Biden onderschreef het lot van TikTok terwijl het Amerikaanse verbod opdoemt

Biden onderschreef het lot van TikTok terwijl het Amerikaanse verbod opdoemt post thumbnail image

TikTok wordt geconfronteerd met verdere tegenslagen nu de commissie Buitenlandse Zaken van het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden president Joe Biden de macht geeft om de app in Chinese handen te verbieden op basis van zijn beoordeling van de situatie te midden van aanhoudende veiligheidszorgen over de mogelijke banden met de CCP. De Amerikaanse regering heeft al een volledig verbod op TikTok aangekondigd voor alle apps die eigendom zijn van de overheid, na soortgelijke maatregelen in meer dan 30 Amerikaanse staten. Evenzo hebben autoriteiten in Europa en Canada soortgelijke verboden op officiële apparaten opgelegd, aangezien de spanningen tussen China en het Westen aanhouden, deels vanwege het conflict in Oekraïne.

Wat TikTok zegt. TikTok reageerde met deze opmerking op Twitter. pic.twitter.com/zCHrWw1BH6 — TikTokComms (@TikTokComms) maart 2023 1 maart

Niet zo snel. Hoewel de verklaring van vandaag geen volledige goedkeuring inhoudt om Biden te verbieden het programma te gebruiken, betekent het wel dat goedkeuring door de Amerikaanse Senaat nog steeds vereist is voordat een dergelijke stap kan worden uitgevoerd. Hoe dan ook, het is weer een stap in de richting van een aanstaande fase waarin TikTok waarschijnlijk wordt verbannen, of op zijn minst een grote richtingsverandering voor de app. in 2020 President Donald Trump ondertekende een uitvoerend bevel om TikTok uit de VS te verbieden, daarbij verwijzend naar de 2019 onderzoek naar nationale veiligheidskwesties. TikTok’s reactie: De bestelling is uitgegeven zonder enige vorm van proces.

Waarom kan het ons schelen? Een verbod op TikTok zou een groot platform voor zowel merken als digitale marketeers elimineren. TikTok is een populair platform voor sociale media geworden, vooral onder de jongere doelgroep, met meer dan een miljard actieve gebruikers wereldwijd. Het is het go-to-platform geworden voor influencer-marketing en creatieve advertentiecampagnes die voor merken hebben gewerkt. Als de app wordt verbannen, verliezen adverteerders de toegang tot deze grote en boeiende doelgroep, wat van invloed kan zijn op hun bereik, betrokkenheid en algehele ROI. Adverteerders moeten op zoek gaan naar alternatieve platforms om hun producten en diensten te promoten, die misschien niet hetzelfde niveau van populariteit of effectiviteit hebben als TikTok. Nu TikTok verboden is, moeten adverteerders hun digitale marketingstrategieën heroverwegen en hun budgetten dienovereenkomstig aanpassen. De post die Biden bevestigde om het lot van TikTok te bepalen, aangezien de Amerikaanse ban opdoemt, verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten