SEO-kansen in 2023: nuttige inhoud, EEAT, ook vragende mensen

SEO-kansen in 2023: nuttige inhoud, EEAT, ook vragende mensen post thumbnail image
AI-zoeken is op dit moment misschien wel het populairste onderwerp in digitale marketing. Ik ben bang dat SEO-nieuwkomers denken dat ze gewoon een AI-chatbot nodig hebben om “snel rijk” te worden. Wanneer iedereen en hun tante het volgende grote ding pushen, probeer ik voorzichtig te zijn en de aanvankelijke hype te weerstaan. Focussen op de basis – website-optimalisatie, contentcreatie en linkbuilding – zorgt immers nog steeds voor SEO-resultaten. Maar als u uw spel wilt verbeteren en de concurrentie een stap voor wilt zijn, ga ik dit jaar SEO-opties delen die de moeite waard zijn om in te investeren.

Profiteer van SEO-kansen in 2023

In plaats van lid te worden van DI, besloot ik de “minder bereisde weg” te nemen en de bronnen van Google te bekijken. Wat Google in 2022 steeds meer heeft benadrukt op het einde en in 2023 in het begin? Wat komt prominent naar voren in Google-resultaten en zorgt ervoor dat analyses fluctueren zonder dat al te veel mensen er last van hebben? Hieronder staan ​​de dingen die mij zijn opgevallen.

1. De nieuwe nadruk van Google: nuttige inhoud

De implicaties van het implementeren van de Useful Content Update (HCU) zijn opmerkelijk. Kort daarna kondigde Google echter aan dat het een doorlopend systeem voor het rangschikken van zoekresultaten was en geen eenmalige gebeurtenis. Sindsdien zijn er meer gerelateerde updates geweest die een aanzienlijke impact op de sites hebben gehad. Aanvankelijk had HCU niet veel invloed op geautomatiseerde sites. De nadruk leggen op nuttige inhoud in plaats van alleen op “inhoud van hoge kwaliteit” is een paradigmaverschuiving. Google richt zich al jaren op kwaliteit, dus dit is een enorme verandering in hun filosofie. De richtlijnen van Google zijn altijd geweest “maak gewoon geweldige inhoud en de rest zal volgen”. In de loop van de tijd zijn ze minder afhankelijk geworden van links en kunnen ze nu algoritmisch de kwaliteit en bruikbaarheid van inhoud bepalen. Als u het advies van Google heeft opgevolgd, kan uw website worden gevuld met inhoud van hoge kwaliteit. Goed voor je! Maar tegenwoordig is dat niet genoeg. We zijn gewend om inhoud van hoge kwaliteit te zien die context biedt, bronnen citeert of aanvullende referenties biedt. Nuttige inhoud is meer dan dat. Om echt nuttig te zijn, moet inhoud aan de volgende kenmerken voldoen:

Toont competentie

Nuttige content wordt gemaakt door vakexperts die uit ervaring weten hoe het werkt. Integendeel, volledig geautomatiseerde AI-inhoud of andere goedkope, in massa geproduceerde inhoud verzamelt alleen andere bronnen op internet. Het is tweedehands en niet gebaseerd op ervaring – het komt neer op horen zeggen of horen zeggen.

Lost specifieke problemen op

Kwaliteitsinhoud is meer journalistiek. U moet bronnen controleren, informatie verifiëren en andere links volgen voor extra context en inzicht. Nuttige inhoud daarentegen lost vanaf het begin specifieke problemen op en:
  • Het leidt niet af, het biedt wat mensen nodig hebben, wanneer ze het nodig hebben.
  • Het is niet inhoud om de inhoud.
  • Niet gemaakt voor viraliteit.
  • Heeft een specifieke use-case.
  • Legt uit hoe u een veelvoorkomend probleem oplost of een bekend probleem oplost.
  • Biedt een zelfstandige oplossing waarvoor u niet hoeft terug te klikken naar Google.
  • Biedt extra links en bronnen als de gebruiker meer wil lezen over hetzelfde onderwerp.

Biedt uitvoerbaar advies

Nuttige inhoud legt de oplossing in algemene termen uit En biedt stap voor stap uitvoerbaar advies. Veel “how to blog”-gidsen leggen bijvoorbeeld alleen uit hoe WordPress moet worden ingesteld, ook al wordt het meestal kant-en-klaar geleverd bij veel hostingproviders, en hosting kopen (van het bedrijf dat de hoogste aangesloten commissies betaalt). Maar deze “bloggidsen” zullen u niets vertellen over hoe u moet bloggen, hoe u ideeën kunt opdoen (afgezien van zoekwoordenonderzoek) of hoe u ervoor kunt zorgen dat mensen naar u linken (het gaat niet alleen om outreach). Ook zullen deze handleidingen over het maximaliseren van affiliate-inkomsten je nooit vertellen hoe moeilijk het is om een ​​blog bij te houden en deze regelmatig bij te werken, laat staan ​​aantrekkelijk. Wat je hier nodig hebt, is bruikbaar advies, niet wat de site-eigenaar wil (meer geld verdienen), maar wat de bezoeker wil doen (leren bloggen).

Het helpt vanzelf

Dit is nuttige inhoud Nee moet een formulier invullen, aanmelden, betalen of terugklikken naar de zoekresultaten van Google. Idealiter bevat de pagina alle informatie die de gebruiker nodig heeft, geen transitpunt of “blogspam” die naar elders verwijst. Nuttige inhoud is niet bedoeld om af te leiden, de aandacht te trekken en een product of dienst te verkopen. Om uw inhoud bij te werken en nuttig te maken, kunt u:
  • Beantwoord specifieke vragen.
  • Maak hoofdtekst leesbaar/scanbaar.
  • Geef en/of lijst de oplossingen.
  • Optimaliseer voor specifieke gebruikersdoelen.
Herken bestaande content als een kans. Investeer middelen om ze om te zetten in bruikbare items, om problemen op te lossen die mensen stellen (zie het laatste gedeelte). Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

2. Rangordecriteria ondersteund door de mensen van Google: EEAT

Google-QRG-Dec-2022-update-pagina-26-EEAT EEAT is een andere opmerkelijke wijziging in de richtlijnen voor zoekkwaliteit van Google. Ervaring is een belangrijke aanvulling op populaire opvattingen over competentie, autoriteit en geloofwaardigheid. Eerst dacht ik dat Google gebruikerservaring bedoelde, maar ik had het mis. Hoewel ze dol zijn op schone UX, vooral webpagina’s die niet worden overladen met advertenties boven de zichtbare regel en zijn geoptimaliseerd voor sitesnelheid, maakt UX geen deel uit van EEAT. De nieuwe “E” in EEAT staat voor de echte ervaring van de mensen die de inhoud hebben gemaakt. Google wil directe ervaring belonen. Nogmaals, het is duidelijk dat ze inhoud willen rangschikken van mensen die bekend zijn met het onderwerp, niet alleen automatisch gegenereerde inhoud. AI-tools hebben geen directe ervaring met veel handmatige processen. Simpel gezegd, AI kan niet koken, yoga doen of basketballen. Het kan alleen theorie en bestaande inhoud onderzoeken en parafraseren. Hoewel AI een auto kan besturen, raketten kan richten en kan praten, wordt de inhoud niet door dezelfde AI gegenereerd. Tenzij uw Tesla AI-bot begint te bloggen over uw dagelijkse woon-werkverkeer, is er geen ervaring uit de eerste hand. Krijg een concurrentievoordeel door de juiste mensen te vinden en ze voor u te laten schrijven. We praten over Ervaren onderwerp experts die ook exposeren instelling online en veel gewonnen vertrouwen van het publiek. Of je investeert in jezelf, je team en de capaciteiten die je nodig hebt in jouw specifieke vakgebied, of je maakt contact met mensen die ze al hebben. Dit is een geweldige kans om op te vallen en je te onderscheiden van de zee van in massa geproduceerde en vaak geautomatiseerde middelmatige inhoud. In een tijdperk van overdreven AI-inhoud wil Google mensen in staat stellen die erom geven en tot hun knieën in het onderwerp zitten. De EEAT is daar een duidelijk bewijs van.

3. Favoriete Google SERP-functie: “Mensen stellen ook” vragen

Reageer op de daadwerkelijke vraag om ervoor te zorgen dat u nuttige inhoud levert. Er is geen betere manier om dit te doen dan te kijken Mensen vragen ook (PAA) vragen. Google toont ze al na de meeste grote zoekresultaten. Ik vond PAA-vragen nuttig voor mijn SEO toen ik duizenden bezoekers begon te krijgen voor een van de meest populaire zoekopdrachten op internet. Nee, dat was het niet [google] of [facebook] maar dichtbij: [twitter]. Ik was sceptisch omdat ik fouten en waardeloze verkeerspieken ondervond. Deze keer niet. Na verder onderzoek werd ik fan van PAA. PAA is niet nieuw. Ze waren jarenlang wijdverbreid en explodeerden in 2019. De PAA-functie werd in 2022 maar half zo vaak vertoond. in juli, maar is sindsdien teruggekeerd. Volgens gegevens van RankRanger en Semrush, in januari 64-70% van de zoekresultaten had PAA. Dit maakt PAA de op één na belangrijkste SERP-functie na sitelinks. Geniet van hun verkeersvoordelen terwijl ze in de buurt zijn. Voorheen moesten we bronnen van derden extraheren, zoals:
  • Forums (Facebook- en LinkedIn-groepen).
  • Q&A-sites (Quora, StackExchange, zelfs Reddit AMA’s).
  • Tools voor zoekwoordenonderzoek.
Je kunt het nog steeds doen. Maar het is beter om rechtstreeks naar de bron te gaan. Ga gewoon naar Google, zoek naar de meeste, zelfs brede zoekopdrachten van één woord in uw branche en zoek vervolgens naar de vragen die naar voren komen. Vóór PAA waren uitgelichte fragmenten het volgende grote ding. Maar tegen 2022 Er waren 10 keer meer PAA’s dan fragmenten in Google, en de weergegeven fragmenten leidden vaak tot zoekopdrachten zonder klikken. Het rangschikken van fragmenten vereist vaak schema-opmaak, wat extra werk betekent. PAA is anders. Ze kunnen het verkeer naar voorheen minder bekende sites verhogen (waaronder mijn bijna ter ziele gegane SEO-blog). Ik heb een APA ontvangen voor mijn Twitter Resources-post, waarin de voor- en nadelen van Twitter netjes naast elkaar in een tabel staan. U kunt hetzelfde doen. Het enige dat u hoeft te doen, is een nuttige bron te bieden met tekstopmaak met gezond verstand (tabellen, lijsten) en dat is alles. Bekijk het artikel van Jason Barnard Google Brand SERP’s: waarom je moet domineren Mensen vragen ook om een ​​diepe duik in PAA.

Neem het advies van Google met een korreltje zout, maar negeer het niet

We willen Google niet volgen en blindelings alles geloven wat ze zeggen. Ze kunnen dingen over het hoofd zien waarvan ze niet willen dat je je erop concentreert, of taal gebruiken die moeilijk te ontcijferen is. Lees tussen de regels door als het gaat om officiële aankondigingen en documenten. Implementeer duurzame SEO-tactieken die op de lange termijn zullen werken. Ze zijn misschien niet zo glanzend als de nieuwste AI-aangedreven tool, maar ze zorgen ervoor dat u jarenlang zaken kunt doen. Het bericht SEO-kansen in 2023: bruikbare inhoud, EEAT, mensen vragen ook verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten