Waarom personaliseren?
Bij personalisatie gaat het erom de ruis te doorbreken en precies te krijgen wat uw klant of klant moet horen. Het is een manier om een diepere en betekenisvollere band te creëren met de mensen die je probeert te bereiken. Vanuit een zakelijk perspectief heeft personalisatie een enorm rendement op investering (ROI). Epsilon-onderzoek heeft aangetoond dat wanneer bedrijven personalisatie gebruiken in hun inhoud, 80% van de klanten eerder geneigd is om te kopen. Volgens onderzoek van Google zorgt een sterk gepersonaliseerde winkelervaring ervoor dat klanten 40% meer geneigd zijn meer uit te geven dan ze oorspronkelijk hadden gepland. Als u goed presterende inhoud wilt maken die uw klanten blij maakt en aanspreekt, is personalisatie essentieel.Metadata is de sleutel tot personalisatie
De basis van elke personalisatiestrategie zijn gegevens. Metadata is simpelweg informatie over uw gegevens. Waarom is dit belangrijk? Welnu, om content te personaliseren, moet je klanten verbinden met de juiste content, wat betekent dat je gegevens nodig hebt over zowel klanten als content. Na het verzamelen van klantgegevens kunt u deze informatie gebruiken om op maat gemaakte inhoud te maken.Inhoud taggen
Hoe meer informatie u heeft over onze inhoud, hoe gemakkelijker het zal zijn om u op de juiste doelgroep te richten. Een manier om dit te doen, is door uw inhoud te taggen met informatie zoals doelgroep, persona, kanaalfase en campagne. Je kunt content taggen op veel CMS (content management systemen) zoals HubSpot.e-mailen mail personalisatie
e-mailen mail is een geweldige plek om te beginnen met wat personalisatie van de inhoud. Namen toevoegen aan e-mail E-mailonderwerpen zijn een gebruikelijke plek om te beginnen, maar u kunt nog veel meer doen. Laten we naar enkele voorbeelden kijken. Als een technologiebedrijf een marketingmail verstuurt e-mail naar iedereen voor een mailinglijst bij het promoten van een verkoop is het redelijk goed. Het is echter beter om een promotionele e-mail te sturen. brief aan verschillende groepen op basis van hun persoonlijkheid. Op deze manier kunt u de inhoud personaliseren op basis van uw interesses. In plaats van een generieke “dank u” e-mail te sturen E-mail Nadat iemand een bron heeft gedownload, stuurt u hem of haar een e-mail. e-mail, met meer inhoud gerelateerd aan wat ze hebben gedownload. We hebben deze e-mail verzonden. brief aan potentiële klanten die mogelijk geïnteresseerd zijn in deze whitepaper op basis van hun persoonlijkheid. Screenshot van de auteur, 2022 in novemberSite geschiedenis
Met wat basisanalyses kunt u erachter komen op welke webpagina’s uw potentiële klanten de meeste tijd doorbrengen. En als ze een e-mail indienen e-mailadres voor een nieuwsbrief of download, kunt u hun exacte reis volgen op uw website. U kunt deze gegevens gebruiken om gepersonaliseerde e-mails te maken. e-mails voor de specifieke informatie waarmee ze communiceren. Nu is deze strategie niet schaalbaar en zou het te veel tijd kosten om alle mogelijkheden te volgen. Voor business-to-business is het echter de moeite waard om de mogelijke paden te analyseren en aandacht te besteden aan alle potentieel grote en beoogde klanten. Een paar goed geplaatste e-mails. e-mails naar een reeds geïnteresseerde klant kunnen een wereld van verschil maken.Plaats
Als uw bedrijf internationaal is, kunt u een marketing-e-mail maken. mailings die de lokale seizoenen en feestdagen van uw klanten weerspiegelen. Belangrijker dan elke vakantie op de planeet proberen te identificeren, is simpelweg erkennen dat uw klanten niet doen wonen allemaal in hetzelfde gebied. Ik stel voor dat zonder een e-mail te sturen “Hallo zomer” brief aan mijn Australische klanten begin juni, het is echt een vorm van personalisatie. Zorg er in plaats daarvan voor dat alle verwijzingen naar feestdagen, sport en weer relevant zijn voor waar je e-mailt. een brief. Dit is een geweldige manier om te laten zien dat u het wereldwijde karakter van uw bedrijf begrijpt.Interesse
In plaats van al uw producten of services aan uw klanten aan te bieden, kunt u ze helpen inhoud te ontdekken die verband houdt met datgene waarin ze al geïnteresseerd zijn. Het kan zo simpel zijn als vragen over welke onderwerpen ze meer willen weten door een e-mailaanmeldingsformulier in te vullen. per post . U kunt ook gegevens gebruiken over wat uw klanten al hebben gekocht, de pagina’s die ze hebben bekeken en de video’s die ze hebben bekeken om op interesses gebaseerde workflows te creëren. Hier is een marketing e-mail. voorbeeldbrief die we na de conferentie verstuurden. Afhankelijk van op welke link de ontvanger klikte, werden ze naar een workflow geleid die was afgestemd op hun interesses. Screenshot van de auteur, 2022 in novemberPersoon
Contentpersonalisatie per persona is vooral belangrijk voor B2B-organisaties. De berichtgeving die we gebruiken bij de communicatie met C-suite-professionals verschilt van de manier waarop we onze boodschap presenteren aan technische schrijvers. Uw verschillende doelgroepen zullen verschillende uitdagingen en pijnpunten hebben. Hopelijk houdt u hier al rekening mee bij het maken van uw inhoud en het dienovereenkomstig taggen. Zodra je dit hebt gedaan, kun je eenvoudig inhoud voor elke persoon beheren en een e-mail maken. een reeks letters die er rechtstreeks mee verband houden.Personalisatie van website-inhoud
De reis van de koper
Weet jij waar je prospects zich bevinden in de buyer’s journey? Iemand die net voor het eerst over uw product hoort, zal andere informatie willen dan iemand die de mogelijkheden grondig onderzoekt. U moet ervoor zorgen dat u een verscheidenheid aan inhoud maakt die de bovenkant van de trechter helemaal tot aan de onderkant van de trechter bereikt. Nadat je deze content hebt gemaakt, kun je deze delen met de relevante doelgroep. Een manier om dit te doen is door aan te bieden meer artikelen te lezen voor een vergelijkbare niche in het kanaal.CTA-aanpassing
Oproepen tot actie (CTA’s) bieden uw potentiële klanten een duidelijke manier om op uw inhoud te reageren en hen te helpen verder te komen. Probeer verschillende prompts en kijk welke het beste werken. U kunt aangepaste calls-to-action gebruiken om een zeer persoonlijke actie uit te voeren. Dit eerste voorbeeld is een eenvoudige oproep tot actie. Het is goed, maar erg algemeen. Afbeelding gemaakt door auteur via Canva, 2022. in november Deze call-to-action is gepersonaliseerd. We weten dat Jim een speciale interesse heeft in laptops, dus personaliseren we de boodschap voor hem. Afbeelding gemaakt door auteur via Canva, 2022. in novemberHulpmiddelen voor personalisatie
Het maken van aangepaste inhoud kan in het begin overweldigend lijken, dus het is het beste om één gebied te kiezen en ermee te experimenteren totdat u vindt wat voor uw organisatie werkt. Er zijn veel tools beschikbaar om u te helpen contentpersonalisatie mogelijk te maken, zoals Keystone, Recombee en Algolia. De redactie beveelt ook Piano Analytics + Activation aan.Conclusie
Begin met het valideren van buyer persona’s en het samenstellen van contactlijsten op basis daarvan. Van daaruit kunt u eenvoudig een gesegmenteerde e-mail maken. mail campagne. Binnenkort kun je een betere klantervaring ontwikkelen. En als je eenmaal de kracht ziet van het personaliseren van je content, wil je nooit meer terug. Meer middelen:- Contentpersonalisatie: wat is het?
- B2B-contentideeën voor linkbuilding en invloed op de industrie
- Winnen met retargeting: tips voor hernieuwde betrokkenheid en conversie