2022 was een wervelwind van een jaar voor de SEO-industrie en er zijn geen tekenen van vertraging. Google heeft dit jaar alleen al acht bevestigde en onbevestigde updates laten vallen, waardoor veel bedrijven moeite hebben om bij te blijven. Hoe past u uw SEO-strategie aan met zo’n volatiliteit om fris en relevant te blijven? Welke invloed hebben de algoritmewijzigingen van dit jaar op uw SEO-strategie voor 2023? Hoe bereidt u zich voor op de volgende stap van Google en gaat u verder? 14 december organiseerde een webinar met Pat Reinhart, Vice President Customer Success bij Conductor. Reinhart vat de grootste SEO-inzichten van dit jaar samen en deelt enkele voorspellingen van experts op basis van 2022. algoritme-updates om te onthullen wat het volgende jaar zou kunnen brengen. Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de volledige presentatie.
Voorspelling #1: de volatiliteit van Google zal blijven toenemen
Er is veel volatiliteit en dit kan het nieuwe normaal zijn.
[Discover tips on how to navigate the new normal] Directe toegang tot webinar → Dit jaar en mogelijk het volgende jaar zal zo intens zijn dat de tijd tussen algoritme-updates steeds korter wordt en ze zich op elkaar beginnen te stapelen.
Video-auteur “Dirigent”, 2022. December. Google blijft nieuwe functies en resultaattypen testen. Wat betekent dit? Er zullen meer algoritmeveranderingen plaatsvinden in minder tijd, wat meer volatiliteit betekent.
3 dingen om op te letten:
- Updates worden over elkaar en dichter bij elkaar afgeleverd.
- Updates starten sneller.
- Google geeft niet meer om je gevoelens.
[Learn how to make these updates easier to handle] Direct toegang tot webinar → In de komende jaren zal Google meer tests en dataverzoeken ontvangen over wat er gebeurt in jongere generaties, dus we zullen de toekomst van voorspellingen zijn.
Voorspelling 2: Visueel zoeken zal prominenter worden
Gen-Z zal TikTok en Instagram doorzoeken en Google effectief omzeilen. Google verandert om bij te blijven. Jongere generaties hebben een betere band met beeld omdat het hen een betere ervaring geeft. Dus Google gebruikt nu meer visuele elementen bij het zoeken.
3 dingen om op te letten:
- Zorg goed voor je afbeeldingen.
- Maak video-inhoud.
- Houd er rekening mee dat Google niet de enige zoekmachine is.
[How you should approach each “search engine”] Direct toegang tot het webinar →
Voorspelling 3: Meer bedrijven zullen technische SEO serieus nemen
Google wil gebruikers een goede ervaring geven, daarom wordt het steeds belangrijker om ervoor te zorgen dat je website op technisch niveau werkt. Veel bedrijven weten nu dat de oplossing ligt in het creëren van een systeem waarbij uw website constant wordt gemonitord, wat leidt tot een “always on”-mentaliteit.
[See what “always-on” looks like] Direct toegang tot het webinar →
3 dingen om op te letten:
- De gezondheid van uw site.
- Je houding.
- Algoritmen waarop u zich specifiek richt.
Voorspelling 4: Bedrijven zullen geld verspillen in de metaverse
Het is verstandig om nog niet in Metaverse te investeren omdat het niet bewezen is.
3 dingen om op te letten:
- Het is niet klaar.
- Niemand gebruikt het.
- Het wordt waarschijnlijk heel raar, heel binnenkort.
[Find out why] Direct toegang tot het webinar →
Voorspelling 5: Iedereen gaat vergeten dat Universal Analytics verdwijnt
Dat zal iedereen in 2023 vergeten 1 juli Universal Analytics zal niet meer bestaan. En het zal te gek zijn voor degenen die nog nooit GA4 hebben ingesteld. Hoewel de meeste voorspellingen veel te maken hebben met algoritmen, draait het uiteindelijk allemaal om de inhoud die u maakt en de ervaring die u uw klanten biedt, dus zorg ervoor dat in 2023 je zult het effectief kunnen monitoren.
[Slides] Expert SEO en Google Algoritme Voorspellingen voor 2023
Hier is de presentatie:
Expert SEO en Google Algoritme Voorspellingen voor 2023 van Zoekmachine tijdschrift
Beeldcredits Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal