Uitsluitingszoekwoorden op Google-accountniveau zijn hier

Uitsluitingszoekwoorden op Google-accountniveau zijn hier post thumbnail image

Om ongewenste vertoningen of klikken van bepaalde zoektermen in meerdere campagnes te voorkomen, kunnen adverteerders een lijst met uitsluitingszoekwoorden maken op accountniveau en deze toepassen op hun respectievelijke campagnes. Dit bespaart u de moeite om dezelfde uitsluitingszoekwoorden toe te voegen aan afzonderlijke campagnes en maakt het gemakkelijker om toekomstige wijzigingen in uitsluitingszoekwoorden in verschillende campagnes te beheren.

Hoe het werkt Door een lijst met uitsluitingszoekwoorden te maken, kunt u voorkomen dat advertenties worden weergegeven voor specifieke termen die niet relevant zijn voor uw merk, waardoor het gemakkelijker wordt voor uw advertenties om de gewenste doelgroep te bereiken en voor meer succesvolle conversies. Als voorbeeld uit het Help-document van Google Ads: als u een sportwinkel heeft die is gespecialiseerd in sportkleding, kunt u een lijst met uitsluitingszoekwoorden maken met termen als ‘broeken’ of ’tops’ om te voorkomen dat uw advertenties worden weergegeven aan mensen die zoeken voor die voorwaarden.

Waarom kan het ons schelen? Lijsten met uitsluitingszoekwoorden helpen ervoor te zorgen dat hun advertenties alleen aan de meest relevante doelgroepen worden getoond. Door irrelevante zoektermen uit te sluiten, vergroten lijsten met uitsluitingszoekwoorden de kans dat uw advertenties worden gezien door mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in de producten of services waarvoor wordt geadverteerd. Dit kan leiden tot hogere klikfrequenties en conversieratio’s, waardoor de adverteerder een beter rendement op zijn investering kan behalen. Daarnaast kun je besparen op advertentiekosten omdat er geen advertenties worden getoond aan mensen die geen interesse hebben in het product. Het opzetten van deze lijsten op accountniveau bespaart adverteerders veel tijd als ze een account hebben met meerdere campagnes.

Graaf dieper. Je kunt de volledige aankondiging van Google hier lezen. De post Negatieve zoekwoorden op Google-accountniveau zijn hier verschenen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten