Alan Kent, de pleitbezorger van Google voor ontwikkelaars, zegt dat productrecensies die naar meerdere verkopers linken, hoger kunnen scoren dan recensies die naar één verkoper linken. Kent bevestigde dit op Twitter in antwoord op een vraag over de documentatie van Google over het schrijven van hoogwaardige productrecensies. Het document bevat een regel die zegt: “Overweeg om links naar meerdere leveranciers op te nemen om de lezer de mogelijkheid te geven om te kopen bij een handelaar naar keuze.” Betekent dit dat de site in het nadeel is als deze maar naar één verkoper linkt? Kent zegt ja, linken naar slechts één handelaar zou de site in het nadeel brengen. Een pagina met productrecensies die naar meerdere verkopers linkt, kan hoger scoren, als al het andere gelijk is. Ja. Als er twee geweldige sites waren met vergelijkbare geweldige inhoud, zou degene met beoordelingen die naar meerdere providers verwijzen een kleine verbetering kunnen gebruiken. Maar vaker wel dan niet, zal de kwaliteit van de inhoud variëren en domineren. — Alan Kent (@akent99) maart 2023 10 januari
Uitgelichte afbeelding: Tikhonova Yana/Shutterstock