In de nieuwste Google Ads-trainingsvideo maakten adverteerders kennis met nieuw onderzoek naar conversie-optimalisatie. De tutorial behandelt hoe u meer conversies kunt genereren en hoe u dit kunt instellen in Google Ads.
Wat is conversieverhoging en hoe werkt het?
Conversietoename meet hoeveel conversies het resultaat waren van de advertenties die zonder de advertenties niet zouden zijn gebeurd. De oplossing voor conversie-optimalisatie van Google combineert verschillende meettactieken, waaronder:
Meerdere aanrakingen toewijzen
Groei experimenten
Marketingmix-modellen
De toename in conversies wordt bepaald als een gecontroleerd experiment in de Google Ads-interface, waarbij uw doelgroep in twee groepen wordt verdeeld:
Eén groep die advertenties ontvangt (controle)
Eén groep die geen advertenties ontvangt (experiment)
Een experiment kan doelgroepen segmenteren op basis van willekeurige gebruikersselectie of op geografie. Conversieboosts zijn beschikbaar voor video-, Discovery- en app-campagnes.
Waarom conversiepromotie gebruiken?
In de videozelfstudie van Google begon de introductie vandaag met drie grote uitdagingen op het gebied van marketingmetingen.
Customer journeys zijn complexer. Omdat mensen op meerdere platforms interactie hebben met advertenties, is het soms moeilijk of onmogelijk om de punten te koppelen aan één uniek gebruikerstraject.
Op cookies gebaseerde evaluatie blijft afnemen. Hierdoor zijn marketeers zich minder bewust van wat werkt (en wat niet).
Van marketeers wordt verwacht dat ze meer doen met minder. Al die tijd testen ze steeds meer de behoefte aan winstgevendheid.
Hoe de toename in conversies te bepalen
De zelfstudievideo bood stapsgewijze instructies op basis van gebruikersscheiding.
Stap 1:
Ga in de Google Ads-interface naar het hoofdmenu. Klik op Tools & instellingen >> Meting >> Hefmeting.
Klik vervolgens op “+” om een nieuwe studie te starten.
Stap 2:
Kies of uw onderzoek gebaseerd zal zijn op gebruikers of geografische locatie:
U kunt dan kiezen welke campagne(s) u in dit onderzoek wilt uitvoeren. Selecteer daarna de begin- en einddatum. Overweeg ten slotte de mogelijkheid om in te schatten hoe waarschijnlijk het is dat uw onderzoek resultaten zal opleveren.
Videotegoed: Google Ads-zelfstudie YouTube-video, 2022 December. Een opgeslagen onderzoek naar conversieimpact begint automatisch met het evalueren van de toename op de geselecteerde startdatum.
Statistieken voor meer conversies
Google biedt drie statistieken die adverteerders kunnen meten met behulp van dit onderzoek:
Incrementele conversies
Incrementele conversiewaarde
Relatieve toename in conversie
Om aan de slag te gaan, heeft u toegang nodig van het Google Account-team, aangezien nog niet alle accounts dit hebben. Bekijk hieronder de volledige conversieboost-tutorial:
Adverteerders die PPC-advertenties op Google uitvoeren, zijn vanmorgen mogelijk wakker geworden met een e-mail. brief waarin het nieuwe beleid voor overtollige zoekwoorden wordt uiteengezet. Wat is er veranderd. De aanbevelingen
B2B-kopers doen coole telefoontjes. Ze weten wanneer en waar ze contact met je willen opnemen en verwachten dat je op het juiste moment contact met ze opneemt. Om ervoor te