Checklist voor PPC-beheer: dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse beoordelingen

Checklist voor PPC-beheer: dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse beoordelingen post thumbnail image
Ondanks de hype rond automatisering en machine learning, vereist het beheer van een PPC-account menselijke handen aan het stuur. Al deze mogelijkheden maken het in ieder geval ingewikkelder. Dus stem af en vergeet het, maar op eigen risico. Niemand begrijpt dit beter dan PPC-professionals die verschillende sets accounts beheren – groot en klein – B2B, e-mail en meer. handel en vele andere industrieën. Enkele van die pro’s hebben hun inzichten genadig aangeboden, die zullen worden opgenomen in deze vereenvoudigde PPC-checklist voor dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse accountbeoordelingen.
  • Dagelijks accountoverzicht
    • Nieuwe campagne-elementen
    • Budgettempo
    • Eventuele vlaggen, afkeuringen of andere berichten
  • Wekelijkse accountcontrole
    • Aanbevelingen
    • Budgettempo
    • conversies
    • Zoektermen rapport
    • Abnormale prestatiepieken (omhoog of omlaag)
    • Toon bestemmingen
    • Trefwoorden / zoektermen
    • Prestaties van het apparaat
    • CPC op advertentiegroepniveau, aanpassen op basis van prestatietrends
    • Prestaties per land (verkeerspieken of prestatievariaties)
  • Maandelijkse factuurcontrole
    • Gedetailleerde prestatiebeoordeling en analyse
    • Klant KPI-statistieken
    • Belangrijkste trends
    • Rapport met veilinginzichten
    • Zoekwoord onderzoek
    • Kwaliteitsscore-audit
    • Controle van advertentieteksten
    • Algemene diepe data-analyse
Laten we elk item hieronder bekijken.

Dagelijks accountoverzicht

Voortgang met nieuwe campagne-elementen, met name:

  • Nieuwe advertenties.
  • Extensies.
  • Bijgewerkte biedstrategieën.
Waarom: Je introduceert iets nieuws in het wild. Zelfs als je goed hebt gepland en uitgevoerd, wil je er toch zeker van zijn dat alles wordt goedgekeurd en verloopt zoals jij wilt, zonder onbedoelde gevolgen.

Budgettempo

Waarom: Dit zie je ook terug in de wekelijkse rubriek. Afhankelijk van de grootte van de campagne hoef je dit misschien niet elke dag te checken, maar wil je wel het juiste ritme vinden. Als een campagne aan het einde van een maand, kwartaal of geselecteerde periode te weinig of te veel uitgeeft, is dat meestal een slechte zaak. Dat betekent dat je een aantal potentiële kansen hebt gemist of je zit boven het budget. Misschien heb je moeite om het gebudgetteerde bedrag aan de ene campagne uit te geven, terwijl je bij een andere constant tegen limieten aanloopt.

Bekijk alle tags, afkeuringen of andere berichten

Waarom: Deze dingen gebeuren de hele tijd, zelfs bij de beste professionals. Het enige verschil is dat de beste professionals niet opgeven en snel corrigerende maatregelen nemen of indien nodig in beroep gaan. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Wekelijkse accountcontrole

Aanbevelingen

  • Gooi alles weg dat er niet toe doet.
  • Pas iets nuttigs toe.
Waarom: Als u iets laat vallen dat niet relevant is, verhoogt u uw optimalisatiescore en traint u hopelijk het algoritme van het machine learning-systeem om in de toekomst betere suggesties te doen. Ook als er een aanbeveling is die echt nuttig is als je het wilt proberen. Een woord van waarschuwing: Het is heel gemakkelijk voor Google om wijzigingen gewoon “toe te passen”, dus wees duidelijk over wat u goedkeurt. Aanbevelingen

Budgettempo

Waarom: Zien dagelijkse controle hierboven. (Als u dit dagelijks aanvinkt, krijgt u standaard wekelijkse aandacht. Hopelijk krijgt u in ieder geval de boodschap dat een goed budgettempo van cruciaal belang is, vooral voor accounts op ondernemingsniveau met een krappe budgetspreiding over meerdere advertentiegroepen, campagnes , enz. .)

conversies

Waarom: Richt uw uitgaven indien nodig op campagnes met hogere conversieratio’s of lagere kosten per conversie en u zult de held zijn. conversies

Zoektermen rapport

  • Zoek naar niet-gerelateerde zoekwoorden om te weerleggen.
  • Zoek naar relevante trefwoorden om toe te voegen.
Waarom: Het laatste dat u wilt, is geld verspillen aan zoekwoorden die niet relevant zijn voor uw bedrijf. Het tweede en laatste dat u wilt doen, is zoekwoorden missen waarop u zou moeten bieden.

Abnormale prestatiepieken (omhoog of omlaag)

Waarom: Het is altijd beter om degene te zijn die een ongebruikelijke prestatiepiek opmerkt en analyseert dan verrast te worden. U moet ook kijken of de nieuwste optimalisaties het gewenste effect hebben. Aan de andere kant, als u regelmatig prestatiepieken waarneemt, kunt u een rode vlag krijgen en eventuele problemen sneller oplossen.

Toon bestemmingen

Waarom: Als ze niet regelmatig worden gecontroleerd, kunnen gebieden van lage kwaliteit of niet-gerelateerde gebieden snel het scherm overnemen. U moet elke week controleren waar uw schermgeld aan wordt uitgegeven en wees niet verlegen om uitzonderingen te maken als u denkt dat u uw budget overschrijdt.

Trefwoorden / zoektermen

Waarom: Kom wekelijks terug om er zeker van te zijn dat u uw budget niet verspilt aan triviale omstandigheden. Dit betekent dat u de prestaties van zoekwoorden controleert om te zien of ze moeten worden verwijderd. Het is ook handig om zoektrends in realtime te zien, wat u de kans kan geven om hiervan te profiteren.

Prestaties van het apparaat

Waarom: Soms maakt het uit. Als u een B2B-leverancier bent met een zeer beperkt budget, kan het zijn dat mobiele campagnes gewoon niet doorgaan. Of misschien converteren ze beter. Misschien converteren ze goed, maar zijn de conversiekosten te hoog en niet winstgevend. Bekijk het gewoon! Waarom: Zorg ervoor dat u niet te veel betaalt. Optimaliseer als algemene regel altijd voor successtatistieken die een groter budget rechtvaardigen.

Prestaties per land (verkeerspieken of prestatievariaties)

Waarom: Dit is alleen van toepassing als u campagnes in meer dan één land uitvoert. Als dat het geval is, ga er dan niet vanuit dat de prestaties in alle landen hetzelfde zijn.

Maandelijkse factuurcontrole

Gedetailleerde prestatiebeoordeling en analyse

  • Accountniveau
  • Campagne niveau
  • Op advertentiegroepniveau
  • Publiek niveau
  • Advertentie niveau
  • Trefwoorden
  • conversies
  • Conversiekosten
Waarom: Dit is essentieel voor het beheer van een PPC-campagne. Prestatieveranderingen zijn aan de gang. Het is jouw taak om te weten waarom En welke actie te ondernemen. Bovendien krijgt u meer draagvlak als u het complex kunt nemen en het in een gemakkelijk te begrijpen rapport aan klanten en belanghebbenden kunt presenteren.

Klant KPI-statistieken

Waarom: Zorg ervoor dat de campagnes die u beheert, presteren in lijn met de zakelijke doelstellingen van de klant. Het is tijd om te analyseren en bij te sturen indien nodig.
  • Jaar-op-jaar trends (YoY).
  • Maandelijkse (MoM) trends
Waarom: Door trends op jaarbasis te analyseren, is de kans groter dat u appels met appels kunt vergelijken, omdat u naar een vergelijkbare periode kijkt. Door de gegevens van mama te analyseren, kunnen de belangrijkste breekpunten worden geïdentificeerd die het aantal jaar op jaar zullen bepalen.

Rapport met veilinginzichten

  • Zijn er nieuwe concurrenten?
  • Geven bestaande concurrenten meer uit?
  • Vallen concurrenten uit?
Waarom: Een agressieve concurrent met diepere zakken dan u kunt snel de dynamiek van uw PPC-campagne veranderen. Onwetendheid is geen gelukzaligheid. Rapport met veilinginzichten

Zoekwoord onderzoek

Waarom: Zoek naar nieuwe zoekwoordideeën voor uw campagnes. Het is het beste om de reikwijdte, het doel, de kosten en de waarschijnlijkheid van conversie te begrijpen voordat u een budget instelt.

Kwaliteitsscore-audit

Waarom: Lage scores duiden meestal op slecht presterende campagnes. Terwijl u de gegevens analyseert, probeert u de lage scores te verbeteren om ervoor te zorgen dat de zoekwoorden waarop u biedt advertenties retourneren die relevant zijn voor de intentie van de zoekopdracht en uiteindelijk leiden tot een bestemmingspagina die converteert.

Controle van advertentieteksten

Waarom: Verbeter uw advertentietekst totdat u deze niet meer kunt verbeteren en u goed geoptimaliseerde PPC-campagnes heeft. Kijk naar de afzonderlijke stukjes advertentietekst en hoe ze in elkaar passen. Is er iets dat een speld nodig heeft? Staat alles in de kop en het publiek? Maak nieuwe advertenties om te testen op prestaties uit het verleden.

Algemene diepe data-analyse

Waarom: Je moet begrijpen wat werkt en wat niet en experimenten gebruiken om nieuwe hypothesen te testen.

Regelmatige beoordeling is de sleutel tot succesvolle PPC-prestaties

Zelfs met geautomatiseerde advertentieplatforms is het niet raadzaam om uw ogen te lang van uw campagnes af te wenden. Zonder goede monitoring kunnen betaalde zoekaccounts zijwaarts gaan. Hoewel de lijst niet uitputtend is, zal het uitvoeren van de bovenstaande controles uw PPC-campagnes veel beter maken. Het bericht Checklist voor PPC-beheer: dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse beoordelingen verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten