Google raadt verschillende datumsignalen op webpagina’s aan

Google raadt verschillende datumsignalen op webpagina’s aan post thumbnail image

Google benadrukt het belang van het opnemen van meerdere datumindicatoren op webpagina’s om ervoor te zorgen dat de juiste datum wordt weergegeven in zoekresultaten. Naar aanleiding van een bug met datums in Google Nieuws die Glenn Gabe op Twitter benadrukte, herinnert Google Search Liaison Danny Sullivan de gemeenschap aan de aanbevolen praktijk om meerdere datumsignalen op webpagina’s op te nemen om soortgelijke fouten te voorkomen. Dit zijn onze aanbevelingen voor datums: https://t.co/SwbFzZePsNhttps://t.co/crExeaQrVz Begrijp alsjeblieft dat metadata alleen voor sommigen idealiter voldoende is en we zullen blijven verbeteren. Maar er zijn goede redenen waarom we van meerdere datumsignalen houden. — Google SearchLiaison (@searchliaison) maart 2023 5 januari Onnauwkeurige of verouderde datums kunnen verwarring veroorzaken en gebruikers ervan weerhouden uw website te bezoeken. Dat betekent dat Google het goed moet doen. Maar uitgevers moeten hun steentje bijdragen door Google de juiste signalen te geven. Sullivan verwijst naar de documentatie van Google over de invloed van datums op tekenreeksen van zoekresultaten, waarin staat: “Google vertrouwt niet op een enkele datumfactor omdat alle factoren problemen kunnen hebben. Daarom houden onze systemen rekening met verschillende factoren om te bepalen wanneer een pagina is gepubliceerd of aanzienlijk is bijgewerkt. Hoewel Google niet kan garanderen dat de tekenreeksdatum wordt weergegeven in zoekresultaten, of deze nu zichtbaar zijn of zijn ingesloten in gestructureerde gegevens, helpt het volgen van de richtlijnen de algoritmen van Google om de informatie te vinden en te verwerken. Hier vindt u meer informatie over hoe u Google kunt vertellen welke datum u in zoekresultaten wilt weergeven.

Praktische tips voor artikeldatums in zoekresultaten van Google

Er zijn verschillende manieren om ervoor te zorgen dat de juiste datum in de zoekresultaten wordt weergegeven:

  1. Gebruik een artikel : Element
  2. Gebruik de lastmod-tag: Lastmod-tag toegevoegd aan het element , gebruikt om aan te geven wanneer een webpagina voor het laatst is gewijzigd. Zoekmachines kunnen deze informatie gebruiken om de relevantie en actualiteit van een pagina te evalueren en kunnen deze informatie opnemen in hun zoekresultaten.
  3. Gebruik de publish-tag: Op blogs of nieuwssites kan de publicatietag worden gebruikt om de publicatiedatum van een artikel aan te geven. Deze tag moet in het element worden geplaatst
    en zal zoekmachines helpen bij het bepalen van de publicatiedatum van het artikel.
  4. Gebruik de tag article:published_time: Net als de publicatietag kan de tag article:published_time worden gebruikt om de publicatiedatum van een artikel te specificeren. De volgende tag, die deel uitmaakt van het artikel: prefix, moet in een HTML-pagina-element worden geplaatst .

Naast het gebruik van de juiste HTML-tags om de datum aan te geven, kan het bijwerken van uw inhoud de kans vergroten dat Google de juiste datum weergeeft. Ten slotte is het belangrijk om signalen te minimaliseren die Google in de war kunnen brengen, zoals het weergeven van meerdere datums op dezelfde pagina. Om ervoor te zorgen dat de datums in Nieuws en Zoeken nauwkeurig zijn, stellen de richtlijnen van Google dat artikelen moeten worden opgenomen alleen een duidelijke, zichtbare datum en tijd, ideaal geplaatst tussen de kop en de hoofdtekst van het artikel. Google werkt aan het verbeteren van zijn vermogen om de datums van artikelen met minimale signalen te detecteren en weer te geven, maar het is nog niet volledig geïmplementeerd. Tot die tijd wordt uitgevers sterk aangemoedigd om de praktische tips van Google voor artikeldatums te volgen.
Uitgelichte afbeelding: Igal Vaisman/Shutterstock

Relevante berichten