Een nieuwe TikTok-bedrijfstool onthult doelgroepinzichten die u kunnen helpen bij het plannen van uw betaalde en organische contentstrategieën. Een tool voor doelgroepinzichten voor adverteerders is TikTok Ads Manager. U hoeft echter niet te betalen voor advertenties om het te gebruiken. De inzichten van de tool kunnen je helpen bij het maken van organische en betaalde contentplannen, omdat ze zijn gebaseerd op gegevens van alle TikTok-gebruikers. U kunt de interesses, het gedrag en de demografie van gebruikers onderzoeken om nieuwe manieren te vinden om uw klanten te bereiken. Een van de meest interessante functies is de mogelijkheid om de top tien hashtags te verkennen die door uw publiek worden gebruikt. Je kunt beginnen met het toevoegen van deze hashtags aan je video’s om de betrokkenheid snel en gemakkelijk te vergroten. Bovendien kunt u uw doelgroep definiëren en informatie filteren met behulp van een robuuste set filters. Lees hier meer over de gegevens van TikTok Audience Insights.
TikTok-doelgroepinzichten in TikTok Ads Manager
TikTok Audience Insights, beschikbaar via TikTok Ads Manager, biedt geaggregeerde informatie over gebruikers die de afgelopen 30 dagen actief zijn geweest. Open de tool door naar Advertentiebeheer te gaan, ‘Rapporten’ te selecteren in het bovenste navigatiemenu en op ‘Audience Insights’ te klikken.
Screenshot van: ads.tiktok.com/help/article?aid=10013890, 2022 in november
Definieer uw publiek
Begin met het configureren van uw publiek met behulp van het paneel aan de linkerkant. U kunt uw doelgroep definiëren door de volgende filters aan te passen:
Plaatsen
Talen
Demografische indicatoren
Interesses en gedrag – bevat extra filters:
Interessecategorieën voor advertenties: verfijn uw doelgroep op basis van mensen die interactie hebben gehad met advertenties in specifieke categorieën.
Video-interactie: verfijn uw publiek door mensen die uw video’s hebben bekeken en er iets mee hebben gedaan.
Interactie van de ontwikkelaar: verfijn je publiek op basis van het soort videomakers waarmee ze contact hebben gehad.
Hashtag-interactie: Verfijn uw publiek door mensen die video’s met een specifieke hashtag hebben bekeken.
Apparaten
Publiek overzicht
Het eerste tabblad dat u ziet nadat u een doelgroep heeft gedefinieerd, is het tabblad Doelgroepoverzicht.
Screenshot van: ads.tiktok.com/help/article?aid=10013890, 2022 in november Op het tabblad Publieksoverzicht kunt u de volgende samenstelling van het publiek bekijken:
Leeftijd
Geslacht
Land
staat
Apparaat besturingssysteem
Apparaatprijzen (USD): De apparaatprijs wordt alleen in USD weergegeven.
Top 10 hobby’s
Onderste 10 hobby’s
Interesses van het publiek
Naast het overzichtstabblad staan doelgroepinteresses, waar u kunt zien in welk type inhoud en advertenties uw doelgroep geïnteresseerd is.
Screenshot van: ads.tiktok.com/help/article?aid=10013890, 2022 in november Het tabblad Interesses bevat de volgende secties:
Beste hashtags: Bekijk de top 10 hashtags die resoneren met uw publiek.
Interessecategorieën voor advertenties: bekijk de advertentiecategorieën waarmee uw publiek interactie heeft gehad.
Kijkcijfers downloaden
Roep eenvoudig de doelgroepinzichten op die u hebt ontdekt met de functie Alles exporteren. Hiermee worden de gegevens naar Excel gedownload, zodat u ze op elk gewenst moment kunt openen.
Bron: Tik Tok
Uitgelichte afbeelding: Diego Thomazini/Shutterstock.
SEO is standaard een digitaal marketingkanaal voor de lange termijn, en dit kan het geduld van SEO-professionals en de belangrijkste belanghebbenden op de proef stellen. Er is vaak discipline en
OpenAI heeft een nieuwe blogpost gepubliceerd die zich inzet voor de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie (AI) die veilig en breed inzetbaar is. ChatGPT is gebouwd op het nieuwste OpenAI-model GPT-4
Google Ads rolt een update uit voor app-marketeers om de inkomsten uit in-app-advertenties te vergroten. Met Google Ads-app-campagnes kunt u nu mensen targeten die waarschijnlijk op advertenties in apps zullen