ChatGPT is een hoofdbestanddeel van veel mensen die werken aan het maken van inhoud en SEO, en het lijkt zelfs een groeiende obsessie te worden voor Google zelf. Het is duidelijk dat de grootste vraag voor SEO’s en mensen die inhoud proberen te maken om zoekmachineverkeer te stimuleren, is:
Hoe kan ChatGPT u helpen bij het maken van SEO-inhoud?
ChatGPT heeft verschillende specifieke functies die u kunnen helpen bij het maken van SEO-inhoud, zoals:
Schrijf volledige SEO-gerichte blogberichten, artikelen en bestemmingspagina’s.
Creëer onderzoek dat u kunt gebruiken in SEO-gerichte inhoud.
Het uitvoeren van specifieke SEO-taken om u te helpen bij het maken van inhoud, zoals zoekwoordonderzoek of inhoudsgroepering.
Maak insluitingen en aanpassingen aan uw inhoud om uw artikelen beter en gemakkelijker te linken te maken.
Klinkt goed, toch? De keerzijde is dat hoewel ChatGPT ongelooflijk handig kan zijn in sommige scenario’s voor het maken van SEO-inhoud, het ook uw sites in gevaar kan brengen. (Om nog maar te zwijgen van het feit dat sommige taken nog steeds behoorlijk slecht zijn.) Dit artikel beschrijft enkele van de functies die u kunt gebruiken om SEO-inhoud te maken, waarschuwt u voor enkele van de risico’s die aan sommige ervan zijn verbonden en bespreekt gebieden. waar u misschien beter een ander hulpmiddel voor de klus kunt gebruiken.
Blogposts schrijven met ChatGPT.
ChatGPT kan binnen enkele minuten hele blogposts schrijven (en is niet erg bescheiden als de gegenereerde output iets afleidt):
Google zei dat hun primaire zorg is of AI-inhoud “nuttig” is en of al hun richtlijnen en recente updates (inclusief EEAT) van toepassing zijn op AI-inhoud. Ze schreven er onlangs weer over, waarbij ze duidelijk maakten dat er geen “verbod” is op door AI gegenereerde inhoud in de zoekresultaten van Google. Zoals met de meeste dingen in SEO, als uw vraag is “werkt AI-inhoud”, is het antwoord eigenlijk “het hangt ervan af”. Als u een zeer gerenommeerde site heeft, zoals Bankrate of CNET, kunnen er onderwerpen zijn waarop AI-inhoud zeer goed kan worden gerangschikt, misschien zelfs met minimale bewerking. Als je een indie-uitgever bent die duizenden door AI gegenereerde blogposts publiceert, of gewoon een minder gezaghebbende site bent die veel AI-inhoud naar buiten brengt, heb je misschien pech (zie het voorbeeld van Mark Williams-Cook in de eerste opmerking). hier): Zoals je kunt zien, beweegt zijn grafiek al een tijdje naar boven en naar rechts (tot nu toe). Als u een bedrijf heeft, moet u zich ook zorgen maken over de nauwkeurigheid van ChatGPT-inhoud, net zoals u zou doen met interne of freelance schrijvers. Er zijn veel dingen waardoor het fout gaat, zoals de tool zelf zal toegeven:
Dus of u wel of niet kunt werken met de inhoud van ChatGPT intact, hangt af van wat u probeert te bereiken en uw risicodrempel.
Subsecties, metabeschrijvingen en korte inhoudsblokken maken
Hoewel u voorzichtig wilt zijn met de inhoud die u ChatGPT toestaat te gebruiken, zijn er een paar dingen die u kunt doen om de inhoud die het creëert nuttiger te maken:
Specifieke aanwijzingen: Geef zeer specifieke aanwijzingen over de hoek die u wilt dat het gereedschap inneemt.
Trainingsdata: Dien een alinea in van uw schrijven of een schrijver die u wilt evenaren om uw schrijfstijl te verbeteren.
Beperk het volume: Door de hoeveelheid inhoud die u verwacht te beperken, heeft u een grotere kans om de juiste output te krijgen
In plaats van ChatGPT te vragen een heel artikel uit te voeren en te schrijven, kunnen we het een alinea uit ons schrijven geven en vragen om iets heel specifieks te schrijven om een goede alinea te maken:
Extra dingen die u kunt doen met ChatGPT zijn onder andere:
Productbeschrijvingen: Dit is wanneer u basisinformatie over het product verstrekt. Houd er rekening mee dat ChatGPT het web niet kan crawlen om productinformatie te verstrekken en dat de informatie die het heeft mogelijk verouderd is.
Samenvattingen van inhoud of bronnen: U kunt een blogpost, onderzoekspaper, enz. samenvatten (en ernaar linken).
Bronnen en middelen: je kunt ChatGPT vragen om een lijst met boeken te genereren die je lezers leuk zouden vinden of een lijst met geweldige bronnen (hoewel nogmaals, wees voorzichtig om alle webbronnen te controleren die de tool voor je genereert).
Een overzicht van een blogpost maken
Nu kunnen we de relatief veilige functie van ChatGPT benaderen – meer een schrijfassistent dan een auteur van hele artikelen. Als u SEO-gerichte inhoud maakt, zal dit niet het werk doen van tools zoals Clearscope, Market Muse, Content Harmony of iets dergelijks die inhoudsoverzichten en -overzichten genereren om uw artikel specifiek te optimaliseren voor zoekrangschikkingen. Als ChatGPT een overzicht genereert, kunt u ook goede ideeën opdoen en beginnen met het opstellen van uw artikel.
Lijsten met statistieken
Nogmaals, het is belangrijk om te benadrukken dat de informatie die je krijgt van AI-tools zoals ChatGPT vaak verkeerd of misleidend kan zijn, maar je kunt de tool gebruiken als onderzoeksassistent om snel een grote lijst met statistieken te genereren.
Inhoud herschrijven en redigeren
Zoals je hierboven hebt gezien, kan ChatGPT enkele onnauwkeurigheden bevatten en zal het serieuze menselijke editors niet snel vervangen, maar de tool kan helpen bij het opschonen van bepaalde elementen van je artikel. Enkele voorbeelden worden hieronder gegeven.
Paragraaf inkorten
Als je het bij korte alinea’s wilt houden en je inhoud wilt bewerken om het leesbaarder te maken, kun je ChatGPT vragen om alinea’s voor je op te splitsen:
Ondertitels toevoegen aan een artikel
Om de leesbaarheid van uw artikel verder te verbeteren, kunt u ChatGPT ook instellen om subkoppen voor uw inhoud te genereren. Je moet heel specifiek zijn in je aanwijzingen, anders krijg je alleen een schets. Hier is een prompt die voor mij werkte:
Focus op de inhoud
U kunt de tool ook vragen om de eerste alinea beter te focussen op waar de zoeker naar op zoek is, zodat hij zich kan binden wanneer de bezoeker voor het eerst op de pagina terechtkomt:
Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
Gratis tools maken
Ik was erg geïnteresseerd in het gebruik van ChatGPT om de code te genereren. Mensen gebruiken deze tool zogenaamd om ontwikkelaarswerk op zich te nemen, dus ik dacht dat het een geweldige kans zou zijn om gratis tools te maken om de inhoudskwaliteit en betrokkenheid te verbeteren, en deze te gebruiken voor linkbuilding. Ik heb geprobeerd een gratis spreadsheet-widget te maken, beginnend met een heel eenvoudige prompt:
Ik nam de originele code-uitvoer en plakte deze rechtstreeks in de blogpost en de uitvoer was veelbelovend.
Het is niet mooi, en de wiskunde klopt duidelijk niet, maar het is een begin. Toen voegde ik nog een prompt toe:
En er was weer een update met wat verbeteringen.
Ik moest met extra prompts spelen om de achtergrond te veranderen en de berekening goed te krijgen, maar hier is de definitieve versie.
Hier kunt u de tool direct testen met behulp van verschillende ingangen op onze website. Met voldoende geduld zijn er waarschijnlijk verschillende widgets die u ChatGPT voor u kunt laten maken, zoals:
Formulieren.
Simpele programma’s.
Tafels.
Eenvoudige plug-ins.
Mogelijk kunt u de code opschonen of fouten opsporen in de code die u al hebt geschreven.
Het maken van datavisualisaties en infographics
Net als bij de statistiekenlijsten kunt u het verzamelen van relevante statistieken uitbesteden aan ChatGPT en deze gebruiken in infographics. Ik dacht dat het misschien interessant zou zijn om te zien of ChatGPT zou kunnen helpen bij het maken van afbeeldingen met zijn zustertool DALL-E (zoals toen Google Home met Alexa sprak) en vroeg om te vragen:
Helaas lijkt DALL-E momenteel geen Engelse tekst op afbeeldingen weer te geven:
(En de video-AI-tool van Canva had vergelijkbare problemen, dus voorlopig moet je gegevens naar de tool overbrengen en handmatig infographics maken.)
Contentclustering en trefwoordonderzoek
Als u uw eigen proces heeft voor het maken van onderwerpgroepen en het doen van zoekwoordonderzoek op basis van SEO-gegevens, wilt u misschien niet volledig op ChatGPT vertrouwen voor deze taken. Dit betekent dat je de brainstormtool kunt gebruiken:
Vraag voor meer zoekwoordideeën vanuit verschillende invalshoeken:
Voor een verklarende woordenlijst met betrekking tot uw onderwerp.
Voor concepten op hoog niveau met betrekking tot uw onderwerp.
Voor categorieën gerelateerd aan uw niche of subonderwerpen gerelateerd aan uw onderwerp.
Vragen die iemand die geïnteresseerd is in uw niche zal stellen.
U kunt de tool ook vragen om “populariteitsscores” voor termen, maar zoals ChatGPT u zal vertellen, heeft het geen toegang tot de huidige zoekgegevens, dus controleer dit met uw favoriete zoekwoordentool. U kunt het ook gebruiken om lijsten met termen in eenvoudige groepen te ordenen:
U kunt ook verschillende groeperingen proberen, zoals groeperen op doel of termen die dezelfde woorden bevatten. Houd er rekening mee dat u momenteel slechts 4.096 tekens kunt invoeren in de ChatGPT-chatbox. Er is een limiet aan het aantal termen dat u kunt indienen om te worden gegroepeerd, en nogmaals, ze zullen niet worden gegroepeerd op SEO-gerelateerde gegevens.
Informatie Assistent
Naast uw inspanningen voor het maken van inhoud, kan ChatGPT u helpen met verschillende taken voor het promoten van inhoud. U kunt de tool gebruiken om een lijst met blogberichten te maken:
Hij kan zelfs blogonderwerpen voor specifieke websites bedenken en uw nieuwsbrieven schrijven. brieven. Nogmaals, houd er rekening mee dat de trainingsgegevens van de tool niet up-to-date zijn, dus sommige van de ideeën die het oplevert, kunnen zijn waar de blog over heeft geschreven sinds de trainingsgegevens voor ChatGPT werden verzameld.
Wees creatief en beheers uw aanwijzingen
In dit artikel hebben we gekeken naar enkele veelvoorkomende gebieden waar ChatGPT u kan helpen bij het maken van inhoud voor SEO. Naarmate het platform evolueert, groeit ook de lijst. Een goede benadering is om na te denken over de dingen die ChatGPT doet (en niet doet) en hoe het u kan helpen bij uw dagelijkse inspanningen. Ik probeer ChatGPT meer te zien als een schrijf- en onderzoeksassistent dan als een ‘AI-contentmaker’. Met deze mentaliteit kunt u de tool gebruiken alsof u een SOP maakt of een taak aan een persoon delegeert. Je moet:
Zorg ervoor dat de taak overeenkomt met de vaardigheden van de persoon.
Wees duidelijk over wat je wilt.
Wees duidelijk over wat je precies wilt als wat je krijgt niet is wat je verwachtte.
AI wordt een steeds belangrijker onderdeel van veel marketingtoolkits. Veel tools die vaak worden gebruikt door makers van inhoud, zoals Canva, Notion en anderen, hebben AI-tools aan hun aanbod toegevoegd. Om efficiënter om te gaan met de manier waarop prompts werken, is het daarom belangrijk om de soorten prompts te begrijpen die AI-tools tegenkomen en hoe u uw taak weer op het goede spoor kunt krijgen nadat een prompt de uitvoer heeft geretourneerd die u niet wilt. Door AI aangedreven proces voor het maken van inhoud. Het bericht Hoe ChatGPT u kan helpen bij het maken van SEO-vriendelijke content verscheen eerst op Search Engine Land.
Google heeft Google in 2023 uitgebracht. in april beoordelingen updaten vandaag 2023 12 april om 12.00 uur EST (9.00 uur PDT). Deze update is sterk afhankelijk van ervaringssignalen. Google anno
Een gelokaliseerde marketingbenadering kan een groot groeipotentieel voor uw bedrijf ontsluiten, maar kan ook zeer concurrerend zijn. Dus wat is er nodig om de lat hoger te leggen en uw
Tijdens een recente Google SEO Business Hours Q&A-sessie vroeg een bezorgde website-eigenaar naar de trage indexering van hun website met 16.000 pagina’s. Gary Illyes, een lid van het Google Search