Nieuwe wijzigingen in Analytics-gebruikerstoegangsbeheer in Google Ads.

Nieuwe wijzigingen in Analytics-gebruikerstoegangsbeheer in Google Ads. post thumbnail image

In de komende maanden wordt de Google Analytics 4 Audience Builder geïntegreerd in Google Ads, waardoor het gemakkelijker wordt om doelgroepen te maken en te targeten vanuit Google Analytics 4 voor Google Ads-campagnes. Om deze functie mogelijk te maken, introduceert Google Ads een nieuw model voor toegangscontrole voor meerdere producten. Met dit model kan de beheerder van een Google Analytics 4-property expliciete machtigingen verlenen aan gebruikers van een gekoppeld Google Ads-account. Een Google Analytics-beheerder kan rollen toewijzen aan de verschillende machtigingen die beschikbaar zijn voor Google Ads, zoals beheerder, standaard of alleen-lezen. Deze rollen leiden tot toegang tot de ingebouwde Analytics-functies van Google Ads, waaronder de mogelijkheid om Analytics-doelgroepen rechtstreeks in Google Ads te maken.

Gebruikerstoegangsniveaus in Google Analytics. Google Analytics biedt vier niveaus van gebruikerstoegang: accounteigenaar, propertygebruiker, reviewgebruiker en analist. Elk niveau heeft verschillende machtigingen, van volledige controle tot alleen-lezen toegang.

  1. Accounteigenaar: De accounteigenaar heeft volledige controle over zijn Google Analytics-account, inclusief de mogelijkheid om gebruikers te beheren, eigenschappen en weergaven te maken en AdWords en andere accounts te koppelen. Er kan slechts één accounteigenaar per Google Analytics-account zijn.
  2. Vastgoedgebruiker: Een propertygebruiker heeft toegang tot een specifieke property en kan gegevens voor die property bekijken en beheren. Ze kunnen weergaven maken, filters beheren en AdWords en andere accounts aan eigendommen koppelen. Accommodatiegebruikers kunnen ook accommodatiegebruikers beheren, maar kunnen geen andere accommodatiegebruikers toevoegen of verwijderen.
  3. Bekijk gebruiker: De View-gebruiker heeft toegang tot een specifieke weergave van het onroerend goed. Ze kunnen gegevens vanuit die weergave bekijken en beheren, inclusief het maken van aangepaste rapporten en het stellen van doelen. Weergave Gebruikers kunnen geen weergaven maken of verwijderen of filters wijzigen.
  4. analist: Een analist heeft alleen-lezen toegang tot een specifieke eigenschappenweergave. Ze kunnen de gegevens inzien, maar kunnen geen wijzigingen aanbrengen in het account of de gegevens.

Gebruikerstoegangscontrole in Google Analytics. Volg deze stappen om gebruikerstoegang in Google Analytics te beheren:

  1. Log in op uw Google Analytics-account en ga naar het gedeelte Admin.
  2. Klik op het account, de property of de weergave die u wilt beheren.
  3. Klik in de kolom Account, Property of Weergave op Gebruikersbeheer.
  4. Voer het e-mailadres in van de gebruiker die u wilt toevoegen of verwijderen. postadres.
  5. Kies het toegangsniveau dat u wilt verlenen, van accounteigenaar tot analist.
  6. Klik op Toevoegen of Verwijderen om een ​​gebruiker toe te voegen of te verwijderen.
  7. Klik op Deze gebruiker e-mailen. per e-mail om de gebruiker op de hoogte te stellen van de wijzigingen.

Praktische tips voor het beheren van gebruikerstoegang in Google Analytics. Hier volgen enkele praktische tips voor het beheren van gebruikerstoegang in Google Analytics.

  1. Toegang tot gevoelige gegevens beperken: geef alleen toegang aan gebruikers die deze nodig hebben. Dit omvat het beperken van de toegang tot persoonlijke of gevoelige gegevens zoals IP-adressen van gebruikers of financiële informatie.
  2. Google Discussiegroepen gebruiken: maak Google Discussiegroepen aan om de toegang tot uw Google Analytics-account te beheren. Dit maakt het eenvoudiger om de toegang te beheren en ervoor te zorgen dat de juiste gebruikers toegang hebben tot de juiste gegevens.
  3. Gebruik tweefactorauthenticatie: schakel tweefactorauthenticatie in voor alle gebruikers om ervoor te zorgen dat alleen geautoriseerde gebruikers toegang hebben tot uw Google Analytics-gegevens.
  4. Controleer regelmatig de gebruikerstoegang: controleer regelmatig de gebruikerstoegang om ervoor te zorgen dat gebruikers het juiste toegangsniveau hebben en dat onbevoegde gebruikers geen toegang hebben tot uw gegevens.

Graaf dieper. Lees hier de aankondiging van Google.

Waarom kan het ons schelen? Het beheren van gebruikerstoegang in Google Analytics is van cruciaal belang voor de veiligheid en nauwkeurigheid van uw analytische gegevens. Een goede gebruikerstoegangscontrole zorgt ervoor dat alleen geautoriseerde gebruikers toegang hebben tot hun gegevens en beperkt de toegang tot gevoelige informatie. Met de aanstaande integratie van de Google Analytics 4 Audience Builder in Google Ads, zal het beheersen van gebruikerstoegangscontrole ook belangrijk zijn bij het maken en toepassen van doelgroepen van Google Analytics op Google Ads-campagnes. Het bericht Nieuwe wijzigingen in gebruikerstoegangscontrole in Analytics in Google Ads verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten