je kunt de aankondiging van Google hier lezen.

Waarom kan het ons schelen? De nieuwe ontwerpen moeten een meer intuïtieve en gebruiksvriendelijke interface bieden die is afgestemd op de behoeften van adverteerders. Google zegt dat het nieuwe ontwerp beter georganiseerd is, met gegroepeerde tools en functies die gemakkelijker te vinden zijn, en een meer consistente en voorspelbare browse-ervaring biedt. Er zijn echter enkele nadelen. Adverteerders die gewend zijn aan de huidige interface, kunnen het moeilijk vinden om zich aan te passen aan de nieuwe lay-out en functies, wat hun workflow tijdelijk kan vertragen en tot een leercurve kan leiden. Dit kan op korte termijn leiden tot verminderde productiviteit en efficiëntie. Ten tweede hebben sommige adverteerders mogelijk aangepaste workflows of geautomatiseerde scripts gebouwd op basis van de vorige interface die mogelijk niet werken of wijzigingen in de nieuwe interface vereisen. Dit kan leiden tot extra kosten en vertragingen bij het bijwerken of herstellen van deze workflows. Hoewel Google ons ten slotte heeft verzekerd dat de functies en functionaliteit van Google Ads hetzelfde zullen blijven, kunnen er enkele onvoorziene fouten of glitches optreden die de campagneprestaties kunnen beïnvloeden. Heeft u toegang tot het nieuwe Google Ads-ontwerp? Vertel ons wat je denkt! Het bericht 3 nieuwe wijzigingen in het Google Ads-dashboard verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten