Zoals het geval is met de meeste updates in de geschiedenis van Google, verspreidden geruchten zich snel binnen de zoekindustrie over hoe het systeem te ‘spelen’. “Versheid” is al meer dan tien jaar een veel voorkomend thema in de updates van Google. En “verse content” als rankingfactor is een constant aandachtspunt geweest voor SEO’s, met name contentmarketeers. Om de discussie beter te begrijpen, zullen we de nieuwe updates van Google bekijken, met name wat ze betekenen en hoe (of helemaal niet) ze de zoekrangschikking beïnvloeden.
[Recommended Read:] Google-rangschikkingsfactoren: feit of fictie
Claim: nieuwe inhoud als rankingfactor
Speculatie dat nieuwe inhoud een rankingfactor zou kunnen zijn, begon als reactie op verschillende grote Google-updates en is uitgegroeid tot een claim. Het idee voor “Nieuwe inhoud” kwam een paar jaar vóór de cafeïne-update van Google. in 2007 Een verslaggever van de New York Times mocht de dag doorbrengen met Amit Singhal (toen Senior Vice President of Search). Gedurende die tijd sprak Singhal in de post over een oplossing die hij had bedacht om het “versheidsprobleem” op te lossen. Het was een nieuw algoritme dat probeerde te bepalen wanneer gebruikers nieuwe informatie wilden en wanneer niet. En zoals alle initiatieven van Google had het een pakkende naam: QDF staat voor “Query Deserves Freshness”.
Cafeïne (Google Update 2009)
Als u denkt dat de grote updates van Google nu een groot probleem zijn, wacht dan tot u over 2009 hoort. Google Cafeïne-update. Het was zo’n enorme verandering dat Google maanden voor de lancering een preview voor ontwikkelaars uitbracht. Door cafeïne kon Google sneller crawlen, wat resulteerde in nieuwere resultaten met een veel grotere index. De indexeringsupdate is in 2010 voltooid. in juni een nieuwe inhoudsmythe lanceerde, zoals Google beweerde: “Cafeïne levert 50 procent frissere resultaten op.”
Versheid (Google Update 2011)
in 2011 in november, vier jaar na het verhaal in de New York Times, kondigde Google een “Fresh Update” aan. In de aankondiging, getiteld “Liver, Fresher Search Results”, legde Google uit dat dit een significante verbetering was van zijn ranking-algoritme en een merkbaar effect had op tussen de 6 en 10% van de zoekopdrachten.
Uitgelichte fragmenten (Google Update 2019)
De versheidsupdates stopten daar niet. Google blijft zich richten op relevantie om aan verzoeken van gebruikers te voldoen. Pandu Nayak, de huidige vice-president zoeken bij Google, in 2019. kondigde aan dat het bedrijf zijn zoekalgoritmen heeft bijgewerkt om fragmenten fris, nieuw en relevant te houden. Danny Sullivan heeft bevestigd dat de Featured Snippets Freshness-update in 2019 komt. eind februari. Geruchten over het optimaliseren van Google-updates hebben zich snel verspreid, en dat geldt zeker voor nieuwe inhoud. Er is gespeculeerd dat het regelmatig bijwerken van uw inhoud u een SEO-voordeel kan opleveren, of dat het bijwerken van de publicatiedatum van een artikel het nieuw kan laten lijken. Laten we eens kijken naar het bewijs achter deze beweringen en of nieuwe inhoud op enigerlei wijze een rankingfactor is.
Om diep in te duiken Google ranking factorene-mail downloaden het boek nu.
Bewijs: nieuwe inhoud als rankingfactor
Om te beslissen of “nieuwe inhoud” een rangschikkingsfactor kan zijn, moeten we twee dingen begrijpen: wat “Nieuwe” algoritme-updates betekenen en hoe deze de zoekrangschikking beïnvloeden.
QDF
De Query Deserves Freshness (QDF) is erg letterlijk. De oplossing van Google draaide om het bepalen of een zoekopdracht ‘hot’ is, wat betekent of een gebruiker al dan niet de laatste informatie over dat onderwerp wil ontvangen. Het wiskundige model keek naar nieuwssites, blogposts en Google’s eigen verkeer van miljarden zoekopdrachten om te zien hoeveel wereldwijde belangstelling er is voor een bepaald onderwerp. Singhal deelde bijvoorbeeld wat er gebeurt als er een stroomstoring is in steden. “Als in New York de stroom uitvalt, verschijnen de eerste artikelen in 15 minuten; we krijgen verzoeken binnen twee seconden, ‘zei Singhal tegen de New York Times. Zo’n plotselinge piek in interesse kan erop wijzen dat mensen op zoek zijn naar nieuwe informatie.
Cafeïne
Helaas hebben veel mensen Cafeïne verkeerd bijgewerkt. Cafeïne was geen ranking-update. Zijn doel was niet eens om de kijkcijfers te beïnvloeden. Het was een volledige herbouw van het indexeringssysteem van Google. Indexeren en rangschikken zijn twee heel verschillende dingen. Indexeren is wanneer Google voor het eerst naar uw inhoud kijkt en deze aan hun index toevoegt. Dit betekent dat het kan worden gerangschikt. Ranking is echter een heel ander verhaal met veel complexere algoritmen. En terwijl Caffeine zich concentreerde op indexering, had de Freshness-update invloed op het ranking-algoritme van Google.
Versheid
Het bijwerken van de actualiteit was een poging om te begrijpen wanneer een gebruiker op zoek is naar recentere informatie. “Versheid” is echter niet van toepassing op alle zoekopdrachten. Google deelt informatie over welke zoekopdrachten de moeite waard zijn om te updaten op de pagina Hoe zoeken werkt.
Screenshot van Google’s How Search Works, 2022 in juni Het Google Freshness-algoritme is bedoeld om actuele informatie te bieden over populaire zoekwoorden die vallen in categorieën zoals:
Recente gebeurtenissen of actuele onderwerpen: nieuws over beroemdheden of natuurrampen.
Regelmatig terugkerende evenementen: Olympische Spelen of sportuitslagen.
Inhoud die regelmatig wordt bijgewerkt: Best/Reviews of Tech Industry.
Versheid is een complex onderwerp op zich, dus het is de moeite waard om meer te weten te komen als u tijdgeoriënteerde zoekopdrachten gebruikt.
Googlers over versheid: geef gebruikers het respect dat ze verdienen
Hebben we een officieel antwoord? Ja. in 2018 John Mueller beantwoordde de vraag: Geeft Google prioriteit aan nieuwe inhoud?
Screenshot van Twitter-thread, 2022 in juni Het “nee”-antwoord van Mueller moet in de context van het hele Twitter-gesprek worden geplaatst. Gebruiker @anilthakur2u grapte dat de title-tags op 31 december zijn bijgewerkt om relevant te zijn voor het komende jaar. Mueller antwoordde: “SEO-hacks maken een website niet geweldig. Geef uw inhoud en gebruikers het respect dat ze verdienen. Hier hier! Het bijwerken van uw publicatiedatum is een slechte SEO-strategie en helpt u niet om beter te scoren.
Wil meer weten? Krijg het volledige Google ranking factoren manager.
Ons oordeel: Nieuwe inhoud is een bewezen rankingfactor voor sommige zoekopdrachten
Wanneer een zoekopdracht daarom vraagt, is nieuwe inhoud een rankingfactor van Google. Betekent dit dat u uw publicatiedatum steeds moet wijzigen? Nee. Betekent dit dat het artikel andere pagina’s kan overtreffen vanwege hun publicatiedatum? Mogelijk als Google de update relevant acht voor het verzoek van de gebruiker. Vergeet niet dat er veel rankingfactoren zijn die verder gaan dan “versheid”. Je kunt misschien een rankingboost winnen door mee te gaan op de golf van populaire trends, aankomende evenementen of het laatste nieuws, maar dit is geen altijd groene contentstrategie.
Uitgelichte afbeelding: Paulo Bobita/Search Engine Journal
Google zou de afgelopen drie jaar videoadvertenties verkeerd hebben verkocht aan marketeers. Adverteerders bij kleine bedrijven, Fortune 500-bedrijven en zelfs de Amerikaanse federale overheid zijn getroffen, waarbij Google ongeveer 80%
Na 12 jaar werken met SEO bij grote bedrijven, ben ik een paar goudklompjes aan kennis aan het samenstellen die ik heb geleerd om een ”SEO-cultuur” op te bouwen. Verderop
Adverteerders die PPC-advertenties op Google uitvoeren, zijn vanmorgen mogelijk wakker geworden met een e-mail. brief waarin het nieuwe beleid voor overtollige zoekwoorden wordt uiteengezet. Wat is er veranderd. De aanbevelingen