De nieuwe CEO van YouTube, Neal Mohan, heeft de prioriteiten van het bedrijf voor 2023 aangekondigd en benadrukt zijn toewijding om videomakers en artiesten op zijn platform te ondersteunen. In een uitdagend macro-economisch klimaat zei Mohan dat YouTube creators op de eerste plaats zal blijven stellen, hen kansen zal bieden om hun bedrijf te laten groeien en geld te verdienen met doen waar ze van houden.
Meer manieren voor ontwikkelaars om geld te verdienen
Mohan heeft aangekondigd dat YouTube makers meer tools zal geven om op het platform de kost te verdienen. Het bedrijf breidt zijn abonnementsactiviteiten uit, investeert in winkelen en verbetert zijn aanbod van betaalde digitale goederen. Deze opties voor ontwikkelaars hebben impact – in 2022. December. meer dan zes miljoen kijkers betaalden voor kanaallidmaatschappen op YouTube, een stijging van 20% ten opzichte van het voorgaande jaar.
Luisteren naar ontwikkelaars
Feedback van ontwikkelaars is een essentieel onderdeel van de productontwikkeling van YouTube en Mohan is van plan meer ontwikkelaars persoonlijk te ontmoeten om te zien hoe hij hen kan ondersteunen. Onlangs hoorde YouTube van videomakers over het belang van het uitbreiden van de toegankelijkheid voor mensen die doof of slechthorend zijn. Dankzij langetermijninvesteringen in machine learning zijn automatische ondertitels nu in meer talen beschikbaar.
Bouwen voor de toekomst
YouTube investeert in functies en ervaringen om er nu en in de toekomst een thuis van te maken voor kijkers en videomakers. Het bedrijf verdubbelt streaming en connected tv, ontgrendelt nieuw creatief potentieel en breidt de mogelijkheden voor videomakers uit in meerdere formaten. YouTube heeft onlangs de mobiele ervaring van Shorts aangepast aan een tv-vriendelijk formaat en Mohan merkt op dat tv vorig jaar het snelst groeiende scherm was.
Creators: Creativiteit ontsluiten in verschillende formaten
YouTube Shorts geven makers een groter bereik, gemiddeld meer dan $ 50 miljard. dagelijks bekeken, en het aantal kanalen dat dagelijks naar Shorts wordt geüpload, is het afgelopen jaar met ongeveer 80% gegroeid. YouTube maakt het gemakkelijker voor creators om hun podcasts op het platform te presenteren met nieuwe functies in YouTube Studio. Later dit jaar biedt RSS-integratie podcasters een andere manier om hun shows naar YouTube te uploaden, waardoor gebruikers meer luisteropties krijgen. Daarnaast zal YouTube een nieuwe tool uitbrengen waarmee makers een korte film kunnen opnemen in een side-by-side-layout met korte films en YouTube-video’s om eenvoudig hun eigen mening over de trend toe te voegen of mee te doen met de reacties.
De toekomst van AI in digitale video
YouTube ziet de toekomst van creatie voor zich en bouwt geavanceerde tools voor makers om hun ambities na te streven in korte films, livestreams en meer. Met mogelijkheden voor het genereren van AI kunnen videomakers hun verhalen uitbreiden en de productiewaarde verhogen. YouTube neemt de tijd om deze functies te bouwen met doordachte vangrails en plannen om tools en beveiligingen vrij te geven voor ontwikkelaars om deze technologie op een verantwoorde manier te gebruiken.
samengevat
Dit jaar ondersteunt YouTube videomakers en artiesten op zijn platform door ze meer mogelijkheden te bieden om inkomsten te genereren en de toegankelijkheid en functies te verbeteren op basis van hun feedback. YouTube investeert in de toekomst van streaming en connected tv, waardoor nieuwe creatieve mogelijkheden worden ontsloten voor kanalen in meerdere formaten. Daarnaast voorziet het bedrijf de toekomst van creativiteit door mogelijkheden voor het genereren van AI te verkennen die het vertellen van verhalen en de productiewaarde kunnen verbeteren. YouTube wil toonaangevend blijven in de digitale video-industrie en een thuis blijven bieden aan videomakers en kijkers.
Uitgelichte afbeelding: Ahmadryd307/Shutterstock
Bron: YouTube