Yahoo bezit nu 25% van Taboola

Yahoo heeft zojuist een 30-jarig exclusief advertentiepartnerschap met Taboola gesloten dat een belang van 25% in het bedrijf zou veiligstellen. Door de deal kan Yahoo de technologie van Taboola gebruiken om native ads te beheren.

Taboola’s geboorteland. Taboola is gespecialiseerd in native ads die te vinden zijn op populaire sites als CNN en MSN. Advertenties verschijnen meestal als onderdeel van de website en kunnen informatief of onderhoudend zijn. Het aandeel Taboola is sinds vorig jaar echter met bijna 80% gedaald. In januari fuseerde het met een speciaal acquisitiebedrijf en werd het gewaardeerd op $ 2,6 miljard. De deal met Yahoo geeft Taboola een exclusieve licentie om native ads te verkopen op de sites van Yahoo, en de bedrijven zullen de inkomsten uit die advertentieverkoop delen. De bedrijven hebben de voorwaarden van de inkomstenverdeling niet bekendgemaakt. Door de deal wordt Yahoo Taboola de grootste aandeelhouder. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie conditie. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Meta en TikTok wegen mee. Leidinggevenden bij bedrijven als Meta en TikTok hebben gewaarschuwd dat adverteerders, die zich geen zorgen maken over de economie, in hun uitgaven hebben gesneden. Maar Yahoo-CEO Jim Lanzone zei in een interview dat de deal met Taboola beide bedrijven in een goede positie brengt wanneer de advertentiemarkt zich herstelt, aldus de NY Times. “Ik denk, weet je, vijf, 10, 30 jaar,” zei Lanzone. “Op de lange termijn is er een enorme tegenwind voor digitale advertenties. Hij voegde eraan toe dat hoewel het bedrijf zal blijven proberen om op andere manieren geld in te zamelen, zoals het uitbreiden van zijn abonnementsactiviteiten of het investeren in e-commerce, “honderden miljoenen mensen nieuws, sport en financiën van toonaangevende eigendommen consumeren. die zwaar worden verdiend met advertenties – en dat ook zullen blijven.

Graaf dieper. Je kunt het volledige NY Times-artikel hier lezen.

Waarom kan het ons schelen? Adverteerders die native-advertenties uitvoeren, hebben nu misschien nog een kans om hun bereik uit te breiden. Yahoo merkte ook op dat ze proberen “elk product in hun mini-media-imperium te bouwen en het publiek uit te buiten”. Als dit gebeurt, hebben adverteerders en merken een groter concurrentievoordeel bij het kiezen aan welke platforms ze hun marketingdollars willen uitgeven. Het bericht Yahoo heeft nu een belang van 25% in Taboola verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten