Microsoft-advertenties in 2023: belangrijke gebieden om te exploiteren, testen en optimaliseren

Microsoft-advertenties in 2023: belangrijke gebieden om te exploiteren, testen en optimaliseren post thumbnail image

Google’s zware inzet voor machine learning en geautomatiseerd bieden – het opgeven van meer handmatige optimalisatie – veroorzaakt frustratie bij doorgewinterde PPC-marketeers. Een agressief voorbeeld van deze trend was de herziening van de richtlijnen voor het verwijderen van dubbele zoekwoorden in januari, waarin werd aangekondigd dat overtollige exacte zoekwoorden en zoekwoordgroepen zouden worden verwijderd ten gunste van brede zoekwoorden. En sommigen van ons vragen zich af of het tijd is om het oude kleine broertje van de betaalde zoekwereld, Microsoft Advertising, opnieuw te bekijken. in 2022 Aan het einde van het jaar kondigde Microsoft zijn ambitieuze doelstellingen aan om een ​​groter deel van het reclamebudget van het merk op zich te nemen. Laten we, met dat veelbelovende vooruitzicht in gedachten, eens kijken naar Microsoft Ads (of Bing Ads, zoals de meeste PPC-marketeers het nog steeds graag noemen) op Google, inclusief de voor- en nadelen en kansen voor het platform om een ​​beetje te groeien. .

Welke voordelen biedt Microsoft Search momenteel PPC-experts ten opzichte van Google?

Op het moment van schrijven biedt Microsoft (en zijn zoekmachine, Microsoft Bing) verschillende belangrijke voordelen ten opzichte van Google. De eerste is het voordeel van EQ: ik heb gemerkt dat hun vertegenwoordigers betrouwbaar, behulpzaam en veel minder agendagestuurd zijn dan de vertegenwoordigers van Google. Dat is te verwachten van een concurrerend merk dat hard moet werken om marktaandeel te winnen, maar het is nog steeds lonend om te werken met mensen die op zoek zijn naar manieren om uw doelen te bereiken en te doen wat goed is voor uw klanten. Vanuit een strikt groeimarketingperspectief heeft Microsoft een unieke kans om gebruik te maken van de targeting van LinkedIn, waardoor marketeers op zoek kunnen gaan naar manieren om krappere budgetten te gebruiken om een ​​accountgebaseerde marketingstrategie (ABM) te ontwikkelen. Microsoft biedt targeting op werkplek, branche en specifieke bedrijven. Ze hebben nog niet alle targetingmogelijkheden van LinkedIn (daarover later meer), maar u kunt functie-uitsluitingen en bedrijfstargeting gebruiken om ABM-targeting voor uw ICP-merken op te bouwen. Het netwerk van zoekpartners van Microsoft omvat ook DuckDuckGo, dat steeds populairder wordt, ook al – en misschien omdat – het een privacy-eerst platform is, geen advertentienetwerk. Als u DuckDuckGo wilt testen, kunt u andere bestemmingen isoleren in Search Partners en proberen uw uitgaven daar te concentreren, maar u kunt het niet echt isoleren voor een schone test. Op het gebied van functies heeft Microsoft onlangs Google verslagen door video-extensies uit te brengen die een aanvulling vormen op actie- en recensie-extensies als prachtig ontworpen advertentiefuncties.

Extensies

Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Welke zwakke punten zijn er nog in Microsoft Advertising?

De eerste en meest voor de hand liggende is schaal. Hoewel Bing de afgelopen drie jaar de kloof met Google heeft verkleind in termen van zoekmachinevolume, is het volume van Google bijna 10 keer zo groot als dat van Bing. En Bing is op andere manieren het kleine broertje. Het bootst meestal Google na met een doorlooptijd van enkele maanden. (De Bing RSA-migratiedeadline nadert bijvoorbeeld en ze pushen Performance Max-achtige functies voor eCommerce-merken). Met andere woorden, de meeste functies die door Google zijn uitgebracht, komen op Bing terecht, of adverteerders dat nu leuk vinden of niet. Op het gebied van kwaliteit heeft Bing van oudsher moeite om de consistentie van het algoritme van Google te evenaren, wat een probleem was voor adverteerders die vochten om controle over hun belangrijkste zoekwoorden. De laatste tijd zien hun exacte match-queryresultaten er bijna net zo goed uit als die van Google, en ze delen bijna alle zoektermgegevens voor alle zoekwoordtypen (~99% vs. Google <80%). Als dit nog steeds een nadeel is, is het minimaal - en het zou zelfs een voordeel kunnen worden als Bing zich blijft concentreren op consistentie.

Wanneer (en waarom) zouden adverteerders moeten overwegen om meer te investeren en te experimenteren met Microsoft Advertising?

In mijn klantaccounts is de CPC van Bing doorgaans lager dan die van Google vanwege minder concurrentie om zoekwoorden. Hoewel dit niet altijd de conversieratio’s verhoogt (in feite zijn ze meestal hoger op Google), kan het resulteren in effectievere CPL’s. Ook is de schaal veel kleiner omdat concurrerende CPL’s alleen geen grote verschuivingen van middelen rechtvaardigen. Maar Bing is een slim spel in verschillende scenario’s.

  • We raden altijd aan om de algemene voorwaarden van uw merk in de gaten te houden om uw gazon te beschermen. Dit lijkt misschien voor de hand liggend, maar er zijn veel merken die deze stap vergeten.
  • Lagere CPC’s kunnen u helpen voldoende volume te genereren om te begrijpen wat uw kosten zijn.
  • Ik raad nog steeds aan Google volledig te financieren, maar als je een relatief kleine maandelijkse of budgetbesparende mogelijkheid ziet wanneer je Google doorzoekt op slecht presterende zoekwoorden, is Bing misschien het proberen waard.

Over het algemeen geldt dat als u constant in Google investeert en moeite heeft om uw rendement te verbeteren of te behouden, kijk waar uw rendement is afgenomen en overweeg om terug te schalen en opnieuw te investeren in Bing-tests.

Waar moet Microsoft zich op richten om te verbeteren om te kunnen concurreren met Google?

Microsoft lijkt all-in te gaan op kunstmatige intelligentie, gezien de recente investering van $ 10 miljard. USD-investering in OpenAI en populaire functies van ChatGPT. Als ChatGPT iets toevoegt aan de zoekfunctie van Bing, zoals het gerucht ging, zou het meteen voor Bing kunnen zorgen als een trendy, handig alternatief voor Google en het helpen om marktaandeel te veroveren. Als het gaat om advertentiebudgetten, zou ik Microsoft ten zeerste aanbevelen om adverteerders de mogelijkheid te bieden om doelgroepen op te bouwen met behulp van LinkedIn-targeting. Lead audiences voor B2B is een belangrijke zwakte van Google die Microsoft zo snel mogelijk zou moeten benutten. Dit zou een geweldige ABM-optie kunnen zijn voor bedrijven die zich geen dure ABM-tools kunnen veroorloven. Er is ook ruimte om veel nuance toe te voegen aan bestaande LinkedIn-achtige targeting. De mogelijkheid om op positie te targeten, en wat nog belangrijker is, de mogelijkheid om in te zoomen op ‘en’ en/of targeting, zou B2B-adverteerders een grotere precisie geven dan Google. Naast targeting- en chatbot-innovaties, zou ik Bing aanraden zich te concentreren op het bijhouden van offline conversies. De combinatie van de klik-ID van Microsoft en autotagging voor gebruik met CRM heeft een lange weg afgelegd, maar is niet zo robuust als de offline tracking van Google, die cruciaal is voor B2B-optimalisatie.

Vergeet de Microsoft-advertenties niet

Op dit moment heb ik, afgezien van enkele specifieke use-cases, geen overtuigende argumenten om middelen van Google naar Bing te verplaatsen. Toch bouwt Microsoft gestaag aan momentum met ruimte om meer te bouwen. Als de betrokkenheidskosten van Google blijven stijgen en Microsoft zich richt op machtigingen waarmee adverteerders de juiste mensen effectiever kunnen bereiken, kan het beeld veranderen. Blijf in de tussentijd op de hoogte van productreleases en aankondigingen. Bescherm tegen adoptie van een platform dat de komende maanden relevanter zal worden. Het bericht Microsoft Ads 2023: sleutelgebieden van hefboomwerking, testen en optimalisatie verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten