Binnenkort komen er vier nieuwe Google Performance Max-functies beschikbaar

Binnenkort komen er vier nieuwe Google Performance Max-functies beschikbaar post thumbnail image

Google heeft zojuist aangekondigd dat het vier nieuwe Performance Max (PMax)-functies toevoegt.

Nader te bepalen. Er is geen woord over wanneer de nieuwe functies precies zullen worden uitgerold.

  • Merkuitsluitingen op campagneniveau – om extra controle te bieden en ervoor te zorgen dat PMax niet wordt weergegeven op merkverzoeken die adverteerders mogelijk willen vermijden.
  • Pagina aanbod – Deze functie geeft adverteerders de flexibiliteit om verkeer naar een specifieke set bestemmingspagina-URL’s op hun website te leiden.
  • Video creatie – we maken het gemakkelijker door meer bewerkingstools toe te voegen aan de campagne-setup-workflow.
  • Aanvullende rapporten – Rapportage op propertygroepniveau en inzichten in budgettoewijzing zullen adverteerders blijven helpen de campagneprestaties beter te begrijpen.

Waarom kan het ons schelen? Adverteerders vragen al een tijdje om verbeteringen aan PMax en het lijkt erop dat Google het in ieder geval probeert. De mogelijkheid om conversies, conversiewaarde en andere statistieken op het niveau van de itemgroep te bekijken, stelt adverteerders in staat hun creatieve strategie te verfijnen en campagnes effectiever te optimaliseren. Ten tweede kunnen adverteerders dankzij inzichten in de budgettoewijzing ervoor zorgen dat hun campagnes de gewenste resultaten opleveren. Bovendien is het integreren van tools voor het maken van video’s rechtstreeks in de campagne-setup en bewerkingsworkflows van PMax een gemakkelijke en efficiënte manier om video-inhoud van hoge kwaliteit te creëren. De functionaliteit van de tool kan echter zeer beperkt zijn. De nieuwe functies en tools lijken een stap in de goede richting, maar test ze grondig en geef waar mogelijk feedback aan Google.

Merkuitsluitingen op campagneniveau. Google geeft adverteerders meer controle over hun campagnes voor maximale prestaties. Deze uitsluitingen voorkomen dat campagnes worden weergegeven in zoek- en winkeladvertentieruimten voor specifieke merkquery’s die de gebruiker wil vermijden. Door deze uitsluitingen toe te passen, kunt u ook verkeer van verkeerd gespelde handelsmerken en zoekopdrachten naar handelsmerken in vreemde talen voorkomen. U kunt uw eigen merktermen uitsluiten en kiezen uit een lijst met andere merken om uit te sluiten. Als een bepaald merk niet wordt vermeld, kunt u een verzoek indienen om te worden opgenomen via Google Ads.

Pagina aanbod. Performance Max-gebruikers hebben binnenkort toegang tot Page Feeds, een functie waarmee ze hun zoekresultaten verder kunnen optimaliseren. Met paginafeeds kunt u verkeer naar specifieke bestemmingspagina-URL’s op hun site leiden en die URL’s per onderwerp groeperen met behulp van labels, zodat ze gemakkelijker te gebruiken zijn binnen een specifieke campagne of itemgroep. Samen met de uitbreiding van de uiteindelijke URL, waarbij AI-technologie zonder trefwoorden wordt gebruikt om het belang van bestemmingspagina’s voor een bedrijf beter te begrijpen, kunnen paginafeeds AI helpen begeleiden en informeren en waardevolle conversies genereren uit onverwachte of onnauwkeurige zoekopdrachten. Dit geeft Performance Max-gebruikers nog een hulpmiddel om de functie voor het uitbreiden van de uiteindelijke URL effectief te gebruiken.

Video creatie. Om het proces voor het maken van videoadvertenties te vereenvoudigen, zijn tools voor het maken van video’s rechtstreeks geïntegreerd in de opzet- en bewerkingsflow van de Performance Max-campagne. Voorheen waren deze tools alleen beschikbaar in de Resource Library. Door deze integratie kunnen gebruikers snel en gemakkelijk videocontent maken, zelfs als ze weinig middelen of tijd hebben.

Aanvullende rapporten. Binnenkort kunt u conversies, conversiewaarde, kosten en andere statistieken bekijken op itemgroepniveau. Met deze gegevens kunt u uw creatieve strategie verbeteren en uw campagnes optimaliseren. Daarnaast zijn er binnenkort inzichten in budgettoewijzing beschikbaar, waardoor u automatisch suggesties krijgt voor het optimaliseren van uw budget en het verbeteren van de campagneprestaties. Deze inzichten omvatten informatie over hoeveel een campagne heeft uitgegeven en naar verwachting zal uitgeven, evenals huidige en verwachte conversieprestaties.

Geen nieuws. Google heeft onlangs ook uitsluitingszoekwoorden op accountniveau, experimenten en een nieuw contentrelevantiecentrum geïntroduceerd om de efficiëntie te verbeteren. Als je deze functies nog niet hebt geprobeerd, is het misschien het proberen waard. Er komen binnenkort 4 nieuwe Google Performance Max-functies aan die voor het eerst in Search Engine Land verschijnen.

Relevante berichten