Onboard SEO: belangrijke inzichten om 2023 te informeren strategie

De toekomst ziet er rooskleurig uit voor interne SEO’s, ondanks het feit dat er een lange periode van onzekerheid achter de rug is met frequente algoritmeveranderingen en ontslagen. Recente trends laten zien dat bedrijven er steeds meer naar op zoek zijn om SEO te integreren in hun bredere marketinginspanningen, en interne SEO-professionals betalen concurrerende salarissen. Maar dat betekent niet dat de branche niet zonder obstakels is – interne SEO’s staan ​​nog steeds voor unieke uitdagingen in het veld. En als u uw strategie voor volgend jaar wilt bepalen, moet u weten wat ze zijn en hoe ze uw inspanningen kunnen beïnvloeden. Gelukkig de onze SEO-status break-rapport biedt alle insider-SEO-inzichten die u nodig hebt om vooruit te komen. Binnenin vind je tonnen first-party data om je SEO-strategie te ondersteunen en de prestaties van je afdeling in 2023 te verbeteren. We hebben informatie verzameld van SEO-professionals zoals u over onderwerpen als:
  • Salarissen.
  • Budgetten.
  • Nieuwe bedrijfsstrategieën.
  • Successtatistieken.
  • ROI
Download ons speciale interne SEO-rapport en leer hoe u uw team volgend jaar succesvol kunt maken.

Top insider inzichten uit de staat van SEO

  • Er is veel concurrentie tussen ervaren in-house SEO-professionals die hoge salarissen verdienen.
  • Interne SEO-professionals staan ​​voor unieke uitdagingen in hun rol bij grotere bedrijven.
  • Prospects zijn niet goed begrepen, dus het bewijzen van ROI kan moeilijk zijn.

Interne SEO-budgettendensen

Meer dan 50% van onze respondenten zei dat ze werken met een budget van $ 5.000 of minder. Bovendien variëren de budgetten sterk tussen interne SEO-teams. Het gemiddelde budget voor business-to-business (B2B) teams was $ 2.628,54, terwijl business-to-consumer (B2C) en e-mail verkoopteams moesten bijna $ 1.000 meer werken.

Hoe het interne budget wordt verdeeld

Ongeacht de omvang van het budget waren de top vijf gebieden waar interne B2B- en B2C-SEO’s hun uitgaven aan besteedden:
  • SEO op de pagina (14,8%).
  • Contentmarketing (12,5 procent).
  • Technische SEO (12,4 procent).
  • Website-ontwikkeling (9,6 procent).
  • Linkbuilding (9,0%).
Waar hebben interne teams hun budget aan toegewezen? Bekijk het volledige begeleidende rapport voor meer budgettendensen op het gebied van inkomende SEO.

De grootste uitdagingen voor interne SEO-professionals

Volgens onze enquêteresultaten van dit jaar zag 73,8% van de interne SEO-professionals een toename in de ROI van hun inspanningen. Dit betekent echter niet dat dit jaar zonder uitdagingen is geweest. Veel SEO’s zeggen dat ze te maken hebben gehad met zaken als strategische problemen, afstemming tussen afdelingen en veranderende strategieën, maar wat is het grootste obstakel waarmee interne SEO’s dit jaar te maken hebben gehad? Gebrek aan middelen. In feite noemde 21,0% van de interne SEO’s de beperkte middelen als een grote uitdaging. Welke uitdagingen ben je dit jaar tegengekomen?

Klaar om de volgende stap te zetten?

Als je een interne SEO-professional bent die in 2023 wil concurreren, is het tijd om je volgende zet te plannen. Met ons State of SEO: Inside-rapport heb je alle gegevens. je nodig hebt bij de hand. Meer weten over de huidige staat van interne SEO? Lees het exclusieve rapport om meer te weten te komen over de strategie van volgend jaar. Download Stae Of SEO: intern rapport.

Relevante berichten