Zoals eerder gemeld, leren we nu meer over de plannen van Microsoft om ChatGPT naar Bing Search te brengen. Reed Albergotti zei dat naast OpenAI’s ChatGPT, een snellere en rijkere versie genaamd GPT-4 wordt toegevoegd aan Bing Search.
Bericht. Het rapport zegt: “De meest interessante verbetering beschreven door bronnen in de laatste versie is de snelheid van GPT-4. Op dit moment kan het enige tijd duren – soms een paar minuten in mijn ervaring – voordat ChatGPT reageert. Momenteel is ChatFPT, dat werkt met GPT-3.5, traag en kan het enkele minuten duren om een resultaat weer te geven. De antwoorden verkregen met de GPT-4 zouden naar verluidt “menselijker klinken en gedetailleerder zijn”, aldus het rapport.
GPT-4. GPT-4, wat staat voor Generative Pre-Tained Transformer 4, is een neuraal netwerk ontwikkeld door OpenAI. Dit is een andere versie van GPT-3.5 die momenteel wordt gebruikt door ChatGPT. Ter herinnering: OpenAI introduceerde ChatGPT in 2022. in november Het is gebouwd op OpenAI’s GPT-3.5-familie van grote taalmodellen en is nauwkeurig afgestemd op begeleide en versterkende leertechnieken. ChatGPT gebruikt content van overal op internet tot 2021 om te leren hoe je vragen moet beantwoorden, maar heeft moeite als het gaat om de nieuwste en trending onderwerpen. Hoe het technisch werkt, lees je in deze blogpost.
Google in de problemen? Zoals ik al eerder zei, denk ik niet dat Google in de problemen zit, ondanks meldingen van een “code rood” bij Google voor zijn op AI gebaseerde Chatbot. Google heeft geavanceerde AI en machine learning die precies kunnen wat ChatGPT al doet, of beter. Het gerucht gaat zelfs dat Google zijn eigen versie is begonnen, genaamd Apprentice Bard. Het spamteam van Google zei dat het methoden heeft om door AI gewassen geschraapte inhoud te detecteren en te neutraliseren. We weten ook dat er tal van tools zijn om door AI gegenereerde inhoud te detecteren, dus als AI AI kan detecteren, vraag ik me af hoeveel code rood dat is?
Waarom kan het ons schelen? Elke nieuwe zoekfunctie, vooral een chatbot, kan het gedrag van zoekers veranderen. Als SEO’s, PVR’s en marketeers is het belangrijk om het gedrag van zoekers te begrijpen en te verschijnen op de plaatsen waar mensen zoeken, om de bekendheid, het verkeer en de omzet van u en uw klanten te vergroten. Het is erg nieuw, maar zowel zoekmachines als marketeers zijn geïnteresseerd geraakt in dit type AI. Ik weet zeker dat we deze ruimte allemaal nauwlettend in de gaten zullen houden om ervoor te zorgen dat we deze benutten voor onze klanten en belanghebbenden. Het bericht Rapport: de ChatGPT-functie van Microsoft Bing om sneller en rijker te worden met GPT-4 verscheen eerst op Search Engine Land.